printlogo


کد خبر: 252068تاریخ: 1401/5/29 00:00
قهرمانی ایران با 8 مدال در مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان
در صدر

تیم ایران در رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان، با کسب 3 مدال طلا، یک مدال نقره و 4 مدال برنز توانست قهرمانی سال گذشته خود در این مسابقات را تکرار کند. برای تیم کشتی آزاد کشورمان، سبحان یاری در وزن 79 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن 92 کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. آرمین حبیب‌زاده در وزن 61 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و احمد محمدنژادجوان در وزن 57 کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن 70 کیلوگرم، عارف رنجبری در وزن 86 کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند. در رده‌بندی تیمی، ایران با 159 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت، آمریکا با 132 امتیاز دوم شد و هند با 112 امتیاز سوم شد. 
 
* شرح ۳ طلای ایران
در وزن 79 کیلوگرم سبحان یاری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 6 بر 1 از سد برایدیو تامپسون از آمریکا گذشت. وی در دور بعد در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر اویج بکایر از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 6 از سد اوتاری آدیشویلی از گرجستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. یاری در فینال با نتیجه 5 بر صفر موشق مکرتچیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. 
در وزن 92 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر ساتوشی میورا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر کریستین آنگیال از مجارستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. فیروزپور در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر مقابل ادلان ویسخانوف از فرانسه به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. نماینده کشورمان در فینال با نتیجه 11 بر صفر مقابل آندرو مارگیشویلی از گرجستان به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد. 
در وزن 125 کیلوگرم امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست، در دور بعد با نتیجه 14 بر 4 مراب سلیماناشویلی از گرجستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. معصومی در این مرحله با نتیجه 11 بر 1 نیکولاس فیلدمن از آمریکا را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در فینال با نتیجه 13 بر یک ماهندرا گایکواد از هند را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.  

Page Generated in 0/0050 sec