printlogo


کد خبر: 252082تاریخ: 1401/5/29 00:00
اخبار

دستگیری سارق زورگیر بزرگراه نیایش
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق زورگیری که در ترافیک بزرگراه نیایش از یک خانم زورگیری کرده بود، خبر داد. 
سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پورگودرزی گفت: با وقوع یک فقره زورگیری و سرقت از یک خانم در ترافیک بزرگراه نیایش، موضوع برای رسیدگی در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره 18 پلیس آگاهی قرار گرفت. 
رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه فیلم این زورگیری در فضای مجازی جنجال زیادی ایجاد کرده بود، ادامه داد: تحقیقات میدانی کارآگاهان نشان داد مرد جوان با سوءاستفاده از ترافیک بزرگراه نیایش به خودروی مال‌باخته نزدیک شده و با خشونت و درگیری تلفن‌ همراه زن جوان را سرقت ‌کرده است. 
وی تصریح کرد: کارآگاهان اداره 18 پلیس آگاهی در گام نخست، با رصدهای گسترده اطلاعاتی موفق به شناسایی هویت و مخفیگاه متهم در جنوب تهران شدند. 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه گفت: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی قضایی 27 مردادماه سال جاری سارق جوان را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند. 
وی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی، در تحقیقات ابتدایی به جرم زورگیری از زن جوان در بزرگراه نیایش به همراه ۱۰۰ فقره سرقت به عنف در سطح خیابان‌های شهر تهران اعتراف کرد. 
گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: در تحقیقات انجام‌شده از سارق جوان، وی ضمن اعتراف به جرم زورگیری با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی همدستانش در اختیار کارآگاهان اداره 18 پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات از این زورگیر همچنان ادامه دارد.
***
ایران تا پایان سال در تولید «انسولین قلمی» خودکفا می‌شود
وزیر بهداشت از خودکفایی در تولید «انسولین قلمی» تا پایان سال خبر داد و افزود: خودکفایی در تولید برخی داروهای دیگر را نیز هدف‌گذاری کرده‌ایم. 
دکتر بهرام عین‌اللهی پنجشنبه (27 مرداد) در حاشیه نشست با هیات‌رئیسه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه و برخی نمایندگان استان، در جمع خبرنگاران درباره کمبود برخی اقلام دارویی از جمله انسولین در کشور گفت: دولت سیزدهم با توجه به اهمیت مساله دارو از همان شروع کار خود، خودکفایی در تولید داروهای مهم را هدف‌گذاری کرده است. 
وی افزود: اینکه هر بار با تحریم‌های مختلف در تامین دارو دچار مشکل و مخاطره شویم پذیرفتنی نیست و تنها راه مقابله با آن خودکفایی در تولید این محصولات است. 
عین‌اللهی در ادامه به اجرای طرح «دارویار» اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح و حمایت از تولید داخل، قطعا بسیاری از کمبودهای دارویی مرتفع می‌شود و حتی می‌توانیم به سمت صادرات این محصولات هم حرکت کنیم. وی همچنین افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای منطقه نیازمند دارو هستند و از ایران درخواست دارو کرده‌اند، اگر برنامه‌ریزی مناسبی برای تولید داشته باشیم حتی می‌توانیم صادر‌کننده بسیاری از داروها شویم. 
وزیر بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر یکی از اولویت‌ها در تولید دارو، تولید انسولین قلمی است، چرا که متاسفانه تعداد مبتلایان دیابت در کشور بالاست و این بیماران در مقاطع زمانی مختلف به دلیل تحریم‌ها در تامین داروی خود دچار مشکل می‌شوند. 
وی در ادامه تصریح کرد: با تلاش نخبگان کشور تا پایان سال در تولید انسولین قلمی خودکفا می‌شویم و حتی می‌توانیم در زمینه صادرات آن نیز اقدام کنیم. 
***
۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیرد
معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی جوانان، دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند. 
به گزارش ایرنا، وحید یامین‌پور درباره برگزاری و مصوبات نشست شورای عالی جوانان به ریاست رئیس‌جمهور اظهار داشت: اختصاص ۲۰ درصد از امکانات دستگاه‌های دولتی برای مراسم ازدواج زوج‌های جوان، پرداخت وام ازدواج با یک ضامن و ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود. 
وی به مصوبات مهم شورای عالی جوانان هم اشاره کرد و گفت: آیین‌نامه استفاده از امکانات دستگاه‌ها تا ۳ ماه آینده به کمیته ساماندهی ازدواج جوانان در سراسر کشور ابلاع می‌شود و سامانه‌ای راه‌اندازی خواهد شد تا متقاضیان با مراجعه به این سامانه بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. 
***
احتمال بروز اختلالات مغزی در مبتلایان کووید تا ۲  سال
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد بیماری «کووید-۱۹» تا 2 سال پس از ابتلا به عفونت با بروز اختلالات مغزی مرتبط است. به گزارش ایسنا، افراد مبتلا به «کووید-۱۹» تا 2 سال پس از عفونت با خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی و روانی مانند مه مغزی، روان‌پریشی، تشنج و زوال عقل مواجه هستند. بر اساس مطالعه جدید انجام شده در دانشگاه آکسفورد، مشخص شد اضطراب و افسردگی پس از ابتلا به کووید شایع‌تر است، اگر چه معمولا طی ۲ ماه پس از ابتلا برطرف می‌شود. 
متخصصان اظهار داشتند: نتایج به دست آمده پیامدهای مهمی برای بیماران و بخش درمانی دارد، زیرا نشان می‌دهد که موارد جدید بیماری‌های عصبی مرتبط با عفونت «کووید-۱۹» احتمالا برای مدت قابل توجهی پس از فروکش کردن همه‌گیری گزارش می‌شود. 
همچنین در مطالعه‌ای که سال گذشته در این دانشگاه انجام شد، مشخص شد یک‌سوم از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹»، 6 ماه پس از ابتلا به عفونت، یک بیماری روانی یا عصبی را تجربه کرده‌اند. 

Page Generated in 0/0053 sec