printlogo


کد خبر: 252093تاریخ: 1401/5/29 00:00
اخبار

رئیسی: 
اجرای مصوبات سفرهای استانی حتمی است
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در دیدار اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی رفع محرومیت از همه نقاط کشور را وظیفه دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: تفاوتی نمی‌کند که این محرومیت در کدام نقطه از کشور و با چه ترکیب قومیتی و مذهبی باشد. دولت مردمی محرومیت را نمی‌پسندد و برای اجرای عدالت و رفع محرومیت از همه مناطق محروم کشور تلاش می‌کند. رئیس‌جمهور تصریح کرد: اجرای مصوبات سفرهای استانی حتمی است و دور دوم این سفرها با قید پیگیری اجرای این مصوبات آغاز خواهد شد. علاوه بر وزرا، استانداران و معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز موظف شده‌اند بر اجرای مصوبات سفرهای استانی نظارت جدی داشته باشند. 
***
ضارب سلمان رشدی: 
ارتباطی با ایران نداشتم
هادی مطر، ضارب «سلمان رشدی» نویسنده مرتد موهن به ساحت گرامی پیامبر اسلام(ص) ارتباط با ایران برای انجام این حمله را تکذیب کرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا حمله به سلمان رشدی را بر مبنای فتوای امام خمینی انجام داده است یا خیر، گفت: «من برای آیت‌الله [خمینی] احترام قائل هستم. فکر می‌کنم ایشان فرد بزرگی است. همین‌قدر می‌توانم در این باره بگویم». مطر در گفت‌وگو با نیویورک‌پست ارتباطش با ایران را تکذیب کرد و گفت که کاملا به تنهایی این حمله را انجام داده است. مطر در این مصاحبه که از زندان منطقه «شوتاکوا» انجام شد، در واکنش به گزارش‌های اثبات‌نشده‌ای که ادعا می‌کند سلمان رشدی زنده است، گفت: «وقتی شنیدم او زنده است متعجب شدم». هادی مطر گفت: «من از این آدم خوشم نمی‌آید. فکر می‌کنم آدم خوبی نیست. از او خوشم نمی‌آید. خیلی از او خوشم نمی‌آید. او کسی است که به اسلام و به عقاید [مسلمانان] و نظام اعتقادی آنها حمله کرده است».
***
وزیر کشور: 
لایحه جامع انتخابات به مجلس ارسال می‌شود
احمد وحیدی، وزیر کشور روز گذشته در توضیح آخرین وضعیت لایحه جامع انتخابات گفت: طرحی در مجلس برای اصلاح قانون انتخابات تهیه شده است که در دولت سابق نیز لایحه آن پیگیری شده بود اما با توجه به اشکالاتی که داشت، پیگیر تهیه لایحه جدیدی هستیم و لایحه را قطعا پیش از پایان دوره یازدهم به مجلس ارسال خواهیم کرد. وحیدی افزود: در مرحله فعلی کارهای مرتبط با لایحه جامع انتخابات در وزارت کشور انجام می‌شود و سپس به دولت ارائه خواهد شد. بر همین اساس برای تصویب لایحه در دولت و ارسال به مجلس زمانی لازم است ولی ما در تلاشیم هر چه زودتر کار را در وزارت کشور به اتمام برسانیم و لایحه را به دولت بفرستیم. وی یادآور شد: لایحه جامع انتخابات شامل موضوعات متعددی است، اگر بخواهیم لایحه جامع برای اصلاح قانون را که انتخابات مجلس، ریاست‌جمهوری و شوراها را پوشش دهد تهیه کنیم، زمان بسیار لازم دارد. ما اگر بتوانیم، تمام انتخابات را در جریان اصلاح قانون پوشش خواهیم داد و لایحه جامع انتخابات شامل انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس و شوراها را تهیه و به مجلس می‌فرستیم. وحیدی با بیان اینکه سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری هر 3 انتخابات مجلس، ریاست‌جمهوری و شوراها را شامل می‌شود، تصریح کرد: اگر بتوانیم لایحه‌ای را متناسب با سیاست‌های کلی تهیه خواهیم کرد اما اگر زمان کافی نداشته باشیم پیشنهادات هر کدام از انتخابات را مجزا از یکدیگر به مجلس ارسال خواهیم کرد ولی فعلا سعی می‌کنیم تحت عنوان لایحه جامع تهیه و به مجلس ارسال کنیم. 
***
وزارت امور خارجه پیگیر آزادی و بازگشت حاجی ایرانی است
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه روز گذشته در گفت‌وگو با پدر «خلیل دردمند» حاجی ایرانی که بعد از پایان مناسک حج در مکه مکرمه توسط پلیس عربستان بازداشت شد، تاکید کرد: این وزارتخانه تمام توان خود را برای آزادی هر چه سریع‌تر این تبعه کشورمان به کار گرفته است. وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد با مساعدت عربستان، تنها بازمانده حجاج کشورمان به کشور بازگردد. امیرعبداللهیان در روزهای اخیر هم در گفت‌وگوی جداگانه با وزرای خارجه عراق و عمان خواستار مساعدت آنان برای آزادی سریع‌تر این تبعه کشورمان شد. اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه نیز به صورت فعال موضوع را در دست پیگیری دارد و تا آزادی این شهروند کشورمان به انجام وظیفه خود عمل خواهد کرد. 
***
خطیب موقت جمعه تهران: 
نظارت دیوان محاسبات نقش مهمی در اصلاح ساختار بودجه دارد
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نظارت و گزارش بهنگام دیوان محاسبات نقش مؤثری در اصلاح ساختار بودجه، انضباط مالی و تدوین بودجه اثربخش‌تر دارد. حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران گفت: ۳۱ تیر سال جاری گزارش تفریغ بودجه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که لازم می‌دانم از رئیس دیوان محاسبات، معاونان وی و دیگر همکاران آنان جهت تهیه زودهنگام این گزارش تقدیر و تشکر کنم. وی تصریح کرد: وظیفه اصلی دیوان محاسبات، دیده‌بانی نسبت به مسائل مالی کشور است. اعمال دقیق این نظارت و گزارش بهنگام نقش موثری در اصلاح ساختار بودجه و افزایش انضباط مالی و تدوین بودجه کارآمدتر و اثربخش‌تر خواهد داشت. ابوترابی‌فرد ادامه داد: ۶ ماه زودتر از تاریخ تعیین شده گزارش تفریغ بودجه همراه با پیوست‌هایی که آن پیوست‌ها بسیار بااهمیت است، تقدیم مجلس شد. از نمایندگان مجلس و دولت می‌خواهم گزارش‌های پیوست تفریغ بودجه را کاملا مورد توجه قرار دهند. 

Page Generated in 0/0052 sec