printlogo


کد خبر: 252108تاریخ: 1401/5/30 00:00
اخبار

فصل دوم «مستوران» کلید خورد
تصویربرداری فصل دوم سریال «مستوران» به کارگردانی سیدعلی هاشمی کلید خورد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، تصویربرداری فصل دوم سریال مستوران به کارگردانی سیدعلی هاشمی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی آغاز شد. لوکیشن اصلی این سریال در شهرک مستوران قرار دارد و گروه جدیدی از بازیگران به فصل دوم این سریال اضافه شده‌اند. فصل دوم سریال «مستوران» که عاشقانه‌ای برگرفته از قصه‌ها و افسانه‌های کهن ایرانی است به قلم محمد حنیف به نگارش درآمده است. 
فصل اول این مجموعه به کارگردانی مسعود آب‌پرور و سیدجمال سیدحاتمی تابستان امسال از شبکه یک سیما روی آنتن رفت و با استقبال مخاطبان مواجه شد. این مجموعه محصول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج و «استودیو بادبان» مجری طرح این پروژه است. بازیگران این مجموعه تلویزیونی به زودی معرفی می‌شوند. 
***
خداحافظی گوینده خبر ورزشی
سیدداوود دادمرزی، مجری ورزشی، پس از اتمام بخش خبر ورزشی ساعت 19، ضمن خداحافظی با مخاطبان از اتمام فعالیت خود در بخش‌های خبری تلویزیون خبر داد. به گفته دادمرزی، علت این خداحافظی بازنشستگی وی از سازمان صداوسیما بوده است. به گزارش «وطن‌‌امروز»، سیدداوود دادمرزی پس از اتمام بخش خبر ورزشی ساعت 19، ضمن خداحافظی با مخاطبان از اتمام فعالیت خود در بخش‌های خبری تلویزیون خبر داد. به گفته دادمرزی، علت این خداحافظی بازنشستگی وی از سازمان صداوسیما بوده است. وی از سال 1374 فعالیت خود را در سازمان صداسیما آغاز کرده و در این مدت گویندگی و اجرای اخبار ورزشی شبکه‌های یک، ۲، ۳، 5 و جام‌جم را بر عهده داشته است. دادمرزی همچنین در فعالیت‌هایی نظیر تهیه‌کننده برنامه میراث نیاکان، گزارشگر برنامه هفت‌روز ورزش، مستندساز برنامه فصل داغ فوتبال شبکه ورزش، مستندساز برنامه فوتبال آسیایی شبکه ورزش، گوینده برنامه فوتبال 120 شبکه ورزش و... نیز ایفای نقش داشته است. 
***
پیکر کیومرث عباسی امروز تشییع می‌شود
پیکر مرحوم کیومرث عباسی‌قصری، شاعر پیشکسوت امروز یکشنبه ۳۰ مرداد با حضور جمعی از هنرمندان از حوزه هنری تشییع می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، آیین تشییع و وداع با مرحوم کیومرث عباسی‌قصری صبح امروز یکشنبه ۳۰ مردادماه از محل حوزه هنری برگزار می‌شود. پیکر این شاعر بزرگ با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از هنرمندان تشییع می‌شود. قصری با انجمن شعرای ایران، انجمن ادبی خواجو (تهران)، حوزه هنری و فرهنگسراهای تهران همکاری داشت. از آثار او می‌توان به «حسن ختام»، «باغ ابریشم، غزل‌های کرمانشاهی در قلمرو شعر امروز»، «آیه‌های زمینی، آواز منتخبی از سروده‌های ١٣٥٧ – ١٣٧٢»، «گزیده ادبیات معاصر» و ‏ «زمزمه نای و نی» اشاره کرد.
***
«بعد» حسین فرخی منتشر شد
مجموعه شعر «بعد» سروده‌ حسین فرخی توسط انتشارات دوات معاصر منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه شعر «بعد» سروده حسین فرخی در ۹۴ صفحه و با قیمت ۳۰,۰۰۰ تومان توسط انتشارات دوات معاصر منتشر شده است. 
حسین فرخی، شاعری سپیدسراست که از کلیشه‌های محتوایی فاصله می‌گیرد و مخاطب را با نوع خاصی از سطربندی آشنا می‌کند و موضوع را از زاویه تازه‌ای به او نشان می‌دهد. شاعری که اگر چه موضوعات عاشقانه و رمانتیک در اشعار او بسیار پررنگ است اما گاه به تاریخ هم نظر می‌کند. این مجموعه هفتمین مجموعه شعر این شاعر است و پیش از این ۶ مجموعه شعر از او به نام‌های «ای کاش برای‌تان تکه‌ای ابر بودم»، «شب ناممکن»، «تصادف»، «پس هنوز نرسیده‌ایم»، «خاک خصوصی» و «باید جای امنی پنهانت کنم» منتشر شده است. 
***
رونمایی از پوستر «ایران نوشت» 
پوستر هشتمین دوره نمایشگاه «ایران‌نوشت» که طراحی آن توسط میکائیل براتی انجام شده است، رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، پوستر هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت، با نگاهی به حضور تیم ‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی فوتبال قطر، رونمایی شد. پوستر این دوره از نمایشگاه را میکائیل براتی طراحی کرده است. براتی پیش از این سابقه کسب رتبه برتر مسابقه تصویرسازی CG art و همکاری در ساخت پویانمایی‌های «فیلشاه»، «انقراض» و «فام‌فانی» را در کارنامه داشته است. وی همچنین با شبکه‌های تلویزیونی سحر، افق و سلامت نیز در زمینه طراحی شخصیت و تصویرسازی همکاری کرده است. 
قرار است در این دوره نمایشگاه، بیش از 100 تولیدکننده نوشت‌افزار از سراسر کشور حضور داشته باشند. نمایش پویانمایی «پسر دلفینی»، اجرای سرودهای دسته‌جمعی، جشن اهدای نوشت‌افزار، بازی‌های محیطی و کارگاه‌های آموزشی، از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه است. هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت به همت مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، یکم تا هجدهم شهریورماه از ساعت 10 تا 22 در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا خواهد بود. مجمع نو‌شت‌افزار ایرانی اسلامی از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر با عضویت بیش از 100 تولیدکننده، به عنوان یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین تشکل‌های فرهنگی حوزه کودک و نوجوان شناخته می‌شود. 

Page Generated in 0/0064 sec