printlogo


کد خبر: 252120تاریخ: 1401/5/30 00:00
اخبار

اردوی مشترک تیم ملی بوکس با هند
بوکسورهای ایران اردوی مشترکی را با تیم ملی هند برگزار می‌کنند. تیم ملی بوکس ایران در مسیر آماده‌سازی خود برای حضور در مسابقاتی چون قهرمانی آسیا،‌ قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی، اردوی مشترک ۱۰ روزه‌ای را با تیم ملی هند برگزار خواهد کرد. این اردوی ۱۰ روزه از ۶ تا ۱۶ شهریور سال جاری به میزبانی تهران برگزار می‌شود تا شاگردان علیرضا استکی بار دیگر در یک اردوی مشترک با تیم‌های قدرتمند آسیایی، به آماده‌سازی بپردازند. البته فعلا ترکیب ملی‌پوشان ایران برای حضور در این اردو مشخص نیست و باید دید کادر فنی چه زمانی نفرات مدنظر خود را برای اوزان مختلف معرفی می‌کند. 
***
شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل صربستان
تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در جام واگنر مقابل تیم صربستان شکست خورد. تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در جام واگنر جمعه ۲۸ مرداد به مصاف صربستان رفت و ۳ بر ۲ شکست خورد. در ست اول ۲ تیم پایاپای پیش رفتند اما بتدریج صربستان جلو افتاد و ۲۵ بر ۲۱ برنده شد. ملی‌پوشان ایران در ست دوم از حریف خود پیش افتادند اما بازی در امتیاز ۱۲ به تساوی کشیده شد. در ادامه باز هم ایران پیش افتاد و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسید. در دقایق ابتدایی ست سوم ایران برتری ۲ امتیازی نسبت به حریف خود داشت اما این اختلاف امتیاز توسط صربستان جبران شد و این تیم ۲۵ بر ۲۰ برنده شد. از ابتدای ست چهارم ایران توانست با صربستان اختلاف امتیاز ایجاد کند و ۹ بر ۶ پیش بیفتد. در ادامه صربستان توانست اختلاف امتیازات را جبران کند و بازی ۱۸-۱۸ شد. در حالی که ایران شرایط خوبی برای پیروزی در این ست داشت در نهایت این ست با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران به پایان رسید. در ست پنجم عملکرد خوب صربستان این تیم را پیش انداخت تا آنها در آستانه پیروزی در این مسابقه قرار بگیرند و در نهایت ۱۵ بر ۱۰ برنده شدند. تیم ملی در این دیدار با ترکیب محمدطاهر وادی، امیرحسین توخته، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، میلاد عبادی‌پور، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور به میدان رفت. ایران روز پنجشنبه در نخستین دیدار مقابل لهستان با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد. مسابقات والیبال هوبرت جرزی واگنر (Hubert Jerzy Wagner) لهستان از سال ۲۰۰۳ هر سال از سوی بنیاد واگنر در این کشور با حضور 4 تیم مطرح و صاحبنام والیبال جهان برگزار می‌شود. سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا این مسابقات برگزار نشد. نوزدهمین دوره مسابقات والیبال جام واگنر لهستان از ۲۷ تا ۲۹ مردادماه با حضور 4 تیم ایران، صربستان، لهستان و آرژانتین در شهر کراکوف لهستان در حال برگزاری است. 
***
نامه ایران به فدراسیون جهانی برای حذف یک وزنه‌بردار از لیست کنترل دوپینگ
فدراسیون ایران با ارسال نامه و مستندات به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد یکتا جمالی تحت نظر این فدراسیون قرار ندارد. 
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری لیست وزنه‌برداران تحت کنترل دوپینگ را منتشر کرد و این نفرات هر لحظه باید آماده تست دادن باشند. 10 وزنه‌بردار از ایران در این لیست قرار دارند که نام یکتا جمالی هم جزو این 10 نفر است. این در حالی است که این وزنه‌بردار دیگر برای تیم ملی ایران وزنه نمی‌زند و تحت نظارت فدراسیون ایران نیست. حسین مقامی، دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به اینکه با توجه به حساسیت بحث دوپینگ و حتی غیبت وزنه‌برداران در هنگام حضور ماموران ضد دوپینگ، اطلاع داده‌اند که جمالی دیگر تحت نظارت فدراسیون ایران قرار ندارد، گفت: یک ماه پیش با ارائه مستندات اعلام کردیم که این وزنه‌بردار به کشور دیگری پناهنده شده است و فدراسیون ایران دیگر مسؤولیتی در قبال این وزنه‌بردار ندارد. از این رو چنانچه هنوز هم نام او در لیست فدراسیون جهانی برای کنترل دوپینگ است، خودشان ایمیل و آدرس این وزنه‌بردار را پیدا و برای گرفتن تست مراجعه کنند. 
او ادامه داد: با توجه به اینکه ۲ مرتبه هم ماموران کنترل دوپینگ به ایران آمده‌اند، مجددا نامه‌ای را به فدراسیون جهانی ارسال و این مساله را اعلام می‌کنیم که این وزنه‌بردار دیگر تحت نظارت فدراسیون ایران نیست. 
به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای اینکه بتواند این رشته را در المپیک 2028 لس‌آنجلس نگه دارد، نباید در المپیک 2024 پاریس دوپینگ مثبت داشته باشد. از این رو قوانین سختگیرانه‌ای را در بحث مبارزه با دوپینگ وضع کرده است. هر کشوری که ۳ نمونه دوپینگ مثبت داشته باشد، با کاهش سهمیه در المپیک پاریس روبه‌رو می‌شود و با بیش از ۳ نمونه مثبت، کشور مربوط از المپیک پاریس حذف خواهد شد. همچنین تست‌های خارج از مسابقه هم اهمیت زیادی دارد و غیبت وزنه‌بردار در هنگام حضور ماموران ضد دوپینگ در کشور مربوط می‌تواند تبعاتی را به همراه داشته باشد. 
در حال حاضر علی داوودی، امیر حقوقی، مصطفی جوادی، علیرضا یوسفی، رسول معتمدی، سهراب مرادی، کیانوش رستمی، آیت شریفی، علی میری و یکتا جمالی از ایران در لیست فدراسیون جهانی قرار دارند. 

Page Generated in 0/0235 sec