printlogo


کد خبر: 252121تاریخ: 1401/5/30 00:00
تمدن‌سازی اسلامی بدون وحدت شیعه و سنی ممکن نیست

 دکتر عبدالحسین خسروپناه: وحدت بین مسلمانان باید مشتی آهنین بر دهان یاوه‌گویان و اهانت‌کنندگان به ساحت مقدس حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌ بزند تا ابهت اسلام را مشاهده کنند. 
 وحدت نظری و عملی مسلمانان باید با قدرت فکری و علمی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و بهداشتی و امنیتی، دهان دشمنان را ببندد تا به بهانه آزادی بیان به مقدسات اسلام توهین نکنند. 
 اسلام دین جامع و کامل و هدایتگر در مسیر سعادت دنیوی و اخروی انسان‌هاست. اسلام با اومانیسم غربی که خدای سبحان را به حاشیه می‌راند مخالف است و بر کرامت و عزت انسان باور دارد. اسلام با عقلانیت خودبنیاد که به شکاکیت و نسبی‌گرایی می‌انجامد و وحی الهی را به حاشیه می‌راند مخالف است و بر عقل استدلالگر و منطقی تاکید دارد.  اسلام با سکولاریزم مخالف است؛ چون دین مبین اسلام، دنیاگرایی و نفی آخرت را نمی‌پذیرد و مروج «دنیا برای آخرت» است. 
 هیچ دینی از ادیان موجود همچون اسلام از عقلانیت و وحیانیت، از دنیا و آخرت و از مادیت و معنویت سخن نمی‌گوید و این نگاه جامع‌نگری است که تمدن سعادتمند بشری را به ارمغان می‌آورد و استعمارگران دنیا با همین اندیشه جامع مخالفند و لذا به هر وسیله‌ای تمسک می‌کنند تا اسلام‌ستیزی را رواج دهند و توده مردم را اسلام‌گریز سازند. این استعمارگران، گاهی با ساختن داعش و گاهی با توهین به نبی گرامی اسلام به بهانه آزادی بیان، به دنبال اسلام‌هراسی هستند؛ در حالی که تبصره ۲ ماده ۱۹ حقوق بشر با این گونه آزادی‌های معارض با اخلاق بشری مخالفت می‌کند. 
باید از حامیان سلمان رشدی پرسید: چطور طرح پرسش از هولوکاست، مصداق آزادی بیان نیست و جرم تلقی می‌شود لکن توهین به رسول‌الله اعظم، آزادی بیان است؟!!!
اهل بصیرت بارها گفته‌اند به اسناد غربی از جمله سند ۲۰۳۰ نمی‌توان اعتماد کرد، چون اینها شعارهای زیبا می‌دهند و جوامع را در اسناد زیبا به تور می‌اندازند و سپس در تعیین مصادیق کار دیگری می‌کنند و با بازی‌های زبانی ویتگنشتاین، شهید قاسم سلیمانی مجاهد و امنیت‌ساز را تروریست می‌شمارند و در صحنه دیگر جدیدترین سلاح‌های نظامی خود را به داعش می‌دهند. دنیای امروز فریبنده‌ترین عصر خود را می‌گذراند. 
غرب مدرن استعمارگر، شعارهای زیبایی مثل عدالت، آزادی، حقوق زنان و کودکان را سر می‌دهد اما بیشترین تجاوز به عنف و بیشترین کودک‌کشی و بیشترین ظلم به مردم و بیشترین اختناق و استبداد را به همراه دارد. 
مسلمانان جهان باید بدانند اگر در این زمان، وحدت و اخوت در مسیر تمدن نوین اسلامی را نپذیرند، در آینده‌ای نه‌‌چندان دور و بیش از پیش، تبدیل به جوامعی مقلد، منفعل و برده استعمارگران و عقب‌مانده و ذلیل و فقیر خواهند شد و وقتی استعمارگران، انرژی و منابع زیرزمینی و دریایی کشورهای اسلامی را به تاراج بردند، آنگاه مانند دستمال کهنه‌ای دور انداختنی با اینها رفتار خواهند کرد. 
 این وحدت و اخوت در مسیر تمدن نوین اسلامی، نیازمند تعلیم و تربیت اسلامی است که از دوران ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی باید به کودکان و نوجوانان و جوانان آموزش داده شود تا تفکر اسلامی پیدا کنند. تفکر اسلامی، شبکه‌سازی و جبهه‌سازی و گفتمان‌سازی می‌کند و زمینه را برای تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی محقق می‌سازد و زمینه را برای ظهور منجی آخرالزمان فراهم می‌کند. 
مسلمانان غیر از توجه به توطئه استعمارگران باید به نکته دیگری هم بصیرت داشته باشند و آن عبارت از تهدید شیعیان انگلیسی و سنی‌های صهیونیست است که در لباس اسلام به دنبال تفرقه‌سازی و ضربه زدن به اخوت و وحدت اسلامی هستند و اجازه گام برداشتن در مسیر تمدن نوین اسلامی را نمی‌دهند.

Page Generated in 0/0169 sec