printlogo


کد خبر: 252131تاریخ: 1401/5/30 00:00
اخبار

انهدام باند بین‌المللی ترانزیت کوکائین به ایران
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از انهدام باند بین‌المللی قاچاق و ترانزیت کوکائین از کشورهای آمریکای جنوبی به ایران و دستگیری ۲ تبعه خارجی خبر داد. 
سردار مجید کریمی در تشریح جزئیات خبر انهدام باند بین‌المللی ترانزیت کوکائین به ایران گفت: مأموران معاونت اطلاعات منطقه‌ای پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در راستای برخورد با عناصر اصلی و باندهای بین‌المللی قاچاق مواد مخدر، طی تبادل اطلاعات تخصصی که با پلیس یکی از کشورهای در مسیر ترانزیت انجام دادند، از فعالیت مجرمانه باند ترانزیت مواد مخدر توسط اتباع برخی از کشورهای واقع در آمریکای جنوبی به داخل جمهوری اسلامی ایران مطلع شده و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند. 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا افزود: با انجام اقدامات پیچیده فنی مشخص شد قاچاقچیان قصد دارند از طریق خطوط پروازی از مبدأ کشورهای آمریکای جنوبی و طی مسیر از چند کشور، مقادیری مواد مخدر را از طریق فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی(ره) وارد کشور کنند. 
این مقام ارشد انتظامی در تشریح جزئیات دستگیری متهمان تصریح کرد: با هوشیاری و رصد اطلاعاتی کارکنان معاونت اطلاعات منطقه‌ای پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا و نیز با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر فرودگاه حضرت امام خمینی(ره)، ۲ تبعه خارجی که قصد داشتند بیش از 6 کیلو کوکائین به ارزش تقریبی 120 میلیارد ریال را به صورت جاساز در جداره‌های دوطرفه چمدان حمل البسه به داخل ایران ترانزیت کنند، طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند. 
سردار کریمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده درباره متهمان تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده و پیگیری‌های لازم برای دستگیری سایر متهم یا متهمان این پرونده از طریق مبادی ذی‌ربط در حال انجام است. 
***
وزیر آموزش‌و‌پرورش:
جای رئیس‌جمهور بودم لایحه رتبه‌بندی معلمان را پس می‌گرفتم!
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: در ابتدای دولت پولی نبود اما آقای رئیس‌جمهور لایحه ‌رتبه‌بندی را پس نگرفتند و برای آن اعتبار پایدار گذاشتند. 
یوسف نوری در سی‌و‌ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش‌و‌پرورش سراسر کشور با تاکید بر اهمیت حکمرانی مطلوب گفت: من اگر جای رئیس‌جمهور بودم لایحه رتبه‌بندی را پس می‌گرفتم. در ابتدای دولت پولی نبود اما آقای رئیس‌جمهور لایحه را پس نگرفتند و برای آن اعتبار پایدار گذاشتند. 
وی با بیان اینکه پیش از این در دولت به دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک مدرسه کوچک نگاه می‌شد، گفت: امروز به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه‌ای شده است. برای تربیت هر یک از ۶ ساحت تربیتی، آموزش‌های مهارتی در دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است. 
وزیر آموزش‌و‌پرورش افزود: ۴۶۰ هزار نفر از مهرآفرینان که قرار بود به استخدام رسمی آموزش‌و‌پرورش دربیایند به دلیل نداشتن کد استخدامی نتوانستند وارد مجموعه آموزش‌و‌پرورش شوند. امسال هم برای نخستین‌بار اساتید دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به صورت یکسان با اساتید دیگر دانشگاه‌های کشور از حقوق و مزایا برخوردار خواهند شد. 
***
تکذیب پرتاب یک خانم از ماشین گشت انتظامی در رشت
جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر پرتاب کردن یک خانم از ماشین گشت انتظامی، این ماجرا را تکذیب کرد. 
سرهنگ حسین حسن‌پور ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح ماجرای حادثه سبزه‌میدان رشت، شایعات منتشر شده در فضای مجازی درباره برخورد گشت ارشاد با یک خانم را رد کرد و گفت: یکی از شهروندان به دلیل سوء‌استفاده طرف مقابل از سانحه تصادف رانندگی بازداشت شد. این فرد قصد اخاذی از وی داشته به همین دلیل رسیدگی به ماجرا در دستور کار عوامل گشت انتظامی کلانتری ۲۲ رشت قرار گرفت. 
جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان ادامه داد: متهم این ماجرا که حالت طبیعی نیز نداشت پس از رویارویی با پلیس با استفاده از الفاظ رکیک قصد درگیری و فرار از دست مأموران را داشت که عوامل انتظامی حاضر در صحنه پس از هماهنگی نسبت به دستگیری وی اقدام کردند. 
وی با اشاره به وجود مستندات کافی و روشن بودن اصل این ماجرا از ممانعت شهروند خانم مورد بحث از انتقال متهم به مقر انتظامی و تلاش برای خارج کردن فرد دستگیر شده از خودروی پلیس خبر داد و اضافه کرد: با توجه به محرز بودن تخلف متهم دستگیر شده و وجود شاکی خصوصی، پلیس ملزم به دستگیری و انتقال متهم به مقر انتظامی برای رسیدگی بیشتر شد. 
سرهنگ حسن‌پور افزود: با بررسی مستندات و تصاویر دوربین‌های محل حادثه مشخص است این شهروند خانم پس از حرکت خودروی پلیس، از پنجره خودرو در حال حرکت آویزان شده و ادعای پرتاب کردن وی از خودرو گشت امنیت اخلاقی، کذب محض است. 
جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با گلایه از برخی شبکه‌های اجتماعی که به صرف دیدن یک ویدئو از زاویه نامناسب و بدون بررسی اصل ماجرا اقدام به قضاوت ناعادلانه پلیس می‌کنند، افزود: کارکنان پلیس موظف به برخورد صحیح و رعایت حقوق تمام شهروندان هستند و پلیس در برقراری نظم و امنیت، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. 

Page Generated in 0/0066 sec