printlogo


کد خبر: 252155تاریخ: 1401/5/31 00:00
اخبار

«رکر» عیاری مجوز ساخت گرفت
شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر خود با ساخت ۲ اثر به کارگردانی کیانوش عیاری و حسین میرزامحمدی موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ساخت ۲ اثر سینمایی «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی و «رِکِر» به کارگردانی کیانوش عیاری موافقت کرد. کیانوش عیاری حدود 6 سالی از سینما دور بوده و بعد از فیلم سینمایی «کاناپه» فعالیتی در این حوزه نداشته است و ساخت «رِکِر» بازگشت دوباره‌ این کارگردان به سینماست. کیانوش عیاری که تهیه‌کنندگی بیشتر فیلم‌هایش را نیز خود بر عهده داشته است، برای ساخت «رکر» با رضا رخشان همکاری می‌کند. رخشان که در فیلمبرداری و عکاسی سینما هم سابقه فعالیت دارد، پیش‌تر فیلم‌های کمدی «هزار پا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی و «ضد گلوله» به کارگردانی مصطفی کیایی را تهیه‌ کرده است. 
***
رقابت آبیار و نیک‌نژاد در بالای جدول گیشه
یک هفته پس از جابه‌جایی رکورد دومین افتتاحیه پرفروش سال توسط «دوزیست»، «ابلق» جای این فیلم را گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، در حالی که تنها یک هفته از افتتاحیه پرفروش «دوزیست» برزو نیک‌نژاد به عنوان دومین افتتاحیه پرفروش سال می‌گذرد، اثر تازه نرگس آبیار این جایگاه را از آن خود کرد. فیلم «ابلق» در ۳ روز نخست نمایش عمومی، ۳۹ هزار و ۳۲۵ قطعه بلیت فروخت و در جدول فروش بالاتر از «دوزیست» قرار گرفت که در ۳ روز اول نمایش خود، ۳۹ هزار و ۱۶۰ بلیت فروخته بود. فیلم آبیار اگرچه چهارشنبه هفته گذشته، کمتر از انتظار ظاهر شد اما یک پنجشنبه و جمعه خوب را پشت سر گذاشت تا بتوانیم آن را رقیب جدی «دوزیست» برای فتح صدر گیشه بدانیم. «ابلق» فیلمی به کارگردانی نرگس آبیار محصول سال ۱۳۹۹ است که توانست در سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست آورد. 
***
اکران «پسر دلفینی» یک هفته دیرتر
تهیه‌کننده انیمیشن «پسر دلفینی» از به تعویق افتادن نمایش این پویانمایی خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدامین همدانی، تهیه‌کننده پویانمایی «پسر دلفینی» به کارگردانی و نویسندگی محمد خیراندیش که به‌تازگی موفق به فروش میلیون دلاری در روسیه شده است، با انتشار متنی در صفحه رسمی اینستاگرام خود اعلام کرد نمایش عمومی این انیمیشن حدود یک هفته به تعویق افتاد. اکران عمومی این پویانمایی که پیش‌تر قرار بود چهارشنبه ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ به نمایش درآید، به هفته بعد از آن یعنی چهارشنبه ۹ شهریورماه ۱۴۰۱ موکول شد و طبق اظهارات وی، این انیمیشن در حدود ۱۶۰ سالن در سراسر کشور پخش خواهد شد. این انیمیشن با فضایی فانتزی و تکنیک ۳ بعدی ساخته شده است و پیش از این به فروش خوبی در کشور روسیه دست یافته است. 
***
رادیو فرهنگ مدیر جدیدش را شناخت
سیدمرتضی کاظمی‌دینان با حکم معاون صدای رسانه ملی به مدیریت شبکه رادیویی فرهنگ منصوب شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مرتضی کاظمی‌دینان که پیش از این عهده‌دار قائم‌مقامی شبکه رادیویی فرهنگ بود، به عنوان مدیر رادیو فرهنگ منصوب شد. پیش از این علیرضا حبیبی، از ۲۵ آذر ۹۸ مدیریت شبکه فرهنگ را عهده‌دار بوده است که معاون صدا از زحمات موثر او در مدت تصدی این مسؤولیت قدردانی کرد. سیدمرتضی کاظمی‌‌دینان دارای مدرک دکترای روابط بین‌الملل است و از سال گذشته مدیریت بخشی از امور رادیو فرهنگ را با قائم‌‌مقامی این شبکه بر عهده داشت. وی نویسندگی و کارشناسی ده‌ها برنامه رادیویی و تلویزیونی، عضویت در شورای کتاب سازمان صداوسیما، مدیریت گروه سیاسی اداره کل پژوهش معاونت سیاسی سازمان و سابقه مدیر کلی در بخش‌های مختلف اداره کل نظارت و ارزیابی سازمان صداوسیما از جمله برنامه‌های معاونت صدا، خبر و برنامه‌های سیاسی صدا، سیما و استان‌ها طی ادوار مختلف و داوری جشنواره مستند رادیو (پژواک) را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد. 
***
انتقال پیکر ابتهاج در سایه اختلافات خانوادگی
فرزند هوشنگ ابتهاج از انتقال پیکر پدرش به ایران در روزهای آینده خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، چند روز پیش همزمان با روزی که قرار بود پیکر هوشنگ ابتهاج از محل درگذشتش در آلمان به ایران منتقل شود (چهارشنبه ۲۶ مردادماه)، فرزند او اعلام کرد «به دلیل پاره‌ای مشکلات در آلمان انتقال پدرم به ایران به تعویق افتاد». او درباره علت این اتفاق توضیحی نداد اما گمانه‌ها بر موانع احتمالی اداری بود. چند روز پس از این اتفاق، در محافل رسانه‌ای و ادبی اینطور مطرح شد که میان فرزندان هوشنگ ابتهاج برای انتقال پیکر او به ایران یا خاکسپاری‌اش در آلمان اختلاف پیش آمده و به همین دلیل انتقال پیکر این شاعر فقید به ایران با مانع روبه‌رو شده است. در نتیجه برخی از آنها با انتقال پیکر پدرشان به ایران مخالفت کرده‌اند. 

Page Generated in 0/0063 sec