printlogo


کد خبر: 252158تاریخ: 1401/5/31 00:00
قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا از مدیران شبکه‌های اجتماعی خواستند طرحی را برای محدودیت کاربران نسبت به خشونت ارائه دهند
کنگره هم هشدار خشونت داخلی داد

گروه بین‌الملل: روز گذشته تیفانی کراس، مجری برنامه «The Cross Connection» شبکه آمریکایی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» برای دومین بار در روزهای اخیر نگرانی خود را از جنگ داخلی در ایالات متحده که به اعتقاد وی همین حالا هم آغاز شده، ابراز کرد.  او گفت که جنگ داخلی به دلیل بی‌اعتمادی در حال بروز افراط‌گرایان طرفدار ترامپ به دولت ایالات متحده ناشی از حمله اوایل ماه اف‌بی‌آی به عمارت رئیس‌جمهور سابق آمریکاست.
ابراز نگرانی از جنگ داخلی صرفا معطوف به این مجری آمریکایی نیست و سیاستمداران و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا نیز نسبت به وقوع شورش مسلحانه و جنگ داخلی هشدار داده‌اند. 
به گزارش «وطن امروز»، گروهی از قانون‌گذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای از شبکه‌های اجتماعی خواستند بر اطلاعات مربوط به افزایش تهدیدات اینترنتی علیه آژانس‌های اجرایی پس از تفتیش عمارت ترامپ در فلوریدا نظارت کنند. 
«کارولین مالونی» رئیس کمیته بازبینی کاخ سفید و «استفن لینچ» رئیس کمیته فرعی امنیت ملی، از مدیران اجرایی 8 شبکه اجتماعی از جمله فیس‌بوک، متا، توئیتر و تیک‌تاک خواستند هر چه سریع‌تر بر اطلاعات مربوط به افزایش تهدیدات اینترنتی علیه آژانس‌های اجرایی پس از تفتیش عمارت «مارآلاگو» نظارت کرده و طرحی را برای محدودیت کاربران برای تحریک به خشونت در این شبکه‌ها ارائه دهند. بر اساس گزارش رویترز، دموکرات‌ها به دنبال این موضوع هستند که آیا افزایش تهدیدات اینترنتی با اعتراض بی‌اساس ترامپ و دیگر جمهوری‌خواهان نسبت به تفتیش عمارت مارآلاگو مرتبط است یا خیر. دموکرات‌ها در نامه خود به مدیران شبکه‌های اجتماعی خواستار انجام اقدام فوری برای نظارت بر هر گونه پیام تهدید خشونت‌آمیز علیه آژانس‌های اجرایی در این شبکه‌ها شدند. این نامه به مدیر شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» که متعلق به دونالد ترامپ است، تلگرام، گتر و گب نیز ارسال شده و در آن از مدیران این شبکه‌ها خواسته شده طرح خود را برای به حداقل رساندن توانایی کاربران برای تحریک به خشونت ارائه دهند. دموکرات‌ها همچنین تصویب قانونی برای حمایت از مقامات اجرایی و افزایش همکاری‌ها با آژانس‌های فدرال را مورد توجه قرار داده‌اند. این درخواست یک هفته پس از آن مطرح شد که یک مرد اهل کلمبوس در پی تلاش برای وارد شدن به ساختمان «اف‌بی‌آی» در اوهایو، توسط پلیس کشته شد. همچنین اندکی پس از تفتیش عمارت ترامپ، مرد مسلحی که طرفدار وی بود، پس از تلاش برای ورود به دفتر «اف‌بی‌آی» در سینسیناتی، مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد. علاوه بر این، چندی قبل، گروهی از طرفداران مسلح ترامپ در اعتراض به یورش پلیس به عمارت وی در فلوریدا، در مقابل دفتر «اف‌بی‌آی» در ایالت فونیکس تجمع کرده و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند. بر اساس گزارش «سی‌ان‌ان»، طرفداران ترامپ با در دست داشتن هفت‌تیر و سلاح‌های تهاجمی، اعتراض خود را نسبت به آنچه آنان بازرسی غیرقانونی از عمارت ترامپ در فلوریدا می‌دانند، اعلام کردند. بر اساس این گزارش، معترضان پلاکاردهایی با عنوان «اف‌بی‌آی را منحل کنید» در دست داشته و فریاد اعتراض سر دادند. این در حالی است که روزنامه نیویورک‌تایمز در یک گزارش تحلیلی نوشت در 6 سال گذشته طرفداران دونالد ترامپ هر زمان که مأموران اجرای قانون قصد تحقیق از رئیس‌جمهور سابق را داشته‌اند، بشدت به این مأموران تاخته و تلاش کرده‌اند آنها را تضعیف کنند اما مطابق این تحلیل، این بار واکنش طرفداران ترامپ به بازرسی «اف‌بی‌آی» فراتر از خشم و انزجارهای متداول و مرسوم بوده است. شماری از حامیان ترامپ و حتی بعضی چهره‌های طرفدار او در رسانه‌ها یا نامزدهای حزب جمهوری‌خواه اکنون به زبان خشونت برای ابراز مخالفت‌شان با اقدام «اف‌بی‌آی» روی آورده‌اند.  «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک و یکی از دوستان و طرفداران ترامپ در مصاحبه با نشریه نیویورک‌پست اظهار کرد اگر ترامپ در انتخابات 2024 پیروز شود، به خانه جو بایدن حمله خواهد کرد. وی ضمن سیاسی خواندن یورش «اف‌بی‌آی» به عمارت ترامپ در فلوریدا گفت: ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات از «اف‌بی‌آی» برای اقدامی تلافی‌جویانه استفاده و به خانه بایدن حمله می‌کند. هفته گذشته «اف‌بی‌آی» و وزارت امنیت داخلی درباره افزایش تهدیدها پس از تفتیش عمارت ترامپ در فلوریدا، به آژانس‌های فدرال اجرایی هشدار دادند و آنها برای مقابله با هر گونه تهدید و حمله احتمالی از سوی طرفداران ترامپ در آماده‌باش به سر می‌برند.
 
* وحشت «اف بی آی» از انتقام
از لحظه‌ای که اخبار مربوط به جست‌وجوی عمارت ترامپ برای یافتن اسناد طبقه‌بندی شده توسط «اف بی آی» در باشگاه «مارآلاگو» منتشر شد، ترامپ و بسیاری از حامیانش پایان کار این دفتر را اعلام کردند. تهدیدات علیه ماموران «اف بی آی» که جست‌و‌جو را انجام دادند، در پست‌هایی در شبکه رسانه اجتماعی ترامپ تشدید شده است. در همین ارتباط مقامات گفتند وزارت دادگستری تلاش کرده است اطلاعات شناسایی کارمندان «اف بی آی» در این پرونده را از وبسایت‌ها حذف کند و امنیت پرسنلی را که توسط حامیان ترامپ هدف قرار می‌گیرند، تقویت کند. واشنگتن‌پست در این رابطه نوشت یکی از مقامات ارشد «اف بی آی» که در این باره صحبت می‌کرد، گفت هر روز صبح، با ده‌ها تن از مقامات ارشد این سازمان در یکی از محافظت‌شده‌ترین اتاق‌ها در مقر این دفتر در مرکز شهر واشنگتن گرد هم می‌آیند تا درباره موفقیت‌های روزهای قبل و تهدیدهای فوری روز آینده صحبت کنند. اما در 10 روز گذشته، تهدیدات علیه «اف بی آی» بیشتر در جلسات صبحگاهی ذکر شده است و مقامات سپس تعیین می‌کنند کدام یک از این تهدیدات معتبر هستند و به سرعت اطلاعات اضافی را در صورت لزوم به ماموران و دفاتر میدانی ارسال می‌کنند. این مقام ارشد گفت: «وقتی به تاریخ «اف بی آی» نگاه می‌کنید، ما همیشه با تهدیدهایی روبه‌رو بوده‌ایم اما مطمئنا سطح تهدیدها و لفاظی‌ها علیه ما افزایش قابل توجهی یافته است و ما از نظر محافظت از نیروهای خود روی آن متمرکز هستیم». 
 
* هشدار «اف‌بی‌آی» نسبت به بروز جنگ مسلحانه
هفته گذشته «اف‌بی‌آی» و وزارت امنیت داخلی آمریکا پس از بازرسی از عمارت ترامپ در فلوریدا، در بیانیه‌ای مشترک درباره افزایش تهدیدات علیه مقامات فدرال هشدار دادند. این ۲ نهاد در بیانیه خود هشدار دادند تهدیدهای احتمالی علیه مقامات اجرایی فدرال پس از یورش اف‌بی‌آی به عمارت مارآلاگو در برخی رسانه‌های اجتماعی، انجمن‌های اینترنتی و پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها دیده شده است. این بیانیه که در شبکه سی‌بی‌اس نیوز منتشر شد، به مقامات محلی، دولتی و قبیله‌ای در سراسر آمریکا هشدار داد جانب احتیاط را رعایت کنند. 
همچنین در این بیانیه درباره تهدید به بمب‌گذاری در مقرهای اف‌بی‌آی و دیگر تهدیدات داخلی با عناوین «جنگ داخلی» و «طغیان مسلحانه» در سراسر کشور هشدار داده و تاکید کردند این تهدیدات ممکن است اهداف، تاکتیک‌ها و تسلیحات را هدف قرار دهد. 
بر اساس این بیانیه، وزارت امنیت داخلی هشدارهای متعددی را شناسایی کرده و درباره احتمال کشته شدن مقامات قضایی، اجرایی و دولتی مرتبط با پرونده تفتیش عمارت ترامپ از جمله قاضی فدرالی که حکم تفتیش را تایید کرد، هشدار داد. علاوه بر این، در این بیانیه هشدار داده شده که اطلاعات شخصی مانند آدرس و مشخصات اعضای خانواده عوامل این بازرسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. 
اف‌بی‌آی در این باره گفت: اف‌بی‌آی همیشه درباره خشونت و تهدیدهای خشونت‌آمیز علیه مقامات اجرایی این نهاد نگران است. ما با همکاران خود برای مقابله با این تهدیدها همکاری نزدیکی داریم. ما مثل همیشه از مردم می‌خواهیم که اگر مورد مشکوکی دیدند بلافاصله آن را به اطلاع مقامات برسانند. 
سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز اظهار کرد که این وزارتخانه به طور مستمر اطلاعات مرتبط با تهدیدهای فزاینده علیه مقامات فدرال، دولتی و محلی را به اشتراک می‌گذارد تا امنیت و ایمنی تمام جوامع در سراسر کشور را تضمین کند.

Page Generated in 0/0149 sec