printlogo


کد خبر: 252163تاریخ: 1401/5/31 00:00
یکی از ژنرال‌های اسرائیل از دچار شدن بسیاری از نظامیان صهیونیست به بیماری PTSD خبر داد
دیوانگان جنگ 33 روزه!

گروه بین‌الملل: هفته گذشته ژنرال افی دفرین، رئیس بخش روابط خارجی ارتش اسرائیل موضوعی را اعلام کرد که خیلی‌ها را در رژیم صهیونیستی شوکه کرد. او که 16 سال قبل فرمانده گردان نهم تیپ 401 زرهی ارتش اسرائیل بود در جنگ با حزب‌الله لبنان، زمانی که در تانک بود مورد هدف یک موشک تاو حزب‌الله قرار گرفت و به کما رفت. او معتقد است بسیاری از ژنرال‌های ارتش اسرائیل بر اثر همین جنگ‌ها و استرس به بیماری PTSD یا اختلال استرس مبتلا هستند. افی دفرین ۱۶ سال بعد از جنگ 33 روزه اعتراف بزرگی می‌کند که نشان‌دهنده آن است که وضعیت نیروهای ارتش این رژیم وخیم است. 
در عکس‌های رسمی ارتش، دفرین با لباس رسمی همیشه خندان است. این چهره‌ای است که بسیاری از رابطان او در ارتش کشورهای دوست می‌شناسند اما از زمان نبرد وادی سالوکی  (منطقه‌ای در جنوب لبنان)، او تجربه‌ای را با خود به همراه داشت که تنها در سال‌های اخیر به عنوان اختلال استرس پس از سانحه تشخیص داده شده است. این ژنرال اسرائیلی در مصاحبه‌ای با روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی، به صراحت افکار و احساسات پرتنشی را که جنگ برای او به همراه داشت، شرح داده است. او به صراحت از مشکلات روانی خود پس از جنگ با حزب‌الله لبنان سخن می‌گوید. دفرین در بخشی از صحبتش با روزنامه هاآرتص می‌گوید: «ما خوب یا بد، در تانک‌ها بزرگ شدیم. تمام روز در بلندی‌های جولان و شب‌ها در بسیج اضطراری تمرین می‌کردیم. فضا در جولان اشغالی این بود که سوری‌ها هنوز در کمین ما هستند». او از صحنه‌های وحشت و ترسی که سربازان اسرائیلی در جنگ 33 روزه سال 2006 با حزب‌الله داشتند هم صحبت می‌کند. دفرین با اشاره به اینکه 12 جولای 2006 جنگ در شمال آغاز شد، گفت: «حزب‌الله برای یک تیپ نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل که در حصار امنیتی در مرز اسرائیل با لبنان در مرز گشت‌زنی می‌کردند، کمین کرده بود. 10 سرباز ارتش اسرائیل در روز اول نبرد کشته شدند. اجساد ۲ تن از آنها به نام‌های ایهود گلدواسر و الداد رگو توسط حزب‌الله به لبنان برده شد. این صحنه‌ها برای همه ما دلهره‌آور بود».
 او درباره شکست و خروج رژیم صهیونیستی از لبنان در جنگ 33 روزه با تلخی شدید یاد می‌کند و می‌گوید: اینگونه که ما وارد جنگ با لبنان شدیم و بعد از خروج خیلی بد از این کشور سبب شد که دیوانه شویم. او می‌گوید 16 سال از حضور وی در لبنان می‌گذرد و هنوز خاطرات بد جنگ در لبنان را فراموش نکرده است. 
ژنرال اسرائیلی گفته که نزد پزشکان زیادی رفته و آنها گفته‌اند او به بیماری PTSD مبتلا شده است. وی می‌گوید: زمانی که در بیمارستان بودم، احساس ناامیدی عمیقی داشتم که بیشتر آن ناشی از شکست اسرائیل در جنوب لبنان است. ژنرال افی دفرین اعتراف می‌کند حالت ذهنی‌ای که موجب پریشانی او شده است شاید هیچ وقت خوب نشود.

Page Generated in 0/0068 sec