printlogo


کد خبر: 252166تاریخ: 1401/5/31 00:00
گفت‌وگوی «وطن امروز» با سهراب انتظاری پس از ۱۸۰ دقیقه گل‌نزنی قرمزها
تمیروف به درد تیم نمی‌خورد

زهره فلاح‌زاده: تیم پرسپولیس هفته دوم لیگ برتر را هم با تساوی بدون گل به پایان رساند تا بیش از پیش فقر مهاجم ششدانگ در خط حمله سرخپوشان پایتخت حس شود‌. البته قرمزها یورگن لوکادیا و به احتمال زیاد شیخ دیاباته، مهاجم سابق استقلال را این فصل خریداری کرده‌اند که بزودی در ترکیب تیم مورد استفاده قرار می‌گیرند. «وطن‌امروز» برای بررسی عملکرد پرسپولیس با سهراب انتظاری، پیشکسوت این تیم گفت‌وگو کرد.
***
* پرسپولیس در ۲ هفته ابتدایی لیگ ۲ تساوی بدون گل کسب کرده است، عملکرد این تیم را چطور دیدید؟
بازی با ذوب‌آهن آن هم در فولادشهر سخت است. جوی که در این شهر وجود دارد همیشه کار را برای پرسپولیس سخت کرده است. به هر حال تیم‌ها از نظر بدنی هنوز به اوج آمادگی نرسیده‌اند و نمی‌توان انتظار داشت که تاکتیک مربیان بخوبی جواب دهد‌. البته پرسپولیس می‌توانست برنده این مسابقه شود ولی از فرصت‌هایش استفاده نکرد اما در بازی دوم، تیم فولاد خوب ظاهر شد. فولاد یکی از تیم‌های منسجم لیگ است که امسال خریدهای خوبی در فصل نقل و انتقالات انجام داده است‌. در این مسابقه هم فولاد موقعیت‌های خوبی داشت و هم پرسپولیس. به نظر من نتیجه مساوی عادلانه بود. 
 
* اگر خاطرتان باشد خرید سعید صادقی خیلی پرسروصدا شد اما این بازیکن در این دیدار موقعیت تک به تک را با گرفتن توپ با دست هدر داد... از بازیکن حرفه‌ای بعید نبود؟
بازی کردن در تیم بزرگی مثل پرسپولیس خیلی متفاوت با تیم‌های دیگر است‌ اما به نظر من صادقی هنوز با سایر بازیکنان هماهنگ نیست و به فرم ایده‌آل نرسیده است. او سال گذشته یکی از بهترین بازیکنان لیگ بوده و نمی‌توان گفت او بازیکن کوچکی است. ان‌شاءالله در ادامه بازی‌ها و با هماهنگی بیشتر، شرایط بهتری درون زمین داشته باشد. 
 
* پرسپولیس در ۲ بازی اول لیگ نتوانسته گلی به ثمر برساند‌، به نظر شما با خرید لوکادیا و احتمالا دیاباته، مشکل گلزنی این تیم حل می‌شود؟
فکر می‌کنم بله! مشکل حل خواهد شد. بویژه شیخ دیاباته که او را خرید خیلی خوبی می‌دانم. دیاباته هم با لیگ و فوتبال ما آشنا است و هم در تیم بزرگی مثل استقلال بازی کرده است‌. او حالا بازیکن باتجربه‌ای شده است‌. این بازیکن در نخستین حضورش در استقلال، آقای گل لیگ ما شد، بنابراین بازیکن تاثیرگذاری برای پرسپولیس خواهد بود. 
 
* نظر شما درباره تمیروف، مهاجم ازبک پرسپولیس چیست؟ هواداران بازی او را نمی‌پسندند و اعتقاد دارند خرید خوبی نبوده است. 
بازیکن خارجی باید یک سروگردن از بازیکنان داخلی بالاتر باشد، چرا که هزینه بیشتری به آنها پرداخت می‌شود و اگر هم پول آنها را ندهیم سریع در فیفا پرونده برای تیم‌های ما درست می‌کنند. تمیروف در حد لیگ یک هم نیست چه برسد به لیگ برتر. او عملکرد خوبی نداشته و به نظر من نبودش مفیدتر خواهد بود. 
 
* در دیدار پرسپولیس - فولاد، از طرف هواداران به اعضای تیم میهمان بویژه مهدی هاشمی‌نسب، مربی اهوازی‌ها خیلی توهین شد. از سال‌هایی که هاشمی‌نسب از پرسپولیس به استقلال رفت، زمان زیادی می‌گذرد اما هواداران قرمزپوش هنوز هم علیه او شعار می‌دهند. این مربی پس از بازی مصاحبه و ناراحتی خود را ابراز کرد. نظر شما در رابطه با فرهنگ غلط تماشاگران چیست؟
مهدی هاشمی‌نسب دوست خیلی خوب من است‌. او 6-5 سال برای پرسپولیس بازی کرده و هواداران نباید زحمات او را فراموش کنند. مهدی حالا نه در استقلال، بلکه در تیم فولاد در کسوت مربی در حال انجام وظیفه است، چرا باید ناسزا بشنود؟ وقتی از تلویزیون شعارهایی را که علیه او می‌دادند ‌شنیدم، واقعا ناراحت شدم‌. امیدوارم فرهنگ‌سازی شود، چرا که مطمئنم با این تفکری که برخی هواداران دارند، باز هم امثال هاشمی‌نسب‌ها در استادیوم‌ها ناسزا خواهند شنید. 
 
* به نظر می‌رسد با توجه به استخدام مربیان و بازیکنان خارجی توسط تیم‌های بزرگ، لیگ به مراتب سخت‌تری نسبت به فصل گذشته خواهیم داشت.
بله! امسال واقعا تیم‌ها هزینه زیادی کردند تا جایی که حداقل ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه یک فصل تیم‌های بزرگ بوده است‌‌. این فصل مدعیان زیادی خواهیم داشت. امسال، سال جام‌جهانی است. بازیکنان ما بویژه جوان‌ترها می‌خواهند با عملکرد خوب، خودشان را به سرمربی تیم ‌ملی ثابت کنند‌. از طرفی مربیان خارجی خوبی به ایران آمده‌اند. این فصل قطعا متفاوت خواهد بود. به نظر من ساپینتو، مربی استقلال و مورایس، مربی سپاهان خیلی خوب توانسته‌اند در تیم‌های‌شان تحول ایجاد کنند. امسال مثل فصول اخیر نیست که راحت بگوییم تنها یکی، دو تیم مدعی قهرمانی هستند. به نظر من 6-5 تیم مدعی قهرمانی هستند و چند تیم برای کسب سهمیه تلاش خواهند کرد.

Page Generated in 0/0072 sec