printlogo


کد خبر: 252171تاریخ: 1401/5/31 00:00
یکصدمین بازی طارمی برای پورتو و لقب خاص باشگاه به او
پسر خلیج‌فارس

مهدی طارمی برای یکصدمین بار پیراهن تیم فوتبال پورتو را به تن کرد. تیم فوتبال پورتو شنبه شب در هفته سوم لیگ برتر پرتغال در حالی موفق شد با نتیجه 3 بر صفر میهمانش اسپورتینگ لیسبون را شکست دهد که مهدی طارمی با حضور در ترکیب اصلی اژدها به رکورد 100 بازی با پیراهن این تیم رسید. مهاجم ایرانی پورتو در این دیدار موفق به گلزنی نشد اما پاس‌گل اول این بازی را در دقیقه 42 به اوانیلسون داد. او در نهایت در دقیقه 72 جای خود را به گالنو داد. باشگاه پورتو در تمجید از مهاجم ایرانی‌اش و رسیدن به این رکورد پستی را در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد و نوشت: «داستانی که با گل و باشگاه پورتو نوشته شد. مهدی طارمی - پسر خلیج‌فارس- و 100 بازی با پیراهن تیم ما». طارمی 30 ساله که ۲ سال پیش از ریوآوه پرتغال به پورتو پیوست، در این مدت در 100 بازی برای این تیم به میدان رفته و در کنار به ثمر رساندن 53 گل، 37 پاس‌گل هم به هم‌تیمی‌هایش داده است. او فصل گذشته با به ثمر رساندن 26 گل و ثبت 17 پاس‌گل نقش بسزایی در قهرمانی‌های پورتو در لیگ برتر و جام حذفی پرتغال داشت. 
 
* از خودگذشتگی طارمی به بهای مصدومیت
خبرنگار انگلیسی به هجمه‌ها درباره گل جنجالی اول پورتو با کمک ستاره ایرانی واکنش نشان داد. در این مسابقه، مهدی طارمی در ترکیب اصلی حضور داشت و در نیمه اول نیز نمایشی عالی از خود نشان داد. ستاره کشورمان روی گل نیز اثرگذار بود و باعث شد توپ به اوانیلسون برسد و گل اول بازی به ثمر برسد. روی صحنه گل، طارمی با دروازه‌بان حریف برخورد کرد و مصدوم شد. او در دقیقه ۷۲ این مسابقه نتوانست بازی را ادامه دهد و از بازی بیرون رفت. ستاره ایرانی در این بازی می‌توانست این ریسک را انجام ندهد و به طرف توپ نرود تا باعث مصدومیتش شود. کونسیسائو به خاطر تلاش بی‌وقفه و بدون چشمداشت طارمی از او تشکر ویژه کرد. برخی کارشناسان فوتبال پرتغال گل پورتو با کمک طارمی را زیر سوال بردند و اعلام کردند ستاره ایرانی روی دروازه‌بان اسپورتینگ خطا کرده است. در این زمینه
«Josh Bunting» خبرنگار انگلیسی از حرکت طارمی برای گرفتن توپ از دروازه‌بان اسپورتینگ تمجید کرد و این حرکت طارمی را درست دانست و گفت: اگر این گل پورتو مردود شود، شوخی است. هیچ عیبی ندارد، مهدی طارمی باید به دنبال آن توپ می‌رفت، خطایی روی دروازه‌بان اسپورتینگ نیست و اوانیلسون بدرستی گل را به ثمر رساند.

Page Generated in 0/0074 sec