printlogo


کد خبر: 252180تاریخ: 1401/5/31 00:00
اخبار

قتل رئیس اسبق سازمان نظام پزشکی ایران
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از قتل پیرمرد ۸۵ ساله در جلوی منزلش در سعادت‌آباد خبر داد. سرهنگ علی ولی‌پورگودرزی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره قتل در محله سعادت‌آباد بیان داشت: مقتول دکتر علی محفوظی، 85 ساله، رئیس اسبق سازمان نظام پزشکی که در سال‌های اخیر در بخش خصوصی فعالیت می‌کرد، روز یکشنبه در جلوی منزل خود با سلاح‌ گرم مورد هدف قرار گرفته و کشته شد. وی افزود: در این زمینه بلافاصله تیم ویژه پلیس تشکیل شد که در تحقیقات اولیه سرنخ‌هایی از عوامل این حادثه به دست آمد. رئیس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: تلاش برای دستگیری عاملان این حادثه ادامه دارد. 
***
ارسال یک میلیون لیتر آب به همدان
رئیس جمعیت هلال‌احمر از ارسال یک میلیون لیتر آب به همدان خبر داد. پیرحسین کولیوند دیروز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با توجه به مشکلات آبی موجود در استان همدان، به این استان سفر کردم. وی ادامه داد: در این سفر چگونگی کمک جمعیت هلال‌احمر در موضوع کمبود آب در استان همدان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین راه‌های مداخله و ورود هلال‌احمر به این موضوع و نحوه کمک‌رسانی نیز بررسی خواهد شد تا ان‌شاءالله با یاری خداوند بتوانیم از مشکلات موجود کم کنیم. رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان از ارسال یک میلیون لیتر آب به مناطق درگیر کمبود آب در استان همدان خبر داد و گفت:‌ قرار است یک میلیون لیتر آب شرب از سوی جمعیت هلال‌احمر به همدان ارسال شود. کولیوند با بیان اینکه این میزان آب در بطری‌های بسته‌بندی شده به این استان ارسال خواهد شد، اظهار کرد:‌ در کنار محموله ارسالی ۲۰ هزار گالن حمل آب، 5 دستگاه خودروی تانکر حمل آب نیز به این مناطق ارسال خواهد شد. 
***
کشف ۱۰ میلیون دلار تقلبی در تهران
رئیس پلیس پایتخت از کشف ۱۰ میلیون دلار تقلبی در تهران خبر داد. سردار حسین رحیمی با اشاره به اجرای طرح ۳ روزه سراسری و استانی پلیس برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالای گمرکی، دخانی و ترانزیتی و نظارت انبارها و محل‌های دپوی کالا گفت: با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی، برخورد با انواع و اقسام جرائم و مفاسد اقتصادی در حوزه مبارزه با قاچاق در دستور کار قرار گرفته و تلاش‌های بسیار خوبی نیز در این زمینه انجام شده و خوشبختانه این پلیس تسلط ویژه‌ای در این موارد دارد. وی همچنین از برخورد با یک باند بزرگ جعل دلار خبر داد و گفت: یک اقدام ارزشمند دیگر پلیس امنیت اقتصادی انهدام یک باند بزرگ دلارهای جعلی است. اعضای این باند قصد داشتند بالغ بر ۱۰ میلیون دلار جعلی را وارد بازار کنند که پیش از این اتفاق دلارها کشف و ضبط شد. همچنین در این باره 3 نفر نیز دستگیر شدند که تحقیقات ادامه دارد. رحیمی اضافه کرد: ما از ابتدای سال ۱۳ مرحله طرح مبارزه با دلالان ارزی را به اجرا درآوردیم. در این ۱۳ مرحله ۵۵ نفر تا الان دستگیر شدند که ارزش ارزهای کشف شده از آنها بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده است. 
***
توزیع بسته‌های تغذیه رایگان دانش‌آموزان
وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه امسال تغذیه دانش‌آموزی ۳ میلیون دانش‌آموز مناطق محروم را از ابتدای مهر آغاز می‌کنیم، گفت: بسته تغذیه رایگان هفته‌ای ۲ مرتبه توزیع می‌شود اما کافی نیست و نیازمند حمایت بیشتر هستیم. تغذیه مناسب دانش‌آموزان را برای یادگیری بهتر آماده می‌کند. یوسف نوری در دومین روز از سی‌و‌ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌و‌پرورش کشور که در سالن اجلاس سران و با حضور سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و روز جهانی مسجد گفت: زمانی در بخشی از سپاه توفیق خدمت پیدا کردم و آنجا دریافتم که سپاه پاسداران یک نهاد فرهنگی است. وی افزود: پروژه‌های مشترکی با سپاه پاسداران داریم که از این جمله می‌توان به ساخت ۱۰۰ مدرسه با ۴۵۰ کلاس اشاره کرد که شروع شده و پروژه‌ها در حال بهره‌برداری هستند. نوری ادامه داد: امسال تغذیه دانش‌آموزی ۳ میلیون دانش‌آموز مناطق محروم را از ابتدای مهر آغاز می‌کنیم و بسته تغذیه رایگان هفته‌ای ۲ مرتبه توزیع می‌شود اما کافی نیست و نیازمند حمایت بیشتر هستیم؛ تغذیه مناسب دانش‌آموزان را برای یادگیری بهتر آماده می‌کند. وی افزود: امید است به کمک فرمانده سپاه پاسداران، اردوهای پیشرفت هم راه‌اندازی شود. طرح‌های بدیعی در مجموعه سپاه پیاده‌سازی شده‌اند. وزیر آموزش‌و‌پرورش اضافه کرد: سپاه در تمام عرصه‌ها کاملا مردمی است. قدرت ریسک دارد چون از جوانان استفاده می‌کند و نسبت به استفاده از دانش ایرانی تعصب دارد. پایه همه اینها ایمان راسخی است که سپاهیان دارند.
***
مهدی چمران: 
معماری ایران از زمان پهلوی دوم دچار به‌‌هم‌ریختگی شد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اظهارات وزیر میراث فرهنگی درباره بهم ریختگی معماری پس از انقلاب اسلامی واکنش نشان داد و گفت: معماری ایران از زمان پهلوی دوم دچار به‌هم‌ریختگی شده است. به گزارش تسنیم، مهدی چمران با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر به‌هم‌ریختگی معماری پس از انقلاب اسلامی تاکید کرد: معماری ما در دوران پهلوی دوم به هم ریخت و پس از انقلاب اسلامی تلاش شد به معماری اصلی خودمان که معماری اسلامی و ایرانی بود بازگردیم ولی آن روش ادامه پیدا کرد. وی به صحبت‌های عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واکنش نشان داد و گفت: در صحبت‌های نقل شده از وزیر آمده که معماری ما پس از انقلاب اسلامی به‌ هم ریخته است اما باید به این نکته اشاره کنم که معماری ایران از زمان پهلوی دوم دچار به‌هم‌ریختگی شده بود.

Page Generated in 0/0066 sec