printlogo


کد خبر: 252221تاریخ: 1401/6/1 00:00
اخبار

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک
دانش‌آموزان ایرانی در پانزدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک ۲۰۲۲ با کسب ۹ مدال طلا و یک مدال نقره، مقام اول جهان را کسب کردند. در پانزدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک (IOAA2022) که در شهر کوتایسی گرجستان برگزار شد، مهدی استادمحمدی، سپهر سلامت، محمدمهدی عابدیان، فرهاد عزیزی‌سطری، سیدیوسف میریوسفی، سهند اسماعیل‌‌زاده، سهند اکرمی‌پور، آریا قنبری و آرسام مجد به مدال طلا و علیرضا اعلایی هره‌دشت به مدال نقره دست یافتند. این تیم با سرپرستی دکتر مهدی خاکیان‌قمی، دکتر حسین حقی، امیرحسین امیری و هدی ‌پور‌غلامی در قالب ۲ تیم در این مسابقات شرکت کرده بود که با اقتدار تمام، از میان۲۵۰ دانش‌آموز از ۴۵ کشور برای دومین بار مقام اول این مسابقات را کسب کرد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این دوره از مسابقات تیم‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، هند، برزیل و تایلند بعد از تیم جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند. 
***
دستگیری عاملان زورگیری از یک زن در مجیدیه
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری 4 نفر که اقدام به زورگیری از زنی جوان در محله مجیدیه کرده بودند، خبر داد. 
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتشار ویدئویی از زورگیری از یک زن که در فضای مجازی منتشر شده بود، اظهار کرد: در پی وقوع یک مورد زورگیری از خانمی در محدوده مجیدیه جنوبی، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۲۷ نارمک قرار گرفت و ماموران با رصد دوربین‌های مداربسته و تحقیق از محل، سرنخ‌هایی از سارقان به دست آورده و نسبت به شناسایی آنان اقدام کردند. 
وی گفت: در ادامه با شناسایی زورگیران، هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری آنان انجام شد و این افراد کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع جرم، توسط ماموران پلیس در مخفیگاه‌شان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه در مجموع ۴ نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شدند، گفت: بررسی سوابق افراد دستگیر شده نشان داد این افراد دارای سوابق متعدد کیفری بوده و پیش از این نیز چندین بار به دلیل ارتکاب جرائم مشابه بازداشت شده‌اند. این افراد در نقاط مختلف شهر اقدام به سرقت و موبایل‌قاپی کرده بودند. 
***
معاون کمیته امداد اعلام کرد
توزیع 24 میلیون طعام در جشن عاطفه ها
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از برگزاری دوماهه جشن عاطفه‌ها در سال جاری خبر داد. حبیب‌الله آسوده در نشستی خبری درباره کمک به تأمین تغذیه و معیشت نیازمندان گفت: این موضوع یکی از اهداف کمیته امداد است و در این راستا ما در جهت ترویج فرهنگ اطعام و احسان حسینی گام برمی‌داریم. 
وی گفت: طرح اطعام مهدوی از ابتدای ماه رمضان امسال آغاز شد و میزان کمک‌ها ۲ هزار میلیارد تومان بود که توانستیم با این کمک ۲۴ میلیون اطعام برای نیازمندان آماده کنیم. معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار بسته معیشتی در سطح کشور توسط خیرین و مراکز نیکوکاری گروه‌های مختلف اهدا شد، افزود: همچنین در طرح نذر قربانی که از عید قربان تا غدیر بود حدود ۵۰ هزار رأس دام در سطح کشور توسط مراکز نیکوکاری و خیریه با کمک امداد توزیع شد. 
وی اظهار داشت: تا پایان عید قربان مبلغ ۵۶۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده بود که به نسبت سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است. آسوده همچنین گفت: درباره طرح اطعام و احسان حسینی نیز که از ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، بر اساس آمارها تاکنون 13 میلیون و 800 هزار پرس غذا توسط ۲۵۰۰ آشپزخانه فعال در کشور میان نیازمندان توزیع شده است و ۹ هزار و ۸۰۰ نفر نیز در این پویش همکاری کردند. آسوده در پایان تاکید کرد: جشن عاطفه‌ها در سال جاری که از ۱۵ مردادماه آغاز شده تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت.  
***
افتتاح ۳۷ پروژه محیط‌زیستی در هفته دولت
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از افتتاح ۳۷ پروژه محیط‌زیستی در هفته دولت خبر داد. علی سلاجقه اظهار کرد: در هفته دولت امسال، ۳۷ پروژه محیط‌زیستی در ۱۴ استان آذربایجان شرقی، سمنان، قم، گلستان، یزد، کرمانشاه، همدان، اصفهان، سیستان‌و‌بلوچستان، فارس، مازندران، قزوین، خوزستان و لرستان افتتاح می‌شود. 
وی درباره این پروژه‌ها توضیح داد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به خرید، نصب و راه‌اندازی دستگاه سنجش آلودگی هوا، تکمیل، تجهیز و بازسازی موزه‌های تاریخ طبیعی، سامانه پایش گازهای فرار محیطی، ایستگاه‌های محیط‌بانی، ایستگاه‌های پایش هوا، تابلوهای نمایشگر شهری، لایروبی رودهای منتهی به تالاب‌ها، پروژه فنس الکتریک گوزن زرد، زباله‌سوز، کلینیک حیات وحش، تصفیه‌خانه فاضلاب و طراحی، ساخت و نصب غبارگیر اشاره کرد. 
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی در اجرای این پروژه‌ها گفت: اعتبارات بخش دولتی برای اجرای این پروژه‌ها حدود ۳۷۰ میلیارد ریال و اعتبارات بخش خصوصی ۱۳۵۰ میلیارد ریال بوده است. سلاجقه در پایان خاطرنشان کرد: در هفته محیط‌زیست امسال هم ۸۸ پروژه محیط‌زیستی با اعتباری افزون بر ۱۵ هزار و ۵۶۹ میلیون ریال در ۲۰ استان کشور به بهره‌برداری رسید. 

Page Generated in 0/0050 sec