printlogo


کد خبر: 252226تاریخ: 1401/6/1 00:00
اخبار

وصول 150 میلیارد تومان مالیات خودروهای لوکس
رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: درباره خودروهای لوکس که سال گذشته شناسایی شد‌، امسال روند پرداخت مالیات آغاز شده و تاکنون 150 میلیارد تومان مالیات وصول شده است.
در آستانه هفته دولت، داوود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی دیروز در جمع خبرنگاران حاضر شد‌ تا به عملکرد یک‌ساله دولت در بخش مالیات اقدام کند.
در این نشست وی از تحقق 113 درصدی درآمد مالیاتی نسبت به میزان مصوب در سال گذشته، همچنین افزایش 50درصدی متقاضیان پرداخت مالیات مقطوع، موضوع تبصره ماه 100 قانون مالیات‌های مستقیم و رشد 200 درصدی مالیات‌های ابرازی اشخاص حقیقی در راستای اعتماد متقابل با سازمان مالیاتی و مؤدیان، همچنین تحقق 143 درصدی وصول مالیات نقل و انتقال خودرو و رشد 170 درصدی آن نسبت به سال گذشته خبر داد.
منظور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: بیش از 520 هزار مورد خانه خالی از طریق وزارت راه‌و‌‌شهرسازی به سازمان امور مالیاتی اعلام شد که از این تعداد 100 هزار نفر تاکنون اعتراض کرده‌اند، از جمله اینکه اعلام کرده‌اند خانه خالی نبوده یا اینکه آنها مالک واحد مسکونی نیستند.
به گفته وی،‌ مالیات تعلق گرفته به این تعداد از خانه‌های خالی 10 هزار و 500 میلیارد تومان برآورد می‌شود و این مالیات‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق پیامک و سامانه‌های مختلف به صاحبان خانه‌های خالی اعلام کرده‌ایم، البته هنوز تعداد زیادی از مالکان مطلع نشده‌اند و به این خاطر فرصت اعتراض را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا پایان مرداد تمدید کردیم و اگر کسی تا این مدت مالیات متعلقه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نپردازد، با جریمه ماهانه 2.5 درصد اصل مالیات همراه می‌شود که در موقع نقل و انتقال ملک باید اصل و جرایم مالیات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپردازد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تصریح کرد: بسیاری از هموطنان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هنوز از مالیات تعلق گرفته به خانه‌های خود اطلاع پیدا نکرده‌اند، به این علت فرصت اعتراض را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تمدید کردیم.
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته شهرداری‌ها، اطلاعات کافی از خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی ندادند، امسال در تلاشیم در قالب قانون بودجه 1401 اطلاعات دقیق‌تر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از شهرداری‌ها، سازمان ثبت و پایگاه مالیاتی دریافت کنیم و تا پایان سال فرصت جمع‌آوری اطلاعات خانه‌های لوکس و خودروهای لوکس داریم.
به گفته منظور‌، درباره خودروهای لوکس که سال گذشته شناسایی شد‌، امسال روند پرداخت مالیات آغاز شده است و تاکنون 150 میلیارد تومان مالیات وصول شده است.
***
تشکیل کمیته تخصصی‌ بازنگری دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس
رئیس سازمان بورس با بیان اینکه نظام دستوری، مانع سرمایه‌گذاری جدید می‌شود، از تشکیل کمیته تخصصی برای بازنگری دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس و تلاش برای ورود کالا خبر داد.
 مجید عشقی در نشست کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران اظهار کرد: برای مقابله با مشکلات، لازم است نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بدنه بورس‌ها و کارشناسان حوزه ارتباط داشته باشند تا بعد از چکش‌کاری و مطالعه دقیق پیشنهادهای موجود، جمع‌بندی نهایی برای تصمیم‌گیری به سازمان بورس منتقل شود. هرچند به دنبال آن هستیم که سازمان بورس را در بحث اجرا کمرنگ کرده و امور را به خود بورسی‌ها بسپاریم. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره جایگاه بورس کالا در اقتصاد کشور نیز افزود: امروز بالای ۹۰درصد محصولات پتروشیمی و بخشی از انواع فلزات وارد بورس کالا شده است و در تلاشیم در این مسیر حرکت رو به جلو داشته باشیم، هرچند مقاومت‌های بسیار زیادی وجود دارد. عشقی ضمن ارزشمند دانستن تجربه عرضه چند خودرو در بورس کالا، ایجاد شفافیت در بازار کالایی و منفعتی که بازار سهام از ورود انواع کالاها به بورس کالا می‌برد را بسیار مهم توصیف کرد. وی همچنین استفاده از انبارها، قبض انبار و گواهی سپرده را ضروری خواند و تمرکز روی این ابزار را مورد توجه قرار داد و گفت: با جدیت دنبال تکمیل زنجیره کالاها در بورس کالا هستیم. درباره زعفران تجربه خوبی داشتیم و امروز کل زنجیره را پوشش می‌دهیم.
رئیس سازمان بورس درباره قیمت‌گذاری دستوری نیز بیان کرد: فراموش نکنیم که خود صنایع هم توان و تحمل جریان قیمت‌گذاری را ندارند و از یک جا به بعد شاهد به هم ریختن سیستم خواهند بود، چون این نظام دستوری، مانع سرمایه‌گذاری جدید می‌شود و صنعت را متوقف می‌کند. پس باید قیمت‌ها منصفانه باشد و ما هم به دنبال همین شرایط هستیم. قیمت‌ها در بورس کالا را با قیمت‌های واقعی دنبال می‌کنیم و همه معاملات بر اساس رقابت واقعی انجام می‌شود.
***
صادرات تخم‌مرغ متوقف شد
رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: میزان صادرات تخم‌مرغ آنچنان جزئی است که نمی‌توان نام صادرات بر آن نهاد و می‌توان گفت صادرات عملا متوقف شده است. ناصر نبی‌پور درباره آخرین وضعیت صادرات تخم‌مرغ از کشور گفت: صادرات بسیار جزئی به کشور افغانستان داریم که میزانش آنچنان محدود است که نمی‌توان نام صادرات بر آن نهاد و می‌توان گفت صادرات عملا متوقف شده است. وی دلیل این مساله را قیمت بالای تخم‌مرغ در داخل کشور دانست و افزود: قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ ترکیه‌ای در سلیمانیه عراق ۳۲ هزار تومان و این در حالی است که در داخل ایران قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در همین حدود است.
این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: دولت ترکیه به هر کیلوگرم صادرات ۱۸ درصد سوبسید می‌دهد. وی میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری را رقمی بین ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: تولید تخم‌مرغ بسیار زیاد است و در عین حال مردم قدرت خرید این کالا را ندارند. این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه تولیدکنندگان در زیان شدید هستند، گفت: تنها امید تولیدکنندگان این است که هوا رو به خنکی برود و مصرف تخم‌مرغ در کشور افزایش یابد.
به گفته وی، در حال حاضر قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم‌مرغ رقمی بین ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است. 

Page Generated in 0/0061 sec