printlogo


کد خبر: 252295تاریخ: 1401/6/3 00:00
هفته سوم لیگ برتر با بازی استقلال - مس کرمان در تهران شروع می‌شود
آبی‌ها به دنبال دومین برد

رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام 4 مسابقه آغاز می‌شود که در یکی از حساس‌ترین مسابقات استقلال میزبان مس کرمان است که شاید مهم‌ترین حادثه این بازی حضور بانوان در ورزشگاه آزادی باشد. استقلال بعد از برد پرگل مقابل ملوان که البته حاشیه‌هایی هم برای ساپینتو، سرمربی پرتغالی‌اش داشت، حالا در ورزشگاه آزادی میزبان تیم تازه‌وارد مس کرمان است. این دیدار نخستین مسابقه‌ای است که احتمالا تماشاگران استقلال در ورزشگاه آزادی حضور خواهند داشت. مس کرمان هم هفته گذشته یک برد دور از انتظار مقابل پیکان به دست آورد. حالا مس کرمان به دنبال اثبات شایستگی‌های خود مقابل قهرمان فصل گذشته است به همین دلیل هم استقلال روز سختی خواهد داشت و براحتی نمی‌تواند این تیم سختکوش را شکست دهد. در 5 تقابل ۲ تیم در لیگ برتر از سال 91 تا سال 96 دو برد استقلال و یک برد مس کرمان به دست آورده‌اند و ۲ مسابقه هم مساوی شده است. ساپینتو که مربی احساساتی‌ و پرهیجانی است، قطعا با حضور هواداران، پرشورتر مربیگری خواهد کرد. آبی‌پوشان در هفته اول در ورزشگاه خالی از تماشاگر مقابل سپاهان شکست خوردند اما توقف مقابل تیم تازه لیگ برتری شده نتیجه‌ای نیست که مطلوب هیچ‌یک از استقلالی‌ها باشد. استقلال و مس خاطرات زیادی دارند؛ از مشت‌های گره کرده امیر قلعه‌نویی، سرمربی وقت مس بعد از شکست استقلال گرفته تا خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال و حالا هم نخستین دیدار ساپینتوی پرتغالی با هواداران استقلال در آزادی. همان‌طور که گفته شد احتمالا مهم‌ترین اتفاق این نبرد منهای حوادث درون زمین و نتیجه، حضور بانوان روی سکوهای آزادی باشد. 
 
* نفت مسجدسلیمان - پیکان
نفتی‌ها در لیگ برتر هنوز شکست نخورده‌اند و با یک برد خانگی و یک مساوی در تهران مقابل هوادار 4 امتیازی هستند و این هفته هم در خانه به دنبال دومین برد خود خواهند بود اما پیکان با یک برد و یک شکست سنگین مقابل مس کرمان 3 امتیازی است. مهم‌ترین مساله درباره این مسابقه، میزبانی مسجدسلیمان است که هفته گذشته باشگاه نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و خواهان عذرخواهی رسمی تیم‌هایی شد که گفته بودند مسجدسلیمان امکانات لازم را ندارد. 
نفت مسجدسلیمان تاکنون تیم پیکان را در لیگ برتر نبرده و ۲ مساوی بهترین نتایج نفتی‌ها‌ بوده است. بازیکنان نفت می‌گویند فصل متفاوتی را برای تیم خود رقم خواهند زد. از سویی هومن افاضلی هم به عنوان مدیر فنی قرار است به این تیم اضافه شود. در آن سوی میدان پیکانی‌ها هنوز در شوک سنگین باخت هفته قبل هستند. مجتبی حسینی، سرمربی این تیم بعد از بازی گفت: اگر می‌توانستم 8 بازیکنم را تعویض می‌کردم و به هر حال این باخت برای بازیکنان ما که مغرور شده بودند لازم بود. حالا باید دید بعد از آن باخت چطور پیکانی‌ها به لیگ بازمی‌گردند. 
 
* نساجی - ملوان؛ داربی شمال
 تقابل ۲ تیم پرهوادار و قدیمی شمال کشور یکی از جذاب‌ترین مسابقات این هفته خواهد بود. نساجی چند سالی است در لیگ برتر حضور دارد و فصل گذشته قهرمان جام حذفی هم شد. ملوان اما بعد از سال‌ها به سطح اول فوتبال کشور بازگشته و جالب اینکه این تیم هم در جام حذفی سابقه قهرمانی دارد. در تاریخ نبردهای ۲ تیم از سال 1395 تا امروز، برای ملوان 3 برد و نساجی ۲ برد ثبت شده و دیدارهای این دو تیم هیچ‌وقت مساوی نشده است. از سویی مدیران باشگاه نساجی وعده دادند این هفته ورزشگاه خانگی آنها افتتاح خواهد شد که اگر این اتفاق رخ دهد، در آن صورت حضور تماشاگران جذابیت این رقابت‌را دوچندان خواهد کرد. ملوان در لیگ برتر هنوز امتیازی به دست نیاورده و ۲ شکست حاصل بازگشت‌شان به لیگ برتر بوده است. نساجی هم فقط یک تساوی مقابل مس رفسنجان داشته است. این مسابقه تقابل ۲ پرسپولیسی سابق روی نیمکت‌ها هم خواهد بود؛ مازیار زارع و حمید مطهری که هر دو جزو جوان‌ترین مربیان لیگ محسوب می‌شوند. مطهری البته نخستین فصل سرمربیگری خود را در نساجی تجربه می‌کند ولی مازیار فصل گذشته با ملوان قهرمان لیگ یک شد.
 
* ذوب‌آهن- مس رفسنجان؛ به دنبال نخستین برد
 ۲ تیم صنعتی فوتبال هنوز در لیگ برتر بیست و دوم بردی به دست نیاورده‌اند. ذوبی‌ها هفته گذشته در ثانیه‌های پایانی برد را با مساوی مقابل تراکتور عوض کردند و مس رفسنجان هم در داربی کرمان به تساوی رضایت داد، در حالی ‌که امیر قلعه‌نویی، سرمربی گل‌گهر اعتراف کرد حق تیمش یک امتیاز هم نبود و مس باید برنده می‌شد. ۲ تیم در لیگ برتر 4 بار با هم روبه‌رو شده‌اند که حاصل آن ۳ برد برای مس و یک برد برای شاگردان مهدی تارتار بوده است. مسابقه ۲ تیم هیچ‌وقت با نتیجه مساوی تمام نشده و امروز هم ذوب و مس به دنبال نخستین برد فصل خود هستند. مس رفسنجان نسبت به اشتباه‌های داوری در ۲ دیدار گذشته خود معترض بود و مسؤولان این تیم معتقدند اگر از داوری ضربه نمی‌خوردند آنها نیز 6 امتیازی بودند نه ۲ امتیازی. ذوب‌آهن هم در این مسابقه با حضور تماشاگرانش میزبان مس خواهد بود و می‌خواهد از میزبانی خود نهایت استفاده را ببرد. 
 
* برنامه مسابقات هفته سوم لیگ برتر
پنجشنبه سوم شهریور
نساجی مازندران- ملوان انزلی، ساعت 20؛ ورزشگاه شهیدوطنی
ذوب‌آهن اصفهان- مس رفسنجان، ساعت ۱۹؛ ورزشگاه فولادشهر
نفت مسجدسلیمان- پیکان تهران، ساعت 20؛ ورزشگاه شهید بهنام محمدی
استقلال تهران- مس کرمان، ساعت 19؛ ورزشگاه آزادی
جمعه چهارم شهریور
هوادار تهران- صنعت‌نفت آبادان، ساعت ۱۹؛ ورزشگاه پاس قوامین
آلومینیوم اراک- پرسپولیس، ساعت 19؛ ورزشگاه امام‌خمینی
فولاد خوزستان- تراکتور تبریز، ساعت ۲۱:۳۰؛ ورزشگاه شهدای فولاد
گل‌گهر سیرجان- سپاهان، ساعت ۲۱:۳۰؛ ورزشگاه شهید سردار سلیمانی
***
نخستین حضور بانوان در ورزشگاه آزادی
شرط ادامه حضور در ورزشگاه‌ها

بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در شرایطی آغاز شد که هفته اول به دلیل مشکلاتی که در بلیت‌فروشی وجود داشت، بدون حضور تماشاگران برگزار شد اما در هفته دوم برخی دیدارها با حضور تماشاگران انجام شد. با این حال یکی از تأکیدات فیفا به فدراسیون فوتبال این بود که تماشاگران خانم هم باید در رقابت‌های لیگ برتر حضور داشته باشند اما به دلیل اینکه زیرساخت‌های لازم برای حضور آنها فراهم نشده بود، این تاکید فیفا اجرایی نشد اما با پیگیری‌های انجام شده مجوز حضور بانوان در ورزشگاه آزادی برای نخستین‌بار برای حضور در مسابقات لیگ برتر صادر شد و وزارت ورزش رسماً اعلام کرد در دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و مس کرمان تعدادی از بانوان حضور خواهند داشت. پیش از این بانوان برای دیدارهای تیم‌ ملی فوتبال ایران و لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه آزادی راه یافته بودند. مجید شهیدی، رئیس حراست وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: برای نخستین‌بار یکی از دیدارهای لیگ برتر با حضور تماشاگران خانم برگزار خواهد شد. این مقام مسؤول ادامه داد: بر این اساس با توجه به قانون استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها به دلیل کرونا و فروش ۲۸ هزار قطعه بلیت بازی استقلال و مس کرمان، قرار است در مرحله نخست حضور خانم‌ها در رقابت‌های لیگ برتر، تعداد محدودی از هواداران خانم با تهیه بلیت از طریق سامانه فروش بلیت رقابت‌ها، دیدار تیم‌های استقلال و مس کرمان را از نزدیک تماشا کنند. وی افزود: این تماشاگران از در شرقی و پس از گذر از گیت کنترل بلیت وارد ورزشگاه شده و با اتوبوس‌های تعیین شده به سمت تونل و سکوی ویژه تماشاگران خانم منتقل خواهند شد. شهیدی در ادامه با اشاره به دیدارهای پیش روی لیگ برتر اظهار کرد: قرار است همزمان با برگزاری رقابت‌های لیگ برتر در هفته‌های آتی و با فراهم شدن شرایط و زیرساخت‌های لازم به این تعداد تماشاگر خانم برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر افزوده شود. وی افزود: در حال حاضر ورزشگاه آزادی تهران آماده پذیرایی از تماشاگران خانم است اما شرایط ورزشگاه‌های دیگر استان‌ها را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم تا در صورت فراهم بودن شرایط و امکانات برای پذیرایی از تماشاگران خانم، این امکان در ورزشگاه‌های دیگر نیز مهیا شود.


Page Generated in 0/0054 sec