printlogo


کد خبر: 252315تاریخ: 1401/6/3 00:00
زمان و مسیر پیاده‌روی عزاداران اباعبدالله در تهران مشخص شد
شور حسینی جاماندگان اربعین در پایتخت

مراسم پرشور و باشکوه جاماندگان اربعین حسینی پس از 2 سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، امسال دوباره در تهران از سر گرفته می‌شود. نشست هماهنگی ستاد «جاماندگان اربعین حسینی» با حضور نمایندگانی از۵۰ نهاد مسؤول در سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برگزار شد. این نشست با حضور نمایندگانی از سپاه پاسداران تهران بزرگ، اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان تهران، تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، مسؤولان رسانه ملی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان‌ها و مناطق شهرداری تهران، سازمان استانداری و فرمانداری تهران، فرمانداری شهرستان ری، بسیج جامعه زنان کشور، حوزه‌های علمیه بانوان استان تهران، استانداری تهران، نیروی انتظامی تهران بزرگ، سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، پلیس راهور تهران، اورژانس تهران، سازمان هلال‌احمر تهران، سازمان آتش‌نشانی تهران، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، سازمان تاکسیرانی، شرکت بهره‌برداری متروی تهران و... برگزار شد. در این جلسه سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع)، پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی را یک آیین بزرگ مذهبی در تهران دانست و ادامه داد: این بذر حدود ۱۰ سال قبل کاشته شده و حالا ثمره‌ آن حضور پرشور عاشقان اباعبدلله در این مراسم است. وی افزود: در دوران کرونا این مراسم با محدودیت‌هایی همراه بود اما امسال به یاری خداوند و با همکاری نهادهای دیگر، باشکوه‌تر از گذشته برگزار خواهد شد. 
فاطمیان‌پور درباره زمان و مسیر پیاده‌روی گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر تهران از ساعت ۷ صبح از میدان آیینی امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد. همچنین در طول مسیر، موکب‌ها و غرفه‌هایی برای پذیرایی از زائران برپاست و تا پایان زمان راهپیمایی به زائران خدمت‌رسانی می‌کند. 
وی هماهنگی نهادهای مختلف در برگزاری این مراسم را ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه موج جدید کرونا رو به کاهش است، پیش‌بینی می‌شود امسال این برنامه با حضور بیشتر زائران برگزار شود. خوشبختانه همه‌ نهادهای دخیل در این برنامه با تمام توان خود برای خدمت‌رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم با یاری امام حسین(ع)، مراسمی باشکوه و پرشور برگزار کنیم. معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران همچنین به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون برپایی غرفه کودکان، غرفه بانوان و پویش مجازی «نذری اربعین» اشاره کرد و گفت: تمام تلاش‌مان این است که امکانات و شرایط مناسبی برای زائران فراهم کنیم به طوری‌که خاطره‌ خوبی در ذهن خانواده‌های شرکت‌کننده باقی بماند. در ادامه این نشست مسؤولان به بحث و تبادل نظر درباره هماهنگی بیشتر در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم جاماندگان اربعین حسینی در تهران پرداختند و مسؤولیت نهادهای حاضر در جلسه با بررسی امکانات و شرایط، مشخص شد. فضاسازی و تبلیغات، برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران، تجهیز موکب‌ها، استقرار وسایل نقلیه عمومی، مدیریت ترافیک و... از جمله موارد دیگری بود که در این جلسه درباره آنها بحث و بررسی شد. پیاده‌روی «جاماندگان اربعین حسینی(ع)» در تهران از ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور عاشقان اباعبدالله برگزار می‌شود.
***
    زائران اربعین ارز خود را در شهرهای مبدأ تهیه کنند   
رئیس ستاد اربعین گفت: زائران اربعین ارز مورد نیاز را از شهرهای خود در مبدأ سفر تهیه کنند. سیدمجید میراحمدی در جلسه ستاد اربعین کشور -که عصر دیروز در وزارت کشور برگزار شد- با اشاره به اهمیت آمادگی مرزها برای اربعین گفت: شنبه عازم مهران می‌شویم و تمام استان‌ها و نهادهایی که در مهران مسؤولیت دارند باید در آنجا حضور داشته باشند. باید نهادهایی که قبول کردند اقداماتی را در مهران انجام دهند، وضعیت تعهدات خود را با حضور میدانی‌شان مشخص کنند که چه میزان از تعهدات خود را انجام داده‌اند و باقی تعهدات را چه زمانی انجام خواهند داد. در این جلسه بر ارائه ارز مسافرتی به شکل دیناری تاکید و توصیه شد که زائران از شهرهای مبدأ خود اقدام به خرید دینار کنند. رئیس ستاد اربعین گفت: زائران اربعین ارز مورد نیاز را از شهرهای خود در مبدأ سفر تهیه کنند. در بخش دیگر این جلسه بر هماهنگی وزارت کشور با دولت مرکزی عراق و دولت خودمختار کردستان عراق برای پذیرش مطلوب زوار در مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین تاکید و قرار شد نیروهای عراقی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس را با همراهی ۲۵۰ اتوبوس شرکت واحد از طرف ایران برای تردد زوار اربعین مهیا کنند. ثبت‌نام موکب‌داران در سامانه اربعین، پوشش بیمه‌ای زوار، کاهش هزینه رومینگ، اینترنت رایگان در موکب‌ها، تردد زوار پاکستانی و افغانستانی، زائرکارت، طراحی ابرحرکتی و ارائه برخط اطلاعات زائران از دیگر مواردی بود که در این جلسه درباره آنها بحث و بررسی به عمل آمد.

 


Page Generated in 0/0044 sec