printlogo


کد خبر: 252328تاریخ: 1401/6/3 00:00
از شناسایی مرزهای هوایی تا تمرین موفق اخلال هواپایه در ارتباطات پهپادی در نخستین روز رزمایش مشترک پهپادی1401 ارتش
رزم پهپادی ارتش

گروه سیاسی: امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش با تاکید بر اینکه پهپاد امروز یک پدیده جدید است، گفت: اثرگذاری این پدیده در جنگ‌های اخیر در دنیا ثابت شده است که از آن جمله می‌توان به جنگ آذربایجان و ارمنستان و جنگ اوکراین و روسیه اشاره کرد. 
در نخستین روز رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش، پهپادهای مراقبتی و شناسایی از نیروهای چهارگانه ارتش، عملیات پایش مرزهای کشور و شناسایی اهداف مدنظر در منطقه عمومی رزمایش را با موفقیت انجام دادند. امیر دریادار سیدمحمود موسوی، سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام خبر فوق گفت: در این بخش از رزمایش پهپادهای یسیر، صادق، پلیکان، ابابیل ۳، یزدان و مهاجر ۶ با پرواز از پایگاه‌های پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نقاط مختلف کشور نسبت به شناسایی اهداف و همچنین مراقبت و پایش مناطق مورد نظر در مرزها و آب‌های بین‌المللی اقدام کردند. وی افزود: با توجه به گسترش توان پهپادی ارتش و انجام ماموریت‌های متنوع و متعدد پهپادی و لزوم هماهنگی این پروازها، شبکه فرماندهی و کنترل عملیات پهپادی ارتش ایجاد شده است. سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اشراف اطلاعاتی ارتش بر مرزهای تحت کنترل با استفاده از فناوری‌های نوین از جمله پهپادها، گفت: در این رزمایش تنها بخش کوچکی از دستاوردهای پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته خواهد شد. 
در ادامه اجرای اقدامات عملیاتی در نخستین روز رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش، یگان‌های جنگ الکترونیک از نیروهای چهارگانه ارتش، روش‌ها و راهکارهای جنگ الکترونیک را تمرین کردند. سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش در این زمینه اظهار داشت: عملیات اخلال ارتباطی زمین پایه در ارتباط پهپاد با ایستگاه کنترل زمینی و اخلال الکترونیک بر روی پهپادهای مهاجم نیروی حمله‌ور و کنترل این پهپادها به منظور جلوگیری از نفوذ به منطقه رزمایش از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش از رزمایش بود که با موفقیت توسط نیروهای نخبه و جوان ارتش جمهوری اسلامی ایران تمرین شد. وی افزود: همچنین در این مرحله از رزمایش مشترک پهپادی ارتش، ایجاد اختلال در ارتباط پهپادی به صورت هواپایه توسط پهپادهای ابابیل با موفقیت اجرا شد. 
 
* پهپاد جایگاه ویژه‌ای در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح دارد
معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش نیز با بیان اینکه بحمدالله امروز کشور ما دارای نیروهای مسلح قوی، باتجربه و مقتدری است، گفت: نیروهای مسلح از تجهیزات لازم برای انجام مأموریت خود برخوردار هستند اما اگر نگاه‌مان به آینده نباشد و مطابق فناوری‌های روز و آینده حرکت نکنیم، قطعا از دیگران عقب خواهیم ماند. 
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با تاکید بر اینکه پهپاد امروز یک پدیده جدید است، افزود: اثرگذاری این پدیده در جنگ‌های اخیر در دنیا ثابت شده است که می‌توان به جنگ آذربایجان و ارمنستان و جنگ اوکراین و روسیه اشاره کرد. وی ادامه داد: امروز پهپاد در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و در سازمان رزم ارتش گنجانده شده است و در کنار تجهیزات دیگری که وجود دارد توان رزم ما را مطابق با فناوری روز ارتقا بخشیده است. معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تاکید بر اینکه در این حوزه نمی‌خواهیم به دیگران وابسته باشیم و تجهیزات حوزه پهپادی تماما به صورت بومی تولید می‌شود، عنوان کرد: اکثر پهپادهایی که در این رزمایش شاهد حضور و اجرای عملیات آنها هستیم، تولید اولیه‌اش در داخل ارتش بوده و برای تکمیل و تولید انبوه به وزارت دفاع یا شرکت‌های دانش‌بنیانی که در سطح کشور هستند سپرده شده‌اند. وی با بیان اینکه داشتن توانمندی پهپادی به توان بازدارندگی کشور کمک می‌کند، تاکید کرد: امنیت کشور و منطقه باید توسط خودمان تأمین شود، اگر قرار است کسی برای ما امنیت برقرار کند این به معنای امنیت عاریه‌ای است که اصلا ارزش ندارد. امیر سیاری ادامه داد: توانمندی ملت قهرمان ایران و نیروهای مسلح به میزانی است که می‌تواند در مقابل همه تهدیدات ایستادگی کند و آزموده را آزمودن خطاست. 

Page Generated in 0/0063 sec