printlogo


کد خبر: 252343تاریخ: 1401/6/5 00:00
اخبار

تدوینگر لاتاری برای نمایش خانگی سریال می‌سازد
تدوینگر باسابقه سینما که پیش از این آثاری چون «لاتاری» و «ایستاده در غبار» را تدوین کرده است، در نخستین تجربه کارگردانی خود، مینی‌سریال «سقوط» را برای شبکه نمایش خانگی می‌سازد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سجاد پهلوان‌زاده، تدوینگر باسابقه سینما و تلویزیون در نخستین تجربه کارگردانی خود مینی‌سریال «سقوط» را برای شبکه نمایش خانگی می‌سازد. در کارنامه حرفه‌ای پهلوان‌زاده، تدوین آثاری همچون «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی و «لاتاری» و «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان به چشم می‌خورند. 
تهیه‌کنندگی این سریال را محمدرضا منصوری بر عهده دارد. این درام عاشقانه کردی را اعظم بهروز به نگارش درآورده است. مهدی دلخواسته به عنوان عکاس در این پروژه همکاری می‌کند و بزودی دیگر عوامل و بازیگران این سریال هم معرفی خواهند شد. 
***
فیتیله‎ای‌ها «کتابخورها» را اجرا می‌کنند
اجرای نمایش «کتابخورها» برای مخاطب کودک و نوجوان -که از چهارشنبه دوم شهریور در تالار هنر آغاز شده- به مدت یک ماه ادامه دارد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نمایش «کتابخورها» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل رحیمی‌سروش چهارشنبه ۲ شهریور و همزمان با آغاز هفته دولت با حضور علی فروتن و حمید گلی در تالار هنر افتتاح شد. این نمایش در بخش نمایشنامه‌نویسی بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان عنوان برگزیده و در سومین جشنواره تئاتر شهر تقدیرنامه بهترین نمایشنامه را کسب کرده است. 
نمایش «کتابخورها» داستان ۳ موریانه را روایت می‌کند که به همراه یک سوسک چوبخوره در قفسه کتابخانه‌ای زندگی می‌کنند و کتاب‌ها را می‌خورند. با ورود عنکبوت، دردسرها و خطرات جدی برای آنها ایجاد می‌شود. نمایش «کتابخورها» تا ۲ مهر هر روز به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ برای مخاطب کودک و نوجوان در تالار هنر به نشانی میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده، جنب ورزشگاه شهید شیرودی روی صحنه می‌رود. 
***
«بی‌رؤیا» منتخب جشنواره تورنتو
فیلم سینمایی «بی‌رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری که در چهلمین جشنواره فیلم فجر نامزدی بهترین فیلم ‌اول و سیمرغ بهترین نقش‌اول زن را به دست آورده بود، منتخب بخش صنعت چهل‌و‌هفتمین جشنواره فیلم تورنتو شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، جشنواره فیلم تورنتو از انتخاب 10 فیلم بلند داستانی برای بخش «منتخب صنعت» Industry Selects خبر داد، که فیلم «بی‌رویا» با نام بین‌المللی Without Her به نویسندگی و کارگردانی آرین وزیردفتری و تهیه‌کنندگی مشترک سعید سعدی و هومن سیدی، نماینده‌ سینمای ایران در این بخش خواهد بود. 
نخستین ساخته‌ وزیردفتری در این بخش در کنار ۹ فیلم دیگر از کشورهای مختلفی نظیر بریتانیا، ایسلند، آمریکا، کانادا و... به نمایش درخواهد آمد. «بی‌رویا» روایتگر قصه‌ای درباره‌ هویت است و طناز طباطبایی، صابر ابر و شادی کرم‌رودی بازیگران اصلی آن هستند. 
چهل‌و‌هفتمین جشنواره فیلم تورنتو ۱۷ تا ۲۷ شهریورماه (۸ تا ۱۸ سپتامبر) برگزار می‌شود و بی‌‌رویا بلافاصله بعد از نخسین نمایش بین‌المللی خود در بخشِ رسمی «افق‌های گسترش‌یافته» هفتاد‌و‌‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در این بخش رسمی از جشنواره فیلم تورنتو نیز حضور خواهد داشت. 
***
۳ سریال جدید به رادیو نمایش می‌آیند
۳ سریال جدید «مسیر عاشقی»، «جاروی جادوگر» و «یقه سفید» طی روزهای آینده از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود. 
به گزارش «وطن ‌امروز»، در هفته جاری ۳ سریال جدید «مسیر عاشقی»، «جاروی جادوگر» و«یقه سفید» از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود. سریال «جاروی جادوگر» و «یقه سفید» به نویسندگی یدالله کریمی از پنجم شهریورماه و «مسیر عاشقی» به نویسندگی روح‌الله نوری از هفتم شهریور به آنتن رادیو نمایش می‌رسند. 
سریال رادیویی «جاروی جادوگر» داستان زن و شوهری را روایت می‌کند که در روستایی تلاش می‌کنند دارویی برای نابودی آفتی خطرناک بیابند. «یقه سفید» درباره پزشکی است که پس از سال‌ها تحصیل، برای احداث کارخانه پروتز به ایران بازمی‌گردد و ۲ نفر از دوستان قدیمی‌اش را پیدا می‌کند تا با هم کاری بزرگ را انجام دهند. مجموعه نمایشی «مسیر عاشقی» هم در ۳۰ قسمت لحظات معنوی جذابی را از پیاده‌روی اربعین روایت می‌کند. 
***
سوره تله‌تئاتر «کاتب اعظم» را کلید زد
تصویربرداری مجموعه تله‌تئاتر «کاتب اعظم» از محصولات مرکز سریال سوره آغاز شد. 
به گزارش «وطن ‌امروز»، همزمان با آغاز تصویربرداری مجموعه تله‌تئاتر تلویزیونی «کاتب اعظم» سیامک صفری، امین زندگانی، حدیث میرامینی و نادر فلاح به عنوان نخستین گروه از بازیگران این پروژه معرفی شدند. این تله‌تئاتر برداشتی آزاد از رمان «اعترافات کاتب کشته‌شده» به قلم ساسان ناطق از انتشارات سوره مهر است. 
 مجموعه ۷ قسمتی «کاتب اعظم» به تهیه‌کنندگی مرکز سریال سوره، نخستین محصول این مرکز تازه‌تاسیس در سازمان سینمایی سوره است که پس از گذشت ۲ ماه از پیش‌تولید، بتازگی مقابل دوربین رفته است. کارگردان هنری مجموعه «کاتب اعظم» مهدی غفوری و کارگردان تلویزیونی آن علی عبادی است.

Page Generated in 0/0055 sec