printlogo


کد خبر: 252350تاریخ: 1401/6/5 00:00
استقلال با ساپینتو همچنان روی نوار برد و موفقیت
بهار با یک گل

استقلال سومین دیدار خود در لیگ برتر را در شرایطی با پیروزی و کسب 3 امتیاز به پایان برد که برای نخستین‌بار بانوان هم با حضور در ورزشگاه آزادی، برد تیم‌شان را از نزدیک تماشا کردند. نخستین دیدار هفته سوم بیست‌ودومین دوره رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۹ پنجشنبه بین تیم‌های استقلال و مس کرمان در ورزشگاه آزادی آغاز شد که این دیدار با برتری یک بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید. تک‌گل بازی را یامگا در دقیقه 75 به ثمر رساند. دیدار 2 تیم در شرایطی آغاز شد که برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ برتر بانوان هم اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا کردند و تعدادی از علاقه‌مندان به تیم استقلال با خرید بلیت وارد ورزشگاه شدند تا روزی تاریخی برای آنها رقم بخورد. در حالی که شور و نشاط روی سکوها بسیار بالا بود، سطح فنی بازی در نیمه اول بسیار پایین و کسل‌کننده بود و 2 تیم با وجود تلاشی که کردند نتوانستند موقعیت خطرناکی را روی دروازه‌ها ایجاد کنند. استقلال که از 2 دیدار ابتدایی خود صاحب یک شکست برابر سپاهان و یک پیروزی برابر ملوان شده بود، برای رسیدن به 3 امتیاز بازی تلاش کرد اما در نیمه اول نتوانست دروازه کرمانی‌ها را تهدید کند. 
نیمه دوم شرایط کمی بهتر شد و استقلال با میل هجومی بیشتری وارد زمین شد اما در ۱۰ دقیقه ابتدایی باز هم نتوانست خطری را روی دروازه ایجاد کند تا ساپینتو ناچار به تعویض شهباززاده و به زمین فرستادن مهدی قائدی شود. با حضور این بازیکن انتظار می‌رفت روند استقلال تهاجمی و خطرناک‌تر شود اما تا دقایق پایانی فقط در یک مورد استقلال تا آستانه باز کردن دروازه حریف رفت. در دقیقه ۶۱ داسیلوا از جناح راست توپی را روی دروازه حریف ارسال کرد که ضربه سر عارف غلامی را دروازه‌بان مس از روی خط دروازه برگرداند. 2 دقیقه بعد مسی‌ها این فرصت را جبران کردند و محمدامین اسدی، بازیکن سابق پرسپولیس با عبور از عارف غلامی در موقعیت تک‌‌ به ‌تک با حسینی قرار گرفت اما ضربه او از زاویه بسته به بیرون رفت. بالاخره در دقیقه ۷۵ اتفاقی که هواداران استقلال منتظرش بودند رخ داد و یامگا قفل دروازه مس را باز کرد. در این صحنه ابتدا بازیکنان استقلال اعتقاد به پنالتی روی مهدی قائدی داشتند اما در همان لحظه یامگا با هوشیاری و ضربه‌ای آرام دروازه مس را باز کرد. بعد از این گل استقلال با درایت بازی را مدیریت کرد و هر چند مس تلاش کرد گل خورده را جبران کند اما شاگردان فرزاد حسین‌خانی نتوانستند دروازه میزبان را با خطر جدی مواجه کنند تا در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر استقلال به پایان برسد و شاگردان ساپینتو به دومین 3 امتیاز فصل دست پیدا کنند و ۶ امتیازی شوند. 
 
* فرزاد حسین‌خانی: استقلال از تک‌موقعیتش استفاده کرد
سرمربی تیم فوتبال مس کرمان بعد از شکست تیمش برابر استقلال گفت:  فقط یک لحظه تمرکز بازیکنان بهم ریخت و گل دریافت کردیم. فرزاد حسین‌خانی درباره این دیدار گفت: بازیکنان ما با تمرینات خوبی که انجام دادند نمایش قابل قبولی برابر استقلال داشتند اما در یک لحظه غفلت کردیم و استقلال به گل رسید. وی ادامه داد: می‌توانستیم بازی بدون هدف و بسته‌ای را ارائه بدهیم اما سعی کردیم بازی خوب و تماشاگر‌پسند ارائه دهیم. تیم ما جوان است و تاوان جوانی تیم را می‌دهیم. ان‌شاءالله در بازی‌های بعدی بتوانیم جبران کنیم و نتایج بهتری بگیریم. وی درباره حاشیه‌هایی که در نیمه دوم به وجود آمد و تمرکز تیم را به هم ریخت، گفت: سعی کردم تمرکزم روی بازی باشد. اگر هم اتفاقی افتاد از سمت تیم ما نبود. بازیکنان باید باتجربه‌تر عمل کنند. استقلال توانست در برخی لحظات بازی را در اختیار بگیرد و به پیروزی برسد. حسین‌خانی ادامه داد: در بحث روانی خوب عمل کردیم. در بحث فنی هم نقاط گلزنی استقلال را خوب شناسایی کرده بودیم. در نیمه دوم یک دفع ناقص باعث شد بازیکنان تمرکز لازم را نداشته باشند و گل دریافت کنیم. 
 
* آبی‌ها برنده آمار
استقلال به سختی مس کرمان را شکست داد که دلیل اصلی می‌تواند حضور پرتعداد بازیکنان تیم میهمان بین توپ و دروازه خودی در زمان حمله آبی‌ها بوده باشد. این موضوع قابل پیش‌بینی بود. همین چند ماه پیش بود که مس در نیمه‌نهایی جام حذفی در استادیوم آزادی در حضور پرتعداد تماشاگران نساجی تا دقیقه 118 دروازه‌اش را بسته نگه داشت. اکنون می‌توان گفت مس در بازی دفاعی یک تیم خوب در فوتبال باشگاهی ایران است. قفل دروازه مس در بازی با استقلال سرانجام دقیقه 75 با ضربه یامگا باز شد. استقلالی‌ها برای کسب 3 امتیاز این دیدار 570 پاس به هم دادند؛ پاس‌هایی که دقت 80 درصدی داشت و جدا از گل منجر به ایجاد 2 موقعیت خوب روی دروازه کرمانی‌ها شد. در مقابل مس نتوانست دروازه تیم استقلال را با خطر جدی مواجه کند، چرا که استراتژی این تیم بر خلاف دیدار با پیکان که بازی رو به جلو و استفاده از موقعیت‌ها بود، دفاع و ضدحمله بود. بازی دفاعی کرمانی‌ها استقلالی‌ها را به شوت از راه دور سوق داد. استقلالی‌ها در این بازی 9 بار سعی کردند با شوت از راه دور دروازه تیم مس را باز کنند که از این شوت‌ها تنها 3 شوت در چارچوب بود که توسط آرمان شهدادنژاد دفع شد. مسی‌ها هم 4 بار اقدام به شوت‌زنی کردند که یکی از این شوت‌ها در چارچوب بود و توسط سیدحسین حسینی دفع شد. حسن اکرمی، داور این دیدار برای اداره بازی 8 بار از کارت‌های زردش استفاده کرد که سهم هر تیم 4 اخطار بود. در 60 درصد از زمان بازی هم استقلالی‌ها صاحب توپ و میدان بودند و در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که استقلال خوش‌شانس بود که ضربه یامگا به هدف نشست، چرا که مسی‌ها در منطقه یک‌سوم دفاعی پرتعداد بودند و مانع از این می‌شدند حملات آبی‌ها به ثمر بنشیند. 
***
گزارش «وطن‌امروز» از حضور بانوان آبی روی سکوها
زهره فلاح‌زاده: پنجشنبه‌شب ورزشگاه آزادی تاریخ‌ساز شد؛ جایی که برای نخستین‌بار در تاریخ مسابقات باشگاهی، بانوان فوتبال‌دوست آمدند تا تیم محبوب‌شان را از نزدیک تشویق کنند. بانوان استقلالی برای تماشای دیدار تیم‌شان با مس کرمان برخلاف آقایان از ساعت‌ها قبل از شروع آن، خود را به در شرقی استادیوم آزادی رسانده بودند‌. عطش رسیدن به سکوی آزادی باعث شد به محض باز شدن در، در کمتر از نیم ساعت، بانوان با بلیتی که در دست داشتند وارد ورزشگاه شوند. 
بسیاری از بانوان از شمال و جنوب کشور مثل اهواز و بابل خود را به استادیوم رسانده بودند‌‌. برخی به همراه فرزندان، برادران و همسران آمده بودند‌. زیباترین صحنه جایی بود که خانم اهوازی به همراه ۲ فرزند و همسرش منتظر باز شدن در شرقی بود‌. از ساعت ۵ بانوان روی سکو مستقر بودند. در واقع همه نگاه‌ها به جایگاه خانم‌ها بود تا نخستین حضور آنها را ثبت کنند. زنان در همین دیدار اول و بدون داشتن لیدری که بتواند آنها را برای شعار متحد کند، هماهنگ با آقایان شعار می‌دادند. ریکاردو ساپینتو به محض ورود به زمین مسابقه، به سمت آنها رفت و به بانوان آبی‌پوش خوشامد گفت. بازیکنان استقلال هم در ادامه دنباله‌‌رو سرمربی‌شان به تشویق بانوان پرداختند. این اتفاق پایان بازی هم تکرار شد و آبی‌ها بابت حضور بانوان از آنها تشکر کردند‌. هر چه از بازی در نیمه اول می‌گذشت، به تعداد بانوان افزوده می‌شد تا جایی که مرز ۵۰۰ نفر مجاز در این دیدار را رد کرد. 

 


Page Generated in 0/0057 sec