printlogo


کد خبر: 252354تاریخ: 1401/6/5 00:00
اخبار

شناسایی دانشجویان برتر رشته سه‌گانه برای حضور در مسابقات جهانی
رقابت‌های انتخابی تیم‌ ملی سه‌گانه دانشجویان با معرفی نفرات برتر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، رقابت‌های انتخابی تیم‌ ملی سه‌گانه دانشجویان با همکاری فدراسیون
ترای اتلون و هیات ورزش‌های دانشگاهی استان البرز به میزبانی دانشگاه خوارزمی در حصارک کرج برگزار شد. در پایان این مسابقه علی رضوانی از دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان قهرمانی رسید، امین سقایی از دانشگاه پیام نور دوم شد و سیدپارسا محجوب از دانشگاه شهید بهشتی در جایگاه سوم ایستاد و همگی به اردوی تیم‌ ملی دعوت شدند. مراسم اختتامیه و توزیع مدال‌ها با حضور گنج‌بخش معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی، گودرزی رئیس فدراسیون ترای اتلون، بشیریان رئیس و خواجوی دبیرکل فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و جوکار رئیس هیات ورزش‌های دانشگاهی استان البرز برگزار شد. مسابقات جهانی سه‌گانه دانشجویان ۱۸ و ۱۹ شهریورماه در برزیل برگزار خواهد شد. 
***
فیگو: رفتنم به رئالتصمیم درستی بود
لوئیس فیگو، کاپیتان سابق بارسلونا هوادار لوس‌بلانکوس است. در فیلم «ماجرای فیگو» که در شبکه پخش خانگی نتفلیکس پخش شده است، ستاره سابق تیم‌ ملی پرتغال و باشگاه بارسلونا از انتقال جنجالی خود به رئال‌مادرید می‌گوید. 
 لوئیس فیگو، کاپیتان سابق بلوگرانا در بخش‌هایی از مستند The Figo Affair در این باره می‌گوید: اگر از من بپرسید که ترجیح می‌دهم کدام تیم موفق شود، خواهم گفت رئال‌مادرید. با تمام چیزهایی که در مادرید تجربه کردم، می‌توانم با قاطعیت 100 درصد بگویم تصمیمم برای انتقال به این باشگاه درست بود. 
***
رونالدو به ۳ تیم پیشنهاد شد
یک رسانه اروپایی مدعی شد ستاره پرتغالی تیم فوتبال منچستریونایتد آخرین تلاش‌های خود برای جا نماندن از قطار لیگ قهرمانان را انجام داده است. کریستیانو رونالدو آنقدر مصمم به ترک منچستریونایتد و بازی در لیگ قهرمانان اروپاست که به مدیربرنامه‌های خود «ژرژ مندز» مأموریت داده هر طور شده است او را به تیمی ببرد که در مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی دنیا حضور دارد، به همین دلیل هم او این ستاره 37 ساله را به تیم‌های میلان، ناپولی و اسپورتینگ لیسبون پیشنهاد داده است. 
منچستریونایتد امسال جایی در لیگ قهرمانان اروپا ندارد و این یعنی رونالدو با ماندن در این تیم بعد از نزدیک به 20 سال از بازی در تورنمنتی که لقب آقای گل آن را یدک می‌کشد، باز خواهد ماند. این اتفاق ممکن است به رقیب دیرینه او لیونل مسی این فرصت را بدهد که رکورد گلزنی خود در لیگ قهرمانان را ارتقا دهد. به همین دلیل او می‌خواهد قبل از آنکه خیلی دیر شود، راهی برای بازگشت به لیگ قهرمانان پیدا کند. 
در همین راستا «جان‌لوکا دی‌مارتزیو» خبرنگار شبکه اسکای اسپورت ایتالیا مدعی شد مندز با چند باشگاه تماس برقرار کرده تا شرایط آنها را برای پذیرایی از رونالدو بررسی کند که در میان آنها ناپولی بیش از 2 تیم دیگر برای به خدمت گرفتن ستاره سابق یوونتوس تمایل نشان داده است. البته با توجه به هزینه‌های سنگین جذب رونالدو و اضافه شدن مهاجمانی مانند کواراتس‌خلیا، جاکومو راسپادوری و جووانی سیمئونه به تیم لوچانو اسپالتی بسیار بعید است این تیم بتواند رونالدو را به خدمت بگیرد، مگر اینکه مهاجم پرطرفدارش ویکتور اوسیمن را بفروشد. 
با توجه به جابه‌جایی‌ها در بازار تابستانی امسال، برای رونالدو گزینه‌های زیادی باقی نمانده اما او هنوز امیدوار است بتواند از منچستریونایتد جدا شود و به تیمی برود که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حضور دارد و امیدش هم به تیم‌هایی مانند چلسی، مارسی و اسپورتینگ لیسبون است. در این میان سایت کات‌آفساید هم گزارش کرده رونالدو در آستانه پیوستن به اسپورتینگ لیسبون است اما منچستریونایتد مقابل انتقال او مقاومت می‌کند. 
***
انتخاب ۳ ایرانی به عنوان مربیان تیم‌ ملی تنیس روی میز عراق
مربیان ایرانی هدایت تیم‌ ملی تنیس روی میز عراق را بر عهده گرفتند. 
مسؤولان ورزش عراق طی ماه‌های اخیر از مربیان ایرانی در تیم‌های ملی رشته‌های مختلف استفاده کرده‌اند تا با این شیوه بتوانند سطح تیم‌های ملی‌شان را بالا ببرند. 
این اتفاق پیش از این در تیم‌های کشتی، فوتسال آقایان و فوتسال بانوان رخ داده بود و اخیرا در تنیس روی میز رقم خورده است. 
شهرام سربخشیان، بهنام رحمت‌پناه و محمد صمدآبادی، 3 مربی ایرانی در رشته تنیس روی میز هستند که طی روزهای گذشته قرارداد خود را برای هدایت تیم‌ ملی عراق امضا کرده‌اند. 
این 3 مربی قرار است پینگ‌پنگ‌بازان عراقی را در شهر‌های بغداد، نجف و اربیل زیر نظر بگیرند و آموزش‌های لازم را برای ارتقای سطح فنی آنها انجام دهند. 
قرارداد این 3 مربی ایرانی تا پایان سال 2022 میلادی یعنی تا 4 ماه آینده است و اگر طرفین به توافق برسند، برای سال 2023 تمدید خواهد شد. 

Page Generated in 0/0057 sec