printlogo


کد خبر: 252361تاریخ: 1401/6/5 00:00
اخبار

اعزام اکیپ جهاد آبرسانی به همدان
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مدیرکل بحران استان تهران از اعزام تانکرهای آبرسانی به همدان خبر دادند. علی نصیری با اشاره به بحران بی‌آبی در همدان اظهار کرد: در پی درخواست شهردار همدان و به دستور شهردار تهران، 5 دستگاه تانکر آبرسانی برای شهروندان همدانی ارسال و مسؤولیت آبرسانی به بیمارستان‌های این شهر نیز به شهرداری تهران محول شد. نصیری در ادامه تصریح کرد: از این رو سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با هماهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، معاونت خدمات شهری و سازمان پسماند شهرداری تهران، 5 دستگاه تانکر آبرسانی شامل 4 دستگاه از سازمان پسماند و یک دستگاه از سوی سازمان آتش‌نشانی تهران را به همدان اعزام کرد. رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: همچنین آبرسانی به بیمارستان‌های شهید بهشتی، بعثت، آتیه، فاطمیه و قلب فرشچیان همدان نیز به شهرداری تهران محول شده که در حال انجام است. 
همچنین حامد یزدی‌مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از اعزام اکیپ جهاد آبرسانی به استان همدان خبر داد و گفت: این اقدام به دستور استاندار تهران انجام شد. یزدی‌مهر با بیان اینکه تعدادی تانکر آب طی طرح جهاد آبرسانی از استان تهران به استان همدان ارسال خواهد شد، گفت: از مردم تقاضا می‌شود الگوی مصرف را رعایت و از استفاده بی‌رویه آب پرهیز کنند. وی با بیان اینکه ستاد بحران استان تهران با تمام توان پای کار جهاد آبرسانی ایستاده است، گفت: در این باره از همه ظرفیت بهره گرفته‌ایم تا ان‌شاءالله گام مهمی در جهت آبرسانی به همدان برداشته شود و در این باره از همه دستگاه‌های مربوط می‌خواهیم نهایت همکاری را داشته باشند. 
***
قتل ۶ نفر در دلفان به دلیل اختلاف ملکی
فرمانده انتظامی دلفان از وقوع نزاع و درگیری خانوادگی منجر به قتل ۶ نفر در این شهرستان و دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت خبر داد. سرهنگ فضل‌الله منصوری اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری خانوادگی بر سر اختلافات ملکی در شهرستان دلفان، بلافاصله 3 اکیپ از مأموران انتظامی در محل حاضر شدند. وی افزود: با حضور مأموران در محل وقوع جرم و در بررسی‌های میدانی اولیه مشخص شد 2 برادر به علت اختلافات خانوادگی و ملکی با یکدیگر درگیر و یکی از برادران با سلاح گرم پنج نفر از اعضای خانواده برادرش را به قتل رسانده و یک نفر را نیز مجروح کرده که بلافاصله جهت مداوا به بیمارستان منتقل می‌شود. فرمانده انتظامی شهرستان دلفان ادامه داد: پس از انتقال مصدوم به بیمارستان و با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته توسط کادر درمان اما متأسفانه به علت شدت جراحات وارده فرد مجروح هم فوت کرد. بر این اساس با انجام اقدامات پلیسی و اشراف اطلاعاتی، قاتل فراری در کمتر از یک ساعت طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد. منصوری گفت: قاتل در تحقیقات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و علت درگیری را اختلافات ملکی و خانوادگی عنوان کرد. 
***
مشاهده ۳ قلاده پلنگ در پارک ملی ساریگل خراسان شمالی
 مدیرکل محیط‌زیست خراسان شمالی از مشاهده ۳ قلاده پلنگ ایرانی در پارک ملی ساریگل خبر داد. رضا شکاریان با اشاره به مشاهده یک پلنگ مادر به همراه توله‌هایش در پارک ساریگل اسفراین اظهار داشت: ۲ نفر از محیط‌بانان پارک ملی سالوک طی گشت و کنترل روزانه موفق به فیلمبرداری از یک قلاده پلنگ مادر به همراه یک توله پلنگ شدند. وی افزود: حضور توله پلنگ به همراه مادر در حال فراگیری روش‌های بقا در طبیعت نشان‌دهنده امنیت زیستگاه‌ است. وی با بیان اینکه پارک‌های ملی سالوک و ساریگل یکی از بهترین زیستگاه‌های پلنگ ایرانی در کشور است، افزود: مشاهدات فراوان پلنگ در این ۲ پارک ملی نشان‌دهنده غنای اکولوژیک و امنیت این گونه ارزشمند در این مناطق است. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی در پایان گفت: امیدواریم با تلاش‌های بی‌وقفه محیط‌بانان و فرهنگ‌سازی در راستای حمایت از گونه‌های ارزشمند جانوری، شاهد استمرار نسل پلنگ ایرانی باشیم. 
***
تخصیص تنخواه به استان‌های حادثه‌دیده از سیل
رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: اعتبار پیشنهادی تنخواه در چند روز آینده به استان‌های خسارت‌دیده از سیل اختصاص خواهد یافت. محمدحسن نامی در گفت‌وگو با مهر ضمن اشاره به بازدید خود از مناطق سیل‌زده استان مازندران، در شهرستان چالوس بخش مرزن‌آباد گفت: در این بازدید با مسؤولان و مردم منطقه دیدار کردم و مشکلات مردم از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت. وی ادامه داد: خسارت‌هایی به منطقه، بخش مسکونی و بخش کشاورزی وارد شده و عملیات بازسازی در حال انجام است. نامی با اشاره به اعتبار پیشنهادی تنخواه برای استان‌های خسارت دیده گفت‌: ظرف چند روز آینده این اعتبار به استان‌ها اختصاص خواهد یافت، همچنین ارزیابی‌های ویژه استان نیز برای پیشنهاد تنخواه اعتباری به دولت منعکس شده است. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین گفت: قانون کاهش خطر بر اساس بند «ح» ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران کشور، برای تمام طرح‌های توسعه‌ای دستگاه‌ها الزامی است. نامی گفت: پیگیری‌های مجدانه سازمان مدیریت بحران درباره ضرورت تهیه سند کاهش خطر برای پروژه‌ها و طرح‌های توسعه در حال انجام است که خوشبختانه به عنوان پیشران این حوزه، شورای عالی شهرسازی و معماری اخیرا ضرورت تدوین این پیوست برای همه طرح‌های توسعه و عمران شهری را اجباری کرد.

Page Generated in 0/0072 sec