printlogo


کد خبر: 252374تاریخ: 1401/6/5 00:00
اخبار

بسط عدالت آموزشی از اولویت‌های دولت است
رئیس‌جمهور نیروی انسانی نخبه را پرچمدار شعار «ما می‌توانیم» در کشور خواند و گفت: موفقیت‌های نخبگان کشور در المپیادهای علمی جهانی، از مهم‌ترین مصادیق امیدآفرینی در کشور و بسط روحیه خودباوری در جامعه است. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با تاکید بر نقش محوری نخبگان و اندیشمندان در پیشرفت و تعالی کشور، از اراده جدی دولت برای طراحی سازوکارهای موثر برای توسعه شبکه نخبگانی و حفظ نخبگان در کشور خبر داد. رئیس‌جمهور نیروی انسانی نخبه کشور را مهم‌ترین سرمایه کشور در مسیر توسعه پایدار خواند و اظهار داشت: شما مدال‌آوران عرصه‌های کشوری و جهانی نباید با ناملایمت‌ها صحنه را خالی کنید، قرار است به دست شما فرهیختگان و نخبگان از مشکلات و مسائل جامعه گره‌گشایی شود. وی با اشاره به نقش مسؤولان در رفع مشکلات و دغدغه‌های نخبگان در کشور، گفت: «امیدآفرینی»، «ایجاد زمینه‌های شکوفا کردن استعدادها» و «فراهم کردن بستر رشد و تعالی استعدادهای نخبگان» از وظایف مسؤولان در قبال شما است. هرگونه هزینه کردن برای علم و دانش سرمایه‌گذاری است و موجب تضمین آینده کشور می‌شود. رئیسی بسط عدالت آموزشی را از اولویت‌های دولت مردمی خواند و تصریح کرد: همه فرزندان ایران اسلامی باید فرصت شکوفا شدن استعدادهای‌شان را داشته باشند و دولت - چنانکه پیش از این هم اعلام کرده- به مقوله عدالت آموزشی به عنوان زیرساخت اصلی توسعه متوازن در کشور باور جدی دارد. 
***
ارتقای قدرت دفاعی کشور به دلیل بومی بودن آن است
سخنگوی دولت گفت: هر جا سیاست‌گذاری صحیح و ثبات در تصمیم و بهره‌برداری درست از ظرفیت‌های داخلی و بومی وجود داشته باشد، دستاوردهای آن نیز محقق خواهد شد و این موضوع درباره صنعت دفاعی کشور بخوبی قابل مشاهده است. علی بهادری‌جهرمی در بازدید از نمایشگاه پدافندی و جنگ الکترونیک وزارت دفاع - که به ‌مناسبت روز صنعت دفاعی برگزار شد- با قدردانی از دست‌اندرکاران صنعت دفاعی، طی سخنانی اظهار داشت: هر جایی یک محصول دانش‌بنیان و بومی و نتیجه‌ دستاوردهای علمی جوانان همین مرز و بوم را می‌بینیم به خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم. وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنعت دفاعی معمولا پیشرو و جلوتر از بسیاری صنایع دیگر ما در حوزه‌های مختلف حرکت می‌کنند، گفت: این موضوع، غرور و افتخار ایرانی را برمی‌انگیزد و ان‌شاء‌الله سایر صنایع کشور نیز مسیر رشد و بالندگی خود را با سرعت بیشتری طی کنند. سخنگوی دولت با بیان اینکه هر بار نمایشگاه دستاوردهای دفاعی را دیدیم زوایای دیگری از پیشرفت‌های دفاعی برای ما روشن شد، گفت: دیدن این دستاوردها نشان‌دهنده‌ زنده بودن، پویا و فعال بودن و در نهایت بالنده بودن صنعت دفاعی و بیانگر ارتقای روزافزون قدرت دفاعی کشور است که دلیل اصلی این موضوع هم بومی بودن آن و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است. 
***
انتشار شماره 355 خط حزب‌الله با عنوان «مقاومت؛ راز سربلندی»
شماره‌ سیصد‌و‌پنجاه‌و‌پنجم هفته‌نامه‌ «خط حزب‌الله» با عنوان «مقاومت؛ راز سربلندی» منتشر شد. گزارش هفته خط حزب‌الله، به واکاوی دلایل و ثمرات حضور جهادی و مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق پرداخته است. یادداشت هفته این شماره خط حزب‌الله، با عنوان «با مردم و برای مردم» مروری بر مبانی و ابعاد مردمی بودن نظام اسلامی و مسؤولان آن داشته است. 
***
سخنگوی وزارت امور خارجه:
حضور آمریکای اشغالگر در سوریه غیرقانونی است
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: آمریکا حملات اخیر ارتش متجاوز این کشور به گروه‌های مردمی و نیروهای ضدتروریستی سوریه را «پاسخ مستقیم به حملات و تهدیدات مداوم علیه نیروهای ایالات‌متحده» خوانده است. ناصر کنعانی در ادامه این مطلب تصریح کرد: «‏حقیقت: اصل حضور آمریکای اشغالگر در سوریه و تجاوزات آن به مدافعان استقلال و تمامیت ارضی سوریه غیرقانونی و محکوم است». 
***
دیدار امیرعبداللهیان با رئیس‌جمهور زنگبار
وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس‌جمهور زنگبار دیدار و درباره روابط کشورمان با این جمهوری گفت‌وگو کرد. حسین امیرعبداللهیان در دیدار با حسین مووینی، رئیس‌جمهور زنگبار، بر آمادگی ایران جهت تسهیل حضور فعالان اقتصادی کشورمان در زنگبار تاکید کرد. امیرعبداللهیان سیاست خارجی دولت سیزدهم را تاکید بر روابط با آفریقا دانست و روابط تاریخی و فرهنگی زنگبار با ایران را زمینه مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی عنوان کرد. وزیر امور خارجه کشورمان همکاری‌های تجاری، دانشگاهی، صنعتی و بین‌شهری ایران با زنگبار را از جمله موضوعات مستعد همکاری دانست. وی در پایان، دعوت رسمی جناب آقای رئیسی از رئیس‌جمهور زنگبار را به طرف زنگباری ابلاغ کرد. حسین مووینی، رئیس‌جمهور زنگبار نیز ضمن خوشامدگویی و قدردانی از سفر وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه به زنگبار، از توسعه روابط زنگبار در موضوعات مورد اشاره وزیر خارجه کشورمان استقبال و آمادگی کامل خود را جهت تسهیل حضور شرکت‌های ایرانی در زنگبار اعلام کرد.

Page Generated in 0/0065 sec