printlogo


کد خبر: 252383تاریخ: 1401/6/6 00:00
«خیزش، غرش، آتش» روی پرده سینما، «اختلاس ۱۹۹۲» روی آنتن تلویزیون
واردات هندی به سینما و تلویزیون ایران

صنعت فیلم و سریال کشورمان این روزها در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران مخاطب است. با نگاهی به برنامه اکران سینماها و کنداکتور تلویزیون در می‌یابیم که یکی از تدابیر سینما و تلویزیون برای خروج از این بحران، استقراض تولیدات نمایشی کشور هند است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، آمار مخاطبان فصل گذشته سینمای ایران نشان داد وضعیت گیشه با روزهای پرفروغی که پیش از کرونا داشت، فاصله زیادی گرفته و به عزمی جدی برای اوج گرفتن دوباره نیازمند است. از طرف دیگر، تعداد سریال‌های جدید تلویزیون هم ریزش شدیدی را تجربه کرده و جز بازپخش سریال‌های قدیمی و چند سریال برند، مابقی آثار نتوانسته‌اند در جذب مخاطب موفق عمل کنند. در این شرایط خبرهایی از رو آوردن سینما و تلویزیون ایران به محصولات نمایشی کشور هند به گوش می‌رسد. 
روابط عمومی خانه فیلم اعلام کرده است فیلم هندی «خیزش، غرش، آتش» محصول سینمای هند با پرداخت حق کپی بزودی در سینماهای سراسر کشور روی پرده خواهد رفت. این فیلم از چهارشنبه هفته آینده ۹ شهریورماه، توسط خانه فیلم به صورت قانونی در سینماهای ایران اکران می‌شود تا پس از قریب به یک دهه و اندی، بار دیگر شاهد اکران گسترده فیلم خارجی در سینماهای ایران باشیم. «خیزش، غرش، آتش» در سال ۲۰۱۸ جلوی دوربین رفته که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، فیلمبرداری آن تا سال ۲۰۲۱ طول کشیده و امسال همزمان در سینماهای هند و سراسر دنیا اکران شده است. این فیلم درباره مبارزه چند تن از جوانان هندی با استعمار انگلیس است و از جمله آثار موفق سینمای هند به شمار می‌رود. 
تلویزیون هم از این واردات هندی در امان نمانده است. سریال هندی «اختلاس ۱۹۹۲» با موضوع اقتصادی- جنایی از دیشب پنجم مردادماه از شبکه 5 سیما روی آنتن رفت. این سریال محصول ۲۰۲۰ هند در ژانر بیوگرافی- اقتصادی- جنایی است که موضوع آن بازار بورس و سهام است و ظهور و سقوط بازار بورس توسط «هارشاد مهتا» را روایت می‌کند که روزنامه‌نگاری به نام سوچتا دالال، او را به عنوان مردی که پشت بزرگ‌ترین کلاهبرداری مالی هند تا آن زمان قرار داشت، معرفی می‌کند. این سریال برگرفته از ماجرایی است که در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ در بمبئی رخ داده و مربوط به زندگی کارگزار بورس «هارشاد مهتا» است. 
واردات آثار خارجی به سینما و تلویزیون موافقان و مخالفانی دارد. موافقان طرح اکران فیلم خارجی معتقدند که این طرح موجب رونق سالن‌های سینما می‌شود اما مخالفان این طرح معتقدند که اجرای چنین طرحی فرصت اکران آثار ایرانی را کمتر خواهد کرد. حال باید منتظر ماند و دید این راهکار خروج از بحران می‌تواند موثر واقع شود یا خیر.

Page Generated in 0/0068 sec