printlogo


کد خبر: 252385تاریخ: 1401/6/6 00:00
به همت فیض شریفی
مجموعه شعر جدید ابتهاج منتشر شد

مجموعه اشعار امیرهوشنگ ابتهاج با گزینش فیض شریفی به همت انتشارات نگاه منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه اشعار امیرهوشنگ ابتهاج با گزینش فیض شریفی به همت انتشارات نگاه به چاپ رسید. شریفی علاوه بر گزینش اشعار، نقد و بررسی‌ای نیز بر اشعار سایه نوشته است. فیض شریفی در قسمتی از مقدمه کتاب آورده است: «شفیعی‌کدکنی بر این باور است‏ که شعر سایه، استمرار بخشی از جمال‌‏شناسی شعر حافظ است و از روزگار خواجه‏ تا به امروز، هیچ شاعری نتوانسته است به اندازه‏ سایه در راه و شیوه‏ حافظ به موفقیت برسد».
مجموعه اشعار منتشر شده امیرهوشنگ ابتهاج در نشر نگاه ۴۵۶ صفحه بوده و ۱۹۵ هزار تومان قیمت دارد. فیض شریفی، مؤلف این مجموعه شعر، درباره محتوای این کتاب به روزنامه همشهری گفته است: شعرهای عاشقانه و سیاسی - اجتماعی سایه را بررسی کردم، موقعیت سیاسی- اجتماعی‌اش را آوردم، شعرهای «دیر است گالیا...». بعد خطاب‌ شاعر به ناظم حکمت و کیوان را و عشق آرمانی سایه را باز کردم و ارتباط سایه را با نیما و شهریار بازگو کرده‌ام. 
وی همچنین با اظهار تاسف از آماده نشدن کتاب در زمان حیات سایه، عنوان کرده است: فرآیند تولید کتاب زمان می‌برد و متاسفانه فرصت نشد تا این اثر در زمان حیات این شاعر بزرگ منتشر شود. کاش این کار در زمان حیات سایه چاپ می‌شد. به هر حال کار سخت بود و وقت کم. 
امیرهوشنگ ابتهاج، شاعر و پژوهشگر سرشناس کشورمان بامداد چهارشنبه ۱۹ مرداد درگذشت. پیکر این شاعر معاصر پس از کش و قوس‌هایی چهارشنبه هفته گذشته (دوم شهریورماه) به میهن بازگشت و صبح روز گذشته در باغ محتشم رشت به خاک سپرده شد.  

Page Generated in 0/0063 sec