printlogo


کد خبر: 252386تاریخ: 1401/6/6 00:00
اخبار

محمدزاده و مهرانفر، همبازی در «آکتور»
سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی به زودی پخش خواهد شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سریال «آکتور» به نویسندگی و کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی که از ۲۸ آذر ۱۴۰۰ تولیدش آغاز شده است، به‌زودی به پخش خواهد رسید. پس از نوید محمدزاده، احمد مهرانفر نیز به جمع بازیگران اصلی سریال «آکتور» پیوست. دیگر بازیگران این سریال نیز به‌زودی معرفی خواهند شد. مجموعه «آکتور» به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی قرار است به طور مشترک در فیلیمو و نماوا به انتشار برسد. 
داستان این مجموعه درباره زندگی پرفراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از دریافت یک پیشنهاد، زندگی‌شان را دستخوش ماجراهایی پیچیده می‌بینند. 
***
عابدینی معاون امور استان‌های صداوسیما شد
رئیس صداوسیما در حکمی حسن عابدینی را به سمت معاونت امور استان‌های صداوسیما منصوب کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، حسن عابدینی که پیش از این عهده‌دار ریاست خبرگزاری صداوسیما بود، با حکم رئیس رسانه ملی به معاونت امور استان‌های صداوسیما منصوب شد. پیمان جبلی در این حکم خطاب به عابدینی نوشته است: نظر به مراتب تعهد، سوابق و تجربیات ارزشمند فرهنگی و رسانه‌ای جناب عالی، به موجب این حکم شما را به‏ عنوان معاون امور استان‌ها منصوب می‌نمایم. 
جبلی در پایان حکم از خدمات و تلاش‌های مهدی رحمتی در طول مدت سرپرستی این معاونت تشکر کرده است. عابدینی که دکترای سیاست‌گذاری عمومی دارد، علاوه بر ریاست خبرگزاری صداوسیما، تجربه سال‌ها فعالیت به عنوان خبرنگار، مجری و کارشناس برنامه‌های تلویزیونی را نیز در کارنامه دارد و مسؤولیت‌هایی مانند قائم‌مقام خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل اخبار خارجی صداوسیما، مدیرکل اخبار شبکه العالم، دبیری روزنامه ایران و... را بر عهده داشته است. 
***
41 درصد مخاطب بیشتر در پی تغییر ترکیب اکران
با ورود فیلم‌های جدید به چرخه اکران، میزان مخاطبان سینما با افزایش نسبی 41 درصدی مواجه شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در ۲ هفته اخیر شاهد تغییراتی در ترکیب فیلم‌های روی پرده بودیم که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به آغاز اکران «کوزوو»، «دوزیست» و «ابلق» اشاره کرد. در پی چنین تغییراتی، بر اساس اطلاعاتی که در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) منتشر شده است، از چهارشنبه ۲۶ مردادماه تا سه‌شنبه اول شهریورماه، سینمای ایران در مجموع ۳۶۰ هزار مخاطب داشت که گیشه هفتگی مجموع ۱۱ میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان را برای آن رقم زد. در این هفته نسبت به هفته گذشته، میزان مخاطب هفتگی ۴۱ درصد و میزان فروش هفتگی ۴۴ درصد افزایش یافت. 
دیگر نکته جالب توجه آنکه طبق این آمار، در بین 5 فیلم پرفروش این هفته تنها فیلم کمدی، فیلم «انفرادی» است که در جایگاه سوم قرار دارد. 
***
«جلوه‌های مدنیت در عهدنامه علوی» رونمایی می‌شود
مراسم رونمایی از کتاب «جلوه‌های مدنیت در عهدنامه علوی»؛ یکی از آثار مجموعه مطالعات پیرامون عهدنامه امام علی علیه‌السلام به مالک اشتر، امروز در فرهنگسرای رسانه رونمایی می‌شود. 
به گزارش «وطن‌‌امروز»، مراسم رونمایی از کتاب «جلوه‌های مدنیت در عهدنامه علوی» جدیدترین اثر حجت‌الاسلام سیدنبیل حسنی به همت فرهنگسرای نهج‌البلاغه و فرهنگسرای رسانه، امروز یکشنبه 6 شهریور برگزار می‌شود. 
این کتاب یکی از آثار مجموعه مطالعات پیرامون عهدنامه امام علی علیه‌السلام به مالک اشتر است که به زبان عربی منتشر شده و توسط حسن رحمانی به فارسی ترجمه شده است. مراسم رونمایی این کتاب امروز از ساعت 10 تا 12 در سالن یونس شکرخواه فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود. 
***
یاغی‌نویس‌ها دست به کار شدند
پدرام پورامیری به همراه حسین امیری‌دوماری فیلم سینمایی جدیدی را با عنوان «یادگار جنوب» می‌سازند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پدرام پورامیری و حسین امیری‌دوماری بار دیگر و این بار برای ساخت فیلم سینمایی جدیدی با نام «یادگار جنوب» با هم همکاری می‌کنند. این فیلم که به کارگردانی و نویسندگی پدرام پورامیری و حسین امیری‌دوماری و تهیه‌کنندگی مجتبی رشوندبوکانی است، بتازگی موفق به دریافت پروانه ساخت شده است. 
پیش‌تر از این پدرام پورامیری و حسین امیری‌دوماری به همراه محمد کارت برای نگارش فیلمنامه‌ مجموعه نمایش خانگی «یاغی» که در پلتفرم فیلیمو به نمایش درمی‌آید و فیلمنامه فیلم تحسین‌شده «شنای پروانه» تنها اثر سینمایی محمد کارت با یکدیگر همکاری کرده بودند. 
همچنین این ۲ کارگردان و نویسنده سال ۱۳۹۵ فیلم کوتاهی با نام «نسبت خونی» را به عرصه تولید رساندند که در بخش بهترین فیلم کوتاه سی‌و‌پنجمین دوره از جشنوراه فیلم فجر نامزد شده بود. «جان دار» فیلم بلند سینمایی این ۲ کارگردان است که موفق به حضور در سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر و نامزد بهترین فیلم در بخش نگاه نو نیز شده است.

Page Generated in 0/0065 sec