printlogo


کد خبر: 252404تاریخ: 1401/6/6 00:00
اخبار

درخواست کارت ملی و تغییر نام الکترونیک شد
رئیس سازمان ثبت ‌‌احوال کشور با اشاره به رونمایی و بهره‌برداری از درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال در هفته دولت گفت: در این درگاه خدمات الکترونیک نظیر تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد و تغییر نشانی ارائه خواهد شد. هاشم کارگر، معاون وزیر کشور با اشاره به رونمایی و بهره‌برداری از درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال در هفته دولت گفت: نخستین نسخه به ‌صورت موبایلی است که در دسترس همه مردم قرار خواهد گرفت. 
وی افزود: علاوه بر اطلاعات فردی هر شخص -که در این درگاه قابل ‌مشاهده است- خدمات الکترونیک نظیر تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد و تغییر نشانی نیز در این درگاه به افراد ارائه خواهد شد و البته خدمات الکترونیکی ما در نسخه‌های بعدی توسعه پیدا خواهد کرد. رئیس سازمان ثبت ‌احوال کشور با اشاره به اینکه برخی خدمات ما برون‌سپاری شده است، گفت: ما برای تسهیل دسترسی مردم به این نوع خدمات، صدور شناسنامه‌های المثنی را طی یک سال گذشته به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کردیم. این مقام مسؤول افزود: صدور کارت ملی را از اواخر دی‌ماه سال گذشته سرعت بخشیدیم و تاکنون ۵ میلیون کارت ملی صادر و برای مردم ارسال کرده‌ایم و حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار کارت دیگر هم باقی ‌مانده که طی 3-2 ماه آینده صادر و تحویل مردم خواهد شد. 
***
برقراری بیمه رایگان برای مادران باردار و فرزندشان
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت و اقدامات انجام‌شده جهت افزایش پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری، از پوشش ۹۰ درصدی درمان ناباروری و همچنین انجام اقداماتی جهت نزدیک کردن این پوشش بیمه‌ای در مراکز درمان خصوصی و دولتی خبر داد. دکتر علیرضا نمازی در گفت‌وگو با ایسنا، همچنین از برقراری بیمه رایگان برای مادران باردار و شیرده به مدت 2 سال و همچنین فرزند آنها تا 5 سالگی خبر داد و جزئیات زایمان طبیعی به صورت رایگان و همچنین اندیکاسیون‌های سزارین را تشریح کرد. 
وی با اشاره به رایگان بودن زایمان طبیعی، در عین حال درباره هزینه‌های درمان زایمان سزارین نیز گفت: آن دسته از زایمان‌هایی که طبق اندیکاسیون‌های اعلامی وزارت بهداشت باید سزارین انجام شود، بر اساس تعرفه‌های مصوب دولتی قابل پرداخت است. تعرفه زایمان سزارین برای بارداری حاصل از درمان ناباروری در بخش دولتی و عمومی غیردولتی طرف قرارداد با فرانشیز ۱۰ درصد تعرفه آن بخش و در بخش خیریه و خصوصی با فرانشیز ۳۰ درصد تعرفه مربوط به آن بخش تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر پایه است. او در تشریح بیمه رایگان مادران باردار و فرزندشان تصریح کرد: طبق قانون جوانی جمعیت، خانم‌های باردار فاقد بیمه می‌توانند به صورت رایگان بیمه شوند. 
***
اصلاح ارزی بیش از ۱۰۰۰ قلم دارو
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه طرح دارویاری به دنبال کاهش کمبودهای دارویی است، سایر مزایای این طرح را برشمرد. دکتر بهرام دارایی‌ گفت: از ۳۳۶۶ کد ژنریک دارویی که داریم، در طرح دارویاری کد ژنریک ۱۰۴۵ دارو اصلاح اررزی شد و یارانه آن را به بیمه‌ها دادیم. او همچنین تاکید کرد: حدود ۴۵۰ قلم دارو داریم که به لحاظ ریالی ۹۰ درصد بازار کشور را در اختیار دارند و بیشتر این داروها برای بیماران خاص و صعب‌العلاج است که باید تمرکز ما بر تولید و پوشش بیمه‌ای این داروها باشد. خوشبختانه مجلس شورای اسلامی سال قبل مبلغ مناسبی برای اینکه بتوانیم پوشش ۱۰۰ درصدی برای این بیماران قائل شویم تصویب کرد که امیدوارم این مبلغ سال آینده بیشتر شود. وی در ادامه افزود: از سوی دیگر درباره تامین برخی داروهایی که مصرف کمی دارند و تولید آنها برای شرکت‌ها صرف ندارد، همیشه مشکلاتی وجود دارد که باید بتوانیم روی آنها کار کنیم و مشوق‌هایی به شرکت‌های دانش‌بنیان بدهیم که به سمت تولید این داروها نیز بروند تا به این شکل حتی کمبود مقطعی این داروها را هم به حداقل برسانیم. البته کمبود مقطعی داروها در نقاط دیگر دنیا مانند آمریکا و اروپا هم رخ می‌دهد. گاهی مواد اولیه برخی داروها تنها در دو شرکت تولید می‌شود و خیلی از کشورها در نوبت می‌مانند که ماده اولیه دریافت کنند. 
***
توسعه غربی بزرگراه یادگار امام موجب تحرک بافت فرسوده می‌شود
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد تکمیل بزرگراه یادگار امام جزو اولویت‌های شورای شهر است. مهدی چمران صبح دیروز در مراسم آغاز عملیات ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام گفت: در ابتدای آغاز عملیات ساخت بزرگراه یادگار امام تاکید داشتم که این بزرگراه به مانند نواب تنها همسطح نباشد و تقاطع غیرهمسطح نیز داشته باشد. در شورای دوم یکی از اعضا با من تماس گرفت و گفت می‌خواهند این بزرگراه را همسطح بسازند و ما نیز سریعا با این مساله مخالفت کردیم. رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه قرار بود این پروژه ادامه پیدا کند و از سمت غرب و جنوب توسعه یابد و حتی طرحی ارائه شد که از سمت شرق به میدان ۹ دی متصل شود، گفت: بزرگراه یادگار امام یک بزرگراه شمالی- جنوبی در غرب تهران است که حتی می‌تواند بار ترافیکی بزرگراه امام علی(ع) را که در شرق قرار دارد کم کند. چمران با بیان اینکه متاسفانه در 4 سال گذشته شاهد بودیم که عملیات عمرانی این بزرگراه تعطیل شد و حتی کارگاه آن را جمع کردند، گفت: شورای شهر در بودجه سالانه ادامه یادگار امام را جزو اولویت‌های خود قرار داده است و امیدواریم هر چه زودتر شاهد دسترسی مردم به بزرگراه یادگار امام و بعد از آن جاده ساوه باشیم.

Page Generated in 0/0071 sec