printlogo


کد خبر: 252411تاریخ: 1401/6/6 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی ارتحال آیت‌الله ناصری
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم ربانی و سالک الی‌الله آیت‌الله آقای حاج‌شیخ محمدعلی ناصری را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
 بسم الله الرحمن الرحیم 
رحلت عالم ربانی و سالک الی‌الله آیت‌الله آقای حاج‌شیخ محمدعلی ناصری رحمه‌الله‌علیه را به عموم مردم اصفهان و به همه‌ ارادتمندان و مستفیدان از فیوضات آن مرحوم، و بالخصوص به فرزندان محترم و مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. این عالم بزرگوار و معلم اخلاق، وظیفه‌ بزرگ تزکیه و نشر معارف اخلاقی اسلام را تکلیف خویش دانسته و با بهره‌‎مندی از خشیت و خضوع دل نورانی خود، بیان اثرگذار و نافذی را در این جهت به کار می‌بردند؛ رحمت و رضوان خدا بر ایشان باد. از خداوند متعال قبول خدمات و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای- ۵ شهریور ۱۴۰۱
***
گزارش امیرعبداللهیان از سفر به تانزانیا
مناسبات در مسیر پیشرفت است
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (شنبه) پس از رایزنی‌هایش با مقامات تانزانیا و زنگبار در توئیتی نوشت: در تانزانیا گفت‌وگوی عالی و سازنده با خانم سامیه حسن، رئیس‌جمهور و همچنین همتایم داشتم. مدیران چندین وزارتخانه و بخش خصوصی همراهم هستند و نشست‌های تخصصی دارند. وی افزود: همه برای تقویت روابط تلاش می‌کنند. رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: مناسبات ۲ کشور در مسیر پیشرفت است. حسین امیرعبداللهیان در دومین مقصد سفرش به آفریقا به تانزانیا و از آنجا به زنگبار سفر کرد. وی پیش از این هم در سفر به مالی ضمن شرکت در نخستین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و جمهوری مالی با وزیر خارجه و رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. 
***
اتخاذ تدابیری برای انتقال زندانیان ایرانی از زندان‌های ترکیه
وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران در دیدار رئیس آمبودزمان جمهوری ترکیه و هیات همراه خواستار انتقال زندانیان ایرانی که هم‌اکنون در زندان‌های ترکیه در حال تحمل کیفر هستند، شد. امین‌حسین رحیمی در دیدار شریف مالکوچ، رئیس آمبودزمان جمهوری ترکیه و هیات همراه، ضمن تقدیر از سازمان بازرسی کل کشور برای تدارک سفر این هیات به تهران گفت: ترکیه و ایران از دیرباز ارتباط گسترده‌ای در ابعاد مختلف از جمله فرهنگی و تاریخی دارند. وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به ‌دنبال تقویت همه‌جانبه روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با کشورها بویژه کشورهای همسایه است، تاکید کرد: به‌ یقین در این تعاملات هر قدر روابط مستحکم‌تر باشد فواید آن برای مردم بیشتر خواهد بود. وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید از مکتب خودمان که مخالف جنگ و کشتن انسان‌هاست درس بگیریم، افزود: تلاش کنیم هیچ کشوری بویژه کشورهای اسلامی با یکدیگر درگیر نشوند. وی با اشاره به همکاری ایران، ترکیه و روسیه برای ایجاد صلح در سوریه گفت: با وجود اینکه کشورهای اسلامی دارای منابع غنی علوم انسانی هستند اما در زمینه مطالعات دانشگاهی روی این موضوع خوب کار نشده و غربی‌ها حقوق بشر را متعلق به خودشان می‌دانند. رحیمی در ادامه به چند موافقتنامه بین‌المللی بین ایران و ترکیه اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر به مفاد این موافقتنامه‌ها شد. وزیر دادگستری خواستار اتخاذ تدابیر ویژه‌ برای زندانیان ایرانی در زندان‌های ترکیه شد و از هیات اعزامی ترکیه خواست این موضوع را از سوی وزیر دادگستری ترکیه پیگیری کند و البته این قول را داد که ایران هم برای انتقال زندانیان ترکیه از زندان‌های ایران همکاری می‌کند. 
***
پیگیری وضعیت پناهجویان سرگردان در آب‌های مدیترانه
روابط عمومی وزارت امور خارجه اعلام کرد: پیرو انتشار اخبار و تصاویری مبنی بر سرگردانی تعدادی از پناهجویان در آب‌های نزدیک به یونان و نیز اخبار تایید نشده مبنی بر ایرانی بودن تعدادی از آنها، وزارت امور خارجه بلافاصله از طریق سفرای کشورمان در آتن و رم در تماس با مراجع ذی‌صلاح این‌ کشورها موضوع را مورد پیگیری جدی قرار داد. همچنین در این رابطه رئیس اداره حمایت‌های کنسولی ‌قضایی وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با کاردار یونان در تهران ضمن ابراز نگرانی شدید جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، خواستار مساعدت و همکاری جدی‌تر پلیس ساحلی و مقامات ذی‌ربط برای رسیدگی فوری و امدادرسانی به این پناهجویان شد. بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت امور خارجه، این وزارتخانه با حساسیت و جدیت این موضوع را در دست پیگیری دارد. 
***
سرلشکر موسوی: 
ارتش در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های چشمگیری داشته است
فرمانده کل ارتش درباره اهمیت جنگ رسانه‌ای دشمن گفت: دشمن با تمام قدرت و با هزینه‌های زیاد در حوزه جنگ نرم، جنگ رسانه‌ای وسیعی را علیه کشور ما طراحی و دنبال می‌کند و این امر وظیفه و تکلیف ما را در خنثی‌سازی توطئه شوم دشمنان صدچندان می‌کند که راه‌اندازی قرارگاه جنگ‌های نوپدید، فضای مجازی، فرماندهی جنگال، سایبر و... اقدامات انجام شده در این حوزه هستند. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش تاکید کرد: امروز در ظاهر ما در صلح هستیم اما جنگ امروز، جنگ ترکیبی است؛ جنگی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی. هر چند جنبه نظامی این جنگ آشکار نیست اما نیروهای ما با هوشیاری کامل لحظه به لحظه دشمنان را رصد می‌کنند. امیر موسوی گفت: با وجود تحریم‌ها و مشکلات، پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف در ارتش حاصل شده است. 

Page Generated in 0/0306 sec