printlogo


کد خبر: 252430تاریخ: 1401/6/7 00:00
اخبار

فصل دوم «سیاره یخ‌زده» آماده پخش شد
تریلر جهانی «سیاره یخ‌زده ۲» ساخته جدید دیوید آتنبورو با آهنگی از هانس زیمر منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، دنباله سریال «سیاره یخ‌زده» با موضوع تاریخ طبیعی به‌زودی پخش می‌شود. نخستین تریلر آن با موسیقی هانس زیمر، آهنگساز برنده جایزه اسکار با ترانه‌ای از کامیلا کابلو پخش شد. این ترانه برای نخستین ‌بار به عنوان آهنگی برای مستند ساخته شده است. 
در تریلر ۲ دقیقه‌ای این مستند، برای نخستین بار صحنه‌هایی از سفری ۴ ساله توسط واحد تاریخ طبیعی بی‌بی‌سی به مرزهای یخ‌زده زمین در قطب شمال، قطب جنوب، توندرا، ‌جنگل‌های شمالی و کوه‌های مرتفع تصویر شده است. حیوانات در زیستگاه‌های طبیعی خود با تصاویری به نمایش گذاشته شده‌اند که پیش از این هرگز دیده نشده بود. این مستند ۱۱ سال پس از نمایش نخستین مجموعه که برنده جوایز امی، بفتا و ان‌ای‌تی (جوایز تلویزیون ملی) شد با استفاده از فناوری‌های پیشرفته ساخته شده و دنیای شکننده و زیبا و خشن این مناطق را پیش رو می‌گذارد. 
***
حضور ١٠ فیلم از ایران در جشنواره مسکو
سینمای ایران با بخش ویژه «نقش‌های پارسی» و نمایش ١٠ فیلم، حضوری پررنگ و چشمگیر در چهل‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو دارد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سیدصادق موسوی، مدیرکل دفتر امور جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل سازمان سینمایی اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته توسط رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مساعدت سازمان سینمایی، ١٠ اثر از سینماگران ایران در بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود. این جشنواره ۴ تا ١٠ شهریور در مسکو برگزار می‌شود. به گفته وی، عطف به سفر رئیس سازمان سینمایی، برای نخستین ‌بار در چهل‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو بخش ویژه‌ای با نام «نقش‌های پارسی» به سینمای ایران اختصاص داده شده و فیلم‌های «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی، «پسران دریا» ساخته حسین قاسمی‌جامی و افشین هاشمی و «بچه گرگ‌های دره سیب» ساخته فریدون نجفی، هر سه از تولیدات بنیاد فارابی و فیلم‌های کوتاه «فشن» ساخته فردین انصاری، «دوآل پا» ساخته محمدرضا مرادی، «دکل» ساخته بابک مصطفوی و «جان داد» ساخته سهیلا پورمحمدی از تولیدات انجمن سینمای جوانان در این بخش ویژه اکران خواهند شد. 
***
سریال حضرت شاهچراغ(ع) در اوج
سریال تاریخی حضرت احمد بن موسی(ع) توسط سازمان هنری - رسانه‌ای اوج با سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری شیراز ساخته می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، شهرداری شیراز و سازمان هنری - رسانه‌ای اوج قرارداد مشارکت ساخت سریال حضرت احمد بن موسی(ع) را منعقد کردند. این سریال تاریخی قرار است با محوریت زندگی و زمانه حضرت شاهچراغ(ع) برادر بزرگ امام رضا(ع) تهیه و تولید شود. 
حضرت شاهچراغ(ع) که پسر ارشد امام موسی کاظم(ع) و برادر امام رضا(ع) است، در راه پیوستن به برادر خود به سوی خراسان سفر کرد ولی در راه توسط افراد مأمون، خلیفه عباسی، در شهر شیراز به شهادت رسید. سریال حضرت شاهچراغ پس از تحقیق و پژوهش، به همت سازمان اوج نگارش و مراحل تولید آن آغاز خواهد شد. همچنین با تفاهمنامه‌ای که میان سازمان اوج و شهرداری شیراز امضا شد، دیوارنگاره این شهر که بزرگ‌ترین سازه تبلیغی فرهنگی شهر شیراز است، بزودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. سومین تفاهم و همکاری بین سازمان هنری - رسانه‌ای اوج و شهرداری شیراز مربوط به طراحی و اجرای نمایش بزرگ میدانی «محشر» است که اجرای آن همین ماه آغاز خواهد شد.
***
مروری بر دستاوردهای دولت سیزدهم در «فردای امروز»
به مناسبت هفته دولت، ویژه‌برنامه «فردای امروز» با محوریت مروری بر دستاوردهای دولت روانه آنتن می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، ویژه‌برنامه «فردای امروز» (فصل دوم) با رویکرد زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر و با نگاهی بر دستاوردهای دولت روی آنتن شبکه دو می‌رود. این ویژه‌برنامه به مصاحبه اختصاصی با مسؤولان و مدیران دولت سیزدهم از جمله وزیر ارتباطات، وزیر آموزش و پرورش، معاونان ریاست‌جمهور و گفت‌و‌گو با کارآفرینان فعال و تجربه‌گران حوزه کسب‌و‌کار در استان‌های مختلف فارس، هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، تهران، البرز و... می‌پردازد. 
همچنین پرداختن به شاخصه‌های فکری و رفتاری شهیدان باهنر و رجایی به صورت موشن‌گرافیک، آوای متن و... از دیگر بخش‌های این برنامه است. «فردای امروز» به تهیه‌کنندگی حسین روزبهانی، کارگردانی ایمان قاسم‌پور و اجرای مهدی کریمی‌تفرشی، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴:۴۵ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود. 
مجری طرح این برنامه دکتر زهرا نظری‌مهر است که در ۷ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای تولید شده است.

Page Generated in 0/0057 sec