printlogo


کد خبر: 252442تاریخ: 1401/6/7 00:00
پیروزی سخت والیبال ایران مقابل آرژانتین
چه برد دلچسبی

در جریان بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان، تیم‌ ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود به مصاف تیم‌ ملی والیبال آرژانتین رفت و توانست با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی دست یابد. تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در مرحله مقدماتی قهرمانی مردان جهان 2022 با ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور مقابل آرژانتین به میدان رفت. همچنین لوسیانو دچکو، برونو لیما، آگوستین لوزر، خوآکین گالگو، فاکوندو کونته، لوسیانو ویسنتین و سانتیاگو دانانی ترکیب تیم آرژانتین در این مسابقه بودند. در ست نخست این دیدار، شاگردان عطایی موفق نشدند حریف خود را شکست دهند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ شکست خوردند. در ست دوم در حالی که ایران از حریف خود عقب بود، با سرویس‌های زیبای میلاد عبادی‌پور به بازی بازگشت به طوری که نتیجه برابر ۱۷ شد. سرویس‌های میلاد عبادی‌پور در این ست کار را برای والیبال آرژانتین سخت کرد تا جایی که ایران با نتیجه ۱۹ بر ۱۷ از حریف خود پیش افتاد. در ادامه ست دوم، آرژانتین در سرویس عملکرد خوبی داشت و نتیجه ۲4 بر ۲3 به سود این تیم شد اما بازیکنان ایران پا پس نکشیدند و موفق شدند به بازی برگشته و با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ پیروز این ست شوند. در ست سوم این رقابت، آرژانتین مقابل ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ شکست خورد تا ایران با نتیجه ۲ بر یک از حریف خود در این رقابت پیش بیفتد. در ست چهارم این مسابقه، تیم ایران بازی را خوب آغاز کرد اما در اواسط این ست، ۲ تیم به نتیجه برابر ۱۶ رسیدند. در ادامه کار، والیبالیست‌های ایران گویا بازی را جدی نگرفتند به طوری که نتیجه ۱۹ بر ۱۸ به سود آرژانتین شد. در این موقع بهروز عطایی به ملی‌پوشان تذکر داد که با بی‌تفاوتی بازی نکنند. در اواخر ست چهارم، ۲ تیم پایاپای پیش رفتند
به طوری که نتیجه ۲۵ بر ۲۴ به سود والیبال ایران شد. در ادامه کار ۲ تیم پا پس نکشیدند تا نتیجه برابر ۳۱ شود. در آخر این ست تیم‌ ملی والیبال ایران موفق نشد به پیروزی برسد و با نتیجه ۳۴ بر ۳۲ شکست خورد تا تکلیف برنده این دیدار به ست پنجم کشیده شود. در اوایل ست پنجم این دیدار، ۲ تیم کار را خوب آغاز کردند تا نتیجه برابر 2 شود. در ادامه بازی، تیم‌ ملی والیبال آرژانتین بهتر از ایران عمل کرد و نتیجه 5 بر 3 به سود این تیم شد. در ادامه در نتیجه 17 بر 16 به سود آرژانتین، ایران درخواست ویدئوچک کرد که پس از مدتی طولانی امتیاز به سود والیبال آرژانتین اعلام شد. این وقفه طولانی مورد اعتراض کادر فنی آرژانتین قرار گرفت. این بازی که 2 ساعت و 53 دقیقه به طول انجامید، در آخر به سود والیبال ایران پایان یافت. تیم‌ ملی والیبال ایران در پایان این بازی عملکرد بهتری داشت و موفق شد با نتیجه 21 بر 19 در ست پنجم پیروز شود. تیم والیبال ایران با این نتیجه در نخستین گام خود در رقابت‌های جهانی توانست 3 بر 2 برنده شود. 
 
* ایران چگونه آرژانتین را شکست داد؟
در این دیدار، تیم‌ ملی والیبال ایران در حمله ۷۱ امتیاز کسب کرد در حالی که آرژانتین در این بخش به کسب ۶۹ امتیاز بسنده کرد. در بخش دفاع روی تور، تیم والیبال آرژانتین تیم برتر میدان بود و توانست ۱۴ پوئن کسب کند. در بخش دفاع روی تور، ایران تنها ۳ امتیاز کسب کرد. در امتیاز سرویس، بلندقامتان والیبال ایران ۴ امتیاز به دست آوردند در حالی که آرژانتین در این آیتم ۳ امتیاز کسب کرد. در این بازی بسیار نفسگیر، ملی‌پوشان والیبال ایران از اشتباهات آرژانتینی‌ها ۵۲ امتیاز کسب کردند در حالی که آرژانتین از اشتباهات تیم ایران ۳۸ امتیاز به دست آورد. 
 
* عبادی‌پور، امتیازآورترین بازیکن ایران
در این دیدار میلاد عبادی‌پور به عنوان کاپیتان تیم‌ ملی والیبال ایران توانست ۲۱ امتیاز کسب کند تا عنوان بهترین بازیکن زمین به نام او ثبت شود. همچنین فاکوندو کونته از آرژانتین با کسب ۲۰ امتیاز، بهترین بازیکن آرژانتین نام گرفت. شریفی دومین بازیکن ایران بود که در این مسابقه عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و توانست ۱۷ امتیاز به دست آورد تا دومین امتیازآور ایران شناخته شود. 
بازی‌های تیم‌ ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی (به وقت ایران)دوشنبه هفتم شهریور ساعت ۲۰ ایران- مصر
چهارشنبه نهم شهریور ساعت ۲۰ ایران- هلند
***
 سرمربی والیبال ایران:
سعی می‌کنیم خطاها را کم کنیم
سرمربی تیم‌ ملی والیبال ایران از پیروزی مقابل آرژانتین ابراز رضایت کرد. بهروز عطایی پس از پیروزی ایران برابر آرژانتین گفت: مسابقه بسیار خوبی بود. در شروع این تورنمنت مهم برابر تیم قدرتمند آرژانتین بازی داشتیم. پیش‌بینی می‌کردیم رقابت سختی در پیش داشته باشیم و ۲ تیم با اطلاعات و آگاهی خیلی خوب مقابل هم قرار گرفتند و با برنامه بازی کردند. وی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم که بازیکنانم بازی خوب و قابل قبولی را به نمایش گذاشتند. ۲ تیم در بخش‌هایی از بازی دچار نوسان شدند. آرژانتین در ست دوم به‌ رغم اینکه در امتیازات پیش بود، نتوانست رقابت را حفظ کند و ایران بر بازی مسلط شد. در ست چهارم این اتفاق برای تیم ایران افتاد، کنترل بازی را از دست دادیم و ست را واگذار کردیم. عطایی با اشاره به کسب امتیاز در ست پنجم به نفع ایران عنوان کرد: خوشبختانه در این ست و در یک بازی پایاپای که شرایط سختی را برای بازیکنان ایجاد کرد، توانستیم کنترل بازی را به دست بگیریم و با پیروزی مسابقه را به پایان رساندیم. عطایی ضمن تبریک به مردم ایران ادامه داد: سعی می‌کنیم نوسانات را به حداقل برسانیم اما در این سطح مسابقات ممکن است چنین خطاهایی رخ دهد. این وضعیت برای تیم آرژانتین هم در ست دوم اتفاق افتاد اما تلاش می‌کنیم خطاها کمتر شود و برای مسابقات سخت پیش رو کم‌خطاتر و باثبات‌تر بازی کنیم. 

Page Generated in 0/0058 sec