printlogo


کد خبر: 252446تاریخ: 1401/6/7 00:00
اخبار

کره، ازبکستان، هند و استرالیا حریفان هندبال زنان ایران در آسیا
تیم‌های هم‌گروه ایران در رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا مشخص شدند. مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا برگزار شد. تیم‌ ملی ایران در گروه A این رقابت‌ها با تیم‌های ملی کره‌جنوبی، ازبکستان، هند و استرالیا هم‌گروه شد. همچنین در گروه مقابل تیم‌های ژاپن، قزاقستان، هنگ‌کنگ، چین و تایلند باید با یکدیگر رقابت کنند. 
گروه‌بندی مسابقات قهرمانی زنان آسیا
گروه A: ایران، کره‌جنوبی، ازبکستان، هند و استرالیا 
گروه B: ژاپن، قزاقستان، هنگ‌کنگ، چین و تایلند
نوزدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا ۲۹ آبان لغایت ۱۴ آذر به میزبانی اینچئون‌ کره‌جنوبی برگزار خواهد شد. در این رقابت‌ها 5 تیم جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ را کسب خواهند کرد. 2 تیم اول هر گروه راهی مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا خواهند شد و جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ را کسب می‌کنند. همچنین تیم سوم گروه A با تیم چهارم گروه B و تیم سوم گروه B با تیم چهارم گروه A مصاف می‌کنند تا در نهایت 2 تیم پیروز این دو مسابقه به مصاف یکدیگر بروند و تیم پنجم مسابقات قهرمانی آسیا و آخرین سهمیه مسابقات قهرمانی جهان مشخص شود. 
***
خیز شاگردان بنا برای فتح جام قهرمانی
تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان 2 هفته دیگر با حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان در مهم‌ترین آوردگاه بین‌المللی و رسمی سال جاری به میدان خواهد رفت. مسابقات کشتی قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ قرار است طی روزهای ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه به میزبانی شهر بلگراد کشور صربستان برگزار شود؛ رویدادی که بزرگان و مدعیان کشتی جهان نگاه ویژه‌ای به آن دارند و بر خلاف رقابت‌های جهانی سال گذشته با تمام توان به صربستان خواهند آمد. تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز یکی از مدعیان اصلی این دوره از پیکارها محسوب می‌شود که با ترکیب پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلوگرم، علیرضا نجاتی در ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در ۷۲ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم، پژمان پشتام در ۸۲ کیلوگرم، ناصر علیزاده در ۸۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم به میدان خواهد رفت. شاگردان محمد بنا روز دوم شهریورماه، اردوی ماقبل آخر خود را که از روز ۲۳ مرداد آغاز شده بود با تمرینات سنگین و پرفشار، پشت سر گذاشتند و پس از چند روز استراحت طبق برنامه کادر فنی تیم ملی، از دیروز آخرین اردوی قبل از اعزام به جهانی را آغاز کردند؛ اردویی که ۱۰ روز ادامه دارد و فرنگی‌کاران بعد از این اردو ۱۶ شهریور راهی بلگراد خواهند شد. تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان سال گذشته در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ توانست عنوان نایب‌قهرمانی را از آن خود کند که پیش‌بینی می‌شود امسال در غیاب روس‌ها بتواند عنوان سال گذشته خود را به قهرمانی ارتقا دهد. 
***
اعلام آخرین وضعیت ۲ مدافع مصدوم پرسپولیس
پزشک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تلاش می‌کنیم ۲ مدافع مصدوم تیم، هر چه زودتر به تمرینات گروهی بازگردند. به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، علیرضا حقیقت درباره آخرین وضعیت آسیب‌دیده‌های پرسپولیس گفت: عکسبرداری از پای فرشاد فرجی انجام شده است و امروز منتظر جواب MRI این بازیکن هستیم و امیدواریم مشکل خاصی نباشد و او بتواند هر چه زودتر در اختیار کادر فنی قرار بگیرد. پزشک تیم فوتبال پرسپولیس درباره مصدومیت دانیال اسماعیلی‌فر هم افزود: این بازیکن زیر نظر کادر پزشکی قرار دارد و با تمرینات اختصاصی، طی هفته جاری به تمرینات گروهی باز خواهد گشت و در اختیار کادر فنی قرار می‌گیرد. تیم فوتبال پرسپولیس در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال از ساعت 30:18 چهارشنبه هفته جاری میزبان صنعت‌نفت آبادان است. 
***
مهدی تاج تأیید صلاحیت شد
۳ نامزد ریاست فدراسیون فوتبال برای حضور در انتخابات فردای این فدراسیون تایید صلاحیت شدند. در این بین نام مهدی تاج که عامل عقد قرارداد سنگین با ویلموتس بود هم دیده می‌شود. بر اساس اعلام کمیته بدوی انتخابات، فهرست نامزدها به منظور حضور در انتخابات هشتم شهریور فدراسیون فوتبال به فیفا و AFC ارسال شد. 
مهدی تاج، سیدمیرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی به عنوان ۳ نامزد ریاست فدراسیون در این فهرست معرفی شدند. 
در بخش نایب‌رئیس اول اسامی مهدی محمدنبی، عباس صوفی و علی فتح‌الله‌زاده، نایب‌رئیس دوم منصور قنبرزاده، محمدصادق درودگر و محمدرضا کافی و نمایندگان باشگاه‌ها الهام بصیری‌نیا، حسین پرویزی، اسماعیل حیدرپور، رضا درویش، محمد رجاییان، محمدرضا ساکت و حمیدرضا گرشاسبی دیده می‌شود. 
گفتنی است انتخابات فدراسیون فوتبال فردا هشتم شهریور در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0059 sec