printlogo


کد خبر: 252456تاریخ: 1401/6/7 00:00
اخبار

انهدام بزرگ‌ترین باند سرقت دلار در تهران
جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انهدام باند 8 نفره سرقت دلار به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: متهمان از پیک‌های موتوری صرافی‌ها زورگیری می‌کردند. سردار حمید هداوند با اشاره به دستگیری بزرگ‌ترین باند سرقت دلار در تهران اظهار کرد: با وقوع یک فقره زورگیری و سرقت دلار از راکب پیک موتوری به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در میدان فردوسی، بررسی موضوع و رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت. وی افزود: ماموران بلافاصله بعد از وقوع این اتفاق راهی صحنه جرم شدند و با بررسی‌های تخصصی هویت و مخفیگاه ۲ سارق حرفه‌ای را که در سرقت حضور داشتند، شناسایی کردند. در ادامه ماموران در کمترین زمان ممکن موفق به دستگیری مجرمان در مخفیگاه‌شان شدند. هداوند اظهار کرد: ۲ سارق حرفه‌ای پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی به جرم زورگیری با همکاری 5 همدست‌ خود معترف شدند. در شاخه دیگری از بررسی‌ها، ماموران مخفیگاه تمام متهمان این پرونده را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های قضایی در یک عملیات همزمان، 5 سارق دیگر این پرونده نیز دستگیر شدند. 
***
۱۸۰ هزار واحد «سرم» تحویل سازمان غذا و دارو شد
دادستان تهران گفت: 5 کانتینر «سرم» به تعداد ۱۸۰ هزار واحد که در انبارهای گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) رسوب شده بود، تحویل سازمان غذا و دارو شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، به نقل از روابط عمومی دادستانی تهران، علی صالحی اظهار کرد: این قلم کالای ضروری، جهت استفاده زوار اربعین و در داخل کشور از انبار فرودگاه ترخیص شده است. این اقدام در پی بازدید روز پنجشنبه دادستان عمومی و انقلاب تهران از انبارهای اداره کل گمرک استان تهران انجام شد و دستور داده شده در کمتر از ۴۸ ساعت عملی شد. 
***
ضرورت ساماندهی وضعیت ورود افغان‌ها به کشور
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد باید با باندهایی که از مهاجران افغان سوءاستفاده می‌کنند برخورد شود. فداحسین مالکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درباره ورود افغان‌ها به کشور سروسامانی داده شده که این به دلیل وجود سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های ما در افغانستان همچون در کابل، جلال‌آباد، قندهار، مزارشریف و هرات است که ویزای قانونی می‌دهند؛ پس بیشتر ورود افغان‌ها به ایران به صورت قانونی است. وی ادامه داد: تاکید دولت بر این است که وضعیت ورود افغان‌ها به کشور سروسامان داده شود. حتی قرار شده است سازمان ملی برای ساماندهی مهاجران افغان در کشور تشکیل شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار اخباری درباره اخاذی باندهای ایرانی از برخی افغان‌های مهاجر با گروگانگیری آنها، گفت: خبر سوءاستفاده از باندهای قاچاق از برخی افغان‌های مهاجر به کمیسیون امنیت ملی هم رسیده و جلسه‌ای با وزرای کشور و اطلاعات داشتیم مبنی بر اینکه با این موضوعات برخورد شود. خیلی از افغان‌ها از خانواده‌های اصیل افغانی هستند و نباید با آنها برخورد شده و خدایی ناکرده اخاذی صورت گیرد. 
***
رتبه‌بندی معلمان در مسیر اجرا
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان در مسیر اجرا قرار دارد، گفت: آموزش 3300 ارزیاب حرفه‌ای آغاز شد. محسن زارعی در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت آموزش ارزیابان حرفه‌ای شایستگی‌های معلمان برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: مسؤولیت آموزش بر عهده مرکز آموزش مدیریت دولتی است ولی با همکاری هم کار را پیش می‌بریم. وی با بیان اینکه آموزش در ۳ مرحله انجام می‌شود که شامل مرحله خودخوان، مرحله مجازی و مرحله آموزش حضوری است، گفت: مرحله خودخوان اطلاع‌رسانی شد و آزمونی هم گرفته شد. وی با اشاره به برگزاری مرحله مجازی ادامه داد: نخستین دوره حضوری آموزش ارزیابان در تهران شروع شده است و پس از پایان دوره، به کسانی که صلاحیت‌شان احراز شود، گواهینامه ارزیاب حرفه‌ای شایستگی معلمان اهدا می‌شود و کار خود را شروع می‌کنند. 
***
ضرورت حمایت‌های پلکانی از فرزندان بی‌سرپرست
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: اولویت اول ما برای کودکانی که به سبب فقدان سرپرست موثر یا بی‌سرپرستی به مراکز نگهداری سازمان بهزیستی سپرده می‌شوند، بازپیوند به خانواده است. سعید بابایی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: بازپیوند کودک به خانواده اینگونه است که تلاش می‌شود کودک وارد خانواده زیستی خود شود و اگر نشد، بتواند در خانواده جایگزین، اقوام سببی و نسبی خود ساماندهی شود و اگر این اتفاق هم نیفتاد، بتواند وارد فرآیند فرزندخواندگی امین موقت شود و در نهایت اگر هیچ کدام اینها میسر نبود به ناچار داخل مراکز بهزیستی نگهداری شود. وی اضافه کرد: نوجوانی که به سن ۱۸ سالگی می‌رسد حتی اگر میلیاردها پول در اختیار داشته باشد در بسیاری از موارد هنوز به آن بلوغی نرسیده است که بتواند مستقل خود را اداره کرده و زندگی جداگانه‌ای را راه‌اندازی کند، بنابراین این مساله مورد توجه قرار گرفت که باید حمایت معنوی بهزیستی به شکل پلکانی از این نوجوانان در سن جوانی تداوم یابد تا جایی که دیگر اطمینان نسبی حاصل شود که در وضعیت مطلوبی قرار گرفته‌اند. بابایی افزود: مثلا یکی از مسائلی که وجود دارد عدم اقبال جوانان امروزی به کار با درآمد پایین است. خیلی از جوانان علاقه‌مند هستند به طور ناگهانی به وضعیت مافوق مطلوبی برسند که طبیعتا این فرصت فراهم نمی‌شود و این توقع بالا ممکن است حتی منجر به ورود به حوزه‌های آسیبی نیز بشود.  

Page Generated in 0/0063 sec