printlogo


کد خبر: 252465تاریخ: 1401/6/7 00:00
مالک هواپیمای بوئینگ747 که خردادماه توسط آرژانتین توقیف شد، اعلام کرد آمریکا به دنبال سرقت این هواپیماست
شغل آمریکایی

گروه سیاسی: هشتم خرداد امسال بود که دولت آرژانتین یک فروند هواپیمای ۷۴۷ بوئینگ متعلق به خطوط هواپیمایی امتراسور ونزوئلا را هنگام توقف برای سوخت‌گیری در این کشور توقیف کرد. این هواپیما ششم ژوئن وارد بوینوس‌آیرس شد و قرار بود بعد از ۲ روز به مونته‌ویدیو برود اما اروگوئه مجوز ورود به حریم هوایی خود را نداد و هواپیما ناچار شد به فرودگاه آرژانتین بازگردد تا در آنجا با توقیف روبه‌رو شود. علاوه بر کادر 14 نفره هواپیمای ونزوئلایی، 5 شهروند ایرانی نیز در این هواپیما حضور داشتند. اخیرا شبکه خبری المیادین گزارش کرد اقدامات قضایی از سوی دولت آرژانتین به پشتیبانی آمریکا در این ارتباط، شائبه‌هایی در خود داشت که شک‌برانگیز بود. لذا از ششم ژوئن ۱۹ نفر از کادر این هواپیما با توقیف غیرقانونی و با دلایل ادعایی که دفتر تحقیقات فدرال آمریکا در حال تحقیق بر اساس آن است، روبه‌رو شدند. 
 
* طرح آمریکا برای متوقف کردن روند توسعه ونزوئلا
نسخه اسپانیولی وب‌سایت شبکه المیادین لبنان گزارش داد: توقیف هواپیما در حقیقت تلاشی برای استیلا بر آن، به عنوان بخشی از روند مصادره اموال ونزوئلا بود که ثابت‌کننده دخالت سوء آمریکا در امور پروژه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی ونزوئلاست و این دخالت تا جایی پیش رفته که آمریکا با شیوه‌های ظالمانه در پی فشار بر ونزوئلا جهت عدم ائتلاف با دیگر کشورها و ملت‌ها مثل ایران است. 
 
* مدیر امتراسور: دنبال کوچک‌ترین چیز برای اتهام‌زنی به ما هستند
ماریو آراگا، مدیر شرکت امتراسور درباره توقیف این هواپیما و عدم اجازه خروج به برخی افراد کادر پرواز آن به المیادین گفت: ما نسخه‌ای از پرونده را که به دست‌مان رسید، دیدیم. همه جا نوشته شده بود دفتر «اف‌بی‌آی»، دفتر تحقیقات فدرال. یا دفتر تحقیقات فدرال گفته فلان. خدایا! یعنی اینها [در آرژانتین] هیچ نهاد و سازمانی ندارند که تحقیقات دولتی انجام دهد؟ می‌دانم که بالاخره سازمانی یا چیزی هست اما کجاست که به سوالات و ابهامات ما پاسخ دهد. ۱۳۲ معیار و استاندارد برای ادله‌ای که از هر یک از ما خواسته‌اند وجود دارد، 132 معیار! این جنون است که دارند اینطور دنبال حتی کوچک‌ترین چیز می‌گردند تا با آن به ما اتهام بزنند. آراگا تأکید کرد: «هیچ چیزی نبوده و نیست. اصلا. ما در مرحله بعد دریافتیم که اصلا آمریکا در خط مقدم و در رأس اتفاقاتی است که دارد برای ما می‌افتد. علاوه بر این، قاضی یک دادگاه فدرال در فلوریدا دستور مصادره هواپیما را هم داده است. یعنی می‌خواهند بر آن استیلا پیدا کنند و دادستانی کل اینجا [آرژانتین] هم با این حکم موافقت کرده است. در نتیجه هواپیما امروز در اختیار دفتر تحقیقات فدرال ایالات‌متحده آمریکاست». وی درباره کار با کادر ایرانی به المیادین گفت: «تجربه کاری ما با آنها عالی است. برای خود من که کاپیتان قاسمی مثل پدر است. مردی عالی که شخصیتی زیبا دارد و ما او را در این تجربه، شناختیم. همچنین 4 نفر دیگر هم همینطور هستند. خیلی دروغ درباره کاپیتان قاسمی می‌گویند، او دست‌کم برای شخص من انسانی بسیار مسالمت‌جو است. سخیف‌ترین دروغ‌هایی که می‌شود درباره کسی گفت، درباره وی گفته شد».
ماه گذشته، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود ایالات متحده قصد دارد هواپیمای باری ونزوئلا را به سرقت ببرد.

Page Generated in 0/0055 sec