printlogo


کد خبر: 252543تاریخ: 1401/6/9 00:00
اخبار

خواننده «سلام فرمانده» برای اربعین خواند 
ابوذر روحی، مداح اهل بیت(ع) به مناسبت فرارسیدن اربعین، سرود جدیدی با عنوان «هیأت دهه نودی‌ها» را منتشر کرد. به گزارش«وطن‌امروز»، ابوذر روحی، مداح اهل بیت(ع) به مناسبت فرا رسیدن اربعین، سرود جدیدی با عنوان «هیأت دهه نودی‌ها» را منتشر کرد. قرار است تا روز اربعین مانند «سلام فرمانده» در سطح کشور تجمعاتی برای همخوانی این سرود برگزار شود. در ایام پیاده‌روی اربعین نیز برنامه‌هایی برای همخوانی این سرود بناست برگزار شود. 
ابوذر روحی خواننده سرود پرمخاطب «سلام فرمانده» یکشنبه ۶ شهریور با جمعی از علمای قم از جمله آیات اراکی و سیفی‌مازندرانی و حجج اسلام عالی، مهدی طائب، ماندگاری، حسینی و... دیدار کرد و به بیان توضیحاتی درباره سرود جدید خود و پویش سلام یا‌مهدی(عج) به مناسبت اربعین پرداخت. 
***
اکران‌های مرزی برای زوار اربعین
انجمن سینمای جوانان ایران به مناسبت فرارسیدن اربعین و همراه با راهپیمایی زائران کربلا، به برگزاری نمایشگاه عکس و اکران فیلم در سطح کشور و مرزهای ایران و عراق می‌پردازد. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی و آماده شدن مرزهای مشترک ایران و عراق برای پذیرایی از زائران پیاده‌روی اربعین، انجمن سینمای جوانان ایران در چند حوزه، بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری این رویداد را بر عهده گرفته است و قرار است در سراسر کشور و با تمرکز ویژه روی مرزهای ایران و عراق، نمایشگاه عکس و اکران فیلم کوتاه و بلند را برگزار ‌کند. 
بر این اساس، واحد عرضه و پخش انجمن سینمای جوانان ایران در ۲ بخش به اکران فیلم‌های کوتاه و بلند می‌پردازد؛ در بخش اول پنج فیلم کوتاه برگزیده: «بی‌بی»ساخته سعید نجاتی، «مینی‌بوس» ساخته ابوذر حیدری، «جای خالی» ساخته علی ملاقلی‌پور، «کوه سفید» ساخته مهرداد حسنی و «جرم» یحیی ساخته محسن هادی که با موضوع محرم و با عنوان بسته «خرده‌روایت‌های عاشقی‌» آماده شده است با هماهنگی سازمان حمل‌ونقل عمومی و تمام پایانه‌های اتوبوسرانی و همچنین ‌ایستگاه‌های قطار منتهی به مرزهای ایران و عراق، برای عازمان به پیاده‌روی اربعین به نمایش گذاشته می‌شود. 
بخش دوم نمایش‌های انجمن سینمای جوانان ایران، اکران فیلم‌های بلند، داستانی، مستند و کوتاه توسط سینماسیار در مرزهای مشترک ایران و عراق است. فیلم‌های برگزیده بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انیمیشن و انجمن سینمای جوانان ایران، که با موضوع محرم تهیه و تولید شده‌اند، از جمله آثاری هستند که روی پرده سینماسیار نمایش داده می‌شوند. 
***
رادیوتئاتر «صاحبدلان» در پیش‌تولید
فراخوان رادیو تئاتر دوازدهمین دوره سراسری و نخستین دوره بین‌المللی «صاحبدلان» منتشر شد. به گزارش «وطن‌‌امروز»، دوازدهمین دوره سراسری و نخستین دوره بین‌المللی «صاحبدلان» با همکاری ستاد برگزاری این رویداد هنری و رادیو نمایش منتشر شد. ایجاد انگیزه و فرصت برای تولید نمایشنامه با محتوای دینی، تولید نمایش‌های فاخر دینی برای اجرا و تولید رادیوتئاتر، تقویت بنیان‌های نمایشنامه‌های رادیویی دینی و استمرار بخشیدن به آن در پیکره تئاتر کشور و با بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه در ارتقای رادیوتئاترهای دینی و تبادل تجارب ملی هنرمندان در سراسر کشور، از اهداف برگزاری این رویداد هنری به شمار می‌رود. مهلت ارسال آثار همراه با تکمیل فرم بخش رادیو تئاتر «صاحبدلان» به صورت ۳ نسخه لوح فشره با فرمت mp3 و waw تا تاریخ ۱۲/۷/۱۴۰۱ است. اسامی آثار راه یافته به بخش رادیوتئاتر «صاحبدلان» ۳۰ مهرماه اعلام خواهد شد. 
دوازدهمین دوره سراسری و نخستین دوره بین‌المللی تئاتر «صاحبدلان» به دبیری محمود فرهنگ از تیرماه سال جاری در حال برگزاری است و بخش رادیو تئاتر این رویداد هنری در آذر سال جاری برگزار می‌شود. 
***
معرفی مسؤولان جشنواره قصه‌گویی
مسؤولان بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حکم رئیس این‌جشنواره معرفی شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، محمود مروج، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، در احکامی جداگانه مسؤولان 5 کمیته حراست، مالی و پشتیبانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل، علمی و اجرایی جشنواره را معرفی کرد. بر اساس این احکام که توسط محمود مروج ابلاغ شده، مهدی بشیری‌گودرزی به عنوان مسؤول کمیته حراست، قاسم سلیمانی به عنوان مسؤول کمیته روابط عمومی و امور بین‌الملل، افسون امینی به عنوان مسؤول کمیته اجرایی، لیلا کمالی به عنوان مسؤول کمیته مالی و پشتیبانی و سیده‌نسرین سجادیان به عنوان مسؤول کمیته علمی جشنواره معرفی شدند. 
در حکم رئیس بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برای مسؤولان کمیته‌ها اظهار امیدواری شده است با توکل به خداوند متعال و استفاده از تجربیات، توانمندی و تعامل با دبیر جشنواره در چارچوب وظایف محوله موفق باشند. بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذر ۱۴۰۱ همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0061 sec