printlogo


کد خبر: 252570تاریخ: 1401/6/9 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله مصطفوی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم فرزانه آیت‌الله آقای حاج سیدحسن مصطفوی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم فرزانه جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدحسن مصطفوی رحمه‌الله‌علیه را به خاندان گرامی و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. تحقیق و تدریس در علوم عقلی و فلسفه‌ اسلامی برجسته‌ترین فعالیت علمی این روحانی انقلابی و پرتلاش بود که در کنار اشتغالات فرهنگی و مردمی، کارنامه‌ای وزین برای آن بزرگوار پدید آورده بود. از خداوند متعال پاداش بزرگ و رحمت و مغفرت برای ایشان مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۸ شهریور ۱۴۰۱
***
رئیس‌جمهور در مکالمه تلفنی با نخست‌وزیر مالزی:
ظرفیت‌های متنوعی برای توسعه همکاری‌ها میان ایران و مالزی وجود دارد
رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از روابط بسیار خوب ایجاد شده میان شرکت‌های تجاری ایران و مالزی اظهار داشت: موضوعات مختلفی در جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه وجود دارد که امیدوارم در سایه تعامل و تلاش‌های مقامات ۲ کشور شاهد تحقق آنها باشیم. 
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح دیروز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «اسماعیل صبری یعقوب» نخست‌وزیر مالزی ضمن تبریک روز ملی مالزی به وی و مردم این کشور، گفت: مالزی دارای جایگاه قابل توجهی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و ظرفیت‌های متنوعی برای توسعه همکاری میان ۲ کشور دوست، وجود دارد. 
رئیس‌جمهور ضمن ابراز امیدواری برای گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جهت منافع ۲ ملت در سایه همکاری و همدلی ۲ طرف، تصریح کرد: موضوعات مختلفی در جهت توسعه همکاری در زمینه‌های اقتصادی، علمی، تحقیقاتی، فناوری‌های نوین و نهایی کردن معاهدات تجاری در دستور کار است که امیدوارم در سایه تعامل و تلاش‌های مقامات ۲ کشور شاهد تحقق آنها باشیم. وی با اشاره به روابط بسیار خوب ایجاد شده میان شرکت‌های تجاری ۲ کشور، تصریح کرد: حجم روابط تجاری میان ایران و مالزی متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست و جای گسترش زیادی دارد. 
«اسماعیل صبری یعقوب» نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن قدردانی از حسن توجه رئیسی برای گسترش روابط بین ۲ کشور و تبریک روز ملی کشورش، روابط فی‌مابین را مایه افتخار برای دولت و ملت مالزی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم و اثرگذار همواره حامی و پشتوانه مهمی برای امت اسلامی بوده است. نخست‌وزیر مالزی ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط میان ۲ کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران شریک تجاری بسیار مهمی برای مالزی در آسیاست و از اینکه روابط تجاری ۲ کشور در سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، بسیار خوشحالیم. 
***
نماینده ایران در سازمان ملل:
آمریکا به اشغال شمال شرق سوریه پایان دهد
سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل تصریح کرد: آمریکا باید به حمایت مستمر خود از گروه‌های تروریستی و اشغال شمال شرق سوریه پایان دهد. زهرا ارشادی در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت درباره تحولات سیاسی و بشردوستانه اظهار داشت: ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه ضروری است و شرایط سیاسی نباید مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم نیازمند شود اما این اقدام باید با احترام کامل به حاکمیت، تمامیت ارضی و وحدت ملی سوریه انجام شود. نماینده ایران افزود: ما از پذیرش قطعنامه ۲۶۴۲ (۲۰۲۲) استقبال می‌کنیم و آن را گامی مهم در جهت رسیدگی به نیازهای فوری سوریه می‌دانیم. این قطعنامه صراحتا خواستار پروژه‌های بازیابی زودهنگام و شفافیت بیشتر در تلاش‌های کمک‌رسانی است. وی در پاسخ به اتهامات بی‌اساس و ادعای نماینده آمریکا علیه کشورمان در حمایت از شبه‌نظامیان در سوریه در حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی و ائتلاف در این کشور، ضمن رد این اتهامات و ادعاهای بی‌اساس گفت: حضور آمریکا در شمال شرق سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم، نقض آشکار منشور ملل متحد، حقوق بین‌الملل و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است. 
***
آخرین وضعیت بازداشت ۲ تبعه سوئدی
سخنگوی قوه‌ قضائیه در نشست خبری روز گذشته با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ۲ تبعه سوئدی و اتهامات‌شان، بیان کرد: این ۲ نفر در ارتباط با حوزه قاچاق موادمخدر دستگیر شده‌اند و روند رسیدگی به پرونده این افراد مطابق مواضع قانونی صورت گرفته است و در دادگاه انقلاب اسلامی محکوم شدند. مسعود ستایشی ادامه داد: از «سیمون کاسپر براون» تبعه سوئدی حین کنترل مسافران خارجی فرودگاه امام خمینی(ره) ۹ هزار و ۷۰۰ گرم معادل ۲۱ هزار و ۳۰۰ قرص غیرمجاز حاوی موادمخدر «ترامادول» کشف شد و به ۵ سال حبس و پرداخت ۱۰ برابر ارزش کالای معدوم به میزان ۱۰ میلیارد و ۱۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال محکوم شد. وی افزود: «استفان کوین گیلبرت» ساکن سوئد است که در ۶ بهمن ۱۳۹۸ در زمان خروج از فرودگاه امام خمینی(ره) حین بازرسی از چمدان وی ۹ هزار و ۸۰۰ گرم موادمخدر از نوع شیره تریاک کشف شد و وی به ۸ سال حبس و پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد. سخنگوی قوه ‌قضائیه در پاسخ به اینکه درباره پرونده جاسوسی اتباع سوئدی اطلاعی دارد یا خیر؟ گفت: فرآیند رسیدگی مانند سابق و در مرحله تحقیق و بررسی است. 

Page Generated in 0/0053 sec