printlogo


کد خبر: 252580تاریخ: 1401/6/10 00:00
اخبار

۳ امتیاز نفت در باک پرسپولیس سرخپوشان صدر جدول را گرفتند
تیم فوتبال پرسپولیس با کسب دومین پیروزی خود در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، صعودی چند پله‌ای در جدول داشت و با ادامه روند موفقیت خود با توجه به شکست سپاهان اصفهان مقابل فولاد خوزستان به صدر جدول صعود کرد. دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و صنعت‌نفت در هفته چهارم بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر دیروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار با برتری ۲ بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. لوکادیا (۲۷) و میثم تهی‌دست (مدافع صنعت‌نفت؛۸۱) در این بازی برای پرسپولیس گل زدند. با حضور پرتعداد تماشاگران زن و مرد در ورزشگاه آزادی، سرخپوشان بازی را تهاجمی شروع کردند و حملات دامنه‌داری را روی دروازه میهمان خوزستانی پی‌ریزی کردند اما هنوز به هماهنگی کامل نرسیده‌اند که بتوانند از این موقعیت‌ها استفاده کنند. پرسپولیس در این دیدار برای نخستین‌بار از مرتضی پورعلی‌گنجی در خط دفاعی استفاده کرد و لوکادیا هم برای دومین‌‌بار در ترکیب سرخپوشان به میدان رفت و در دقیقه ۲۷ توانست اولین گل خود را برای این تیم به ثمر برساند. پرسپولیس موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشت تا اینکه در دقیقه ۲۷ این مهاجم هلندی پاس نعمتی را درون محوطه جریمه گرفت و با یک چرخش عالی ضربه‌ای را به توپ زد که خیلی هم محکم نبود اما از بین دستان دروازه‌بان صنعت‌نفت عبور کرد و به تور دروازه چسبید. بعد از گل صنعت‌نفت کمی جلو کشید و در دقایق پایانی نیمه اول سرخپوشان را هم تحت فشار قرار داد و در دقیقه ۴۴ تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفت اما بیرانوند مانع این کار شد. در حالی که داور ۲ دقیقه وقت تلف شده محاسبه کرده بود، پرسپولیس صاحب یک موقعیت طلایی و تک به تک شد اما امید عالیشاه نتوانست از این موقعیت استفاده کند و توپ را به دست دروازه‌بان حریف کوبید تا در نهایت این نیمه با برتری یک بر صفر میزبان به پایان برسد. نیمه دوم برای سرخپوشان بهتر شروع شد و شاگردان گل‌محمدی برای رسیدن به گل دوم حملاتی را روی دروازه حریف انجام دادند اما موفق به گلزنی نشدند. ۱۰ دقیقه بعد از شروع نیمه دوم رضا پرکاس، سرمربی صنعت‌نفت ۳ تعویض همزمان انجام داد تا تیمش بتواند گل خورده جبران کند اما با این تغییرات هم صنعت‌نفت نتوانست دروازه سرخپوشان را جز یک بار تهدید کند. در مقابل پرسپولیس هم که نشان از خستگی در ساق‌های بازیکنانش عیان شده بود، در دقیقه ۷۵ سه تعویض همزمان انجام داد و پاکدل، اسدبیگی و عمری را به میدان فرستاد تا بتواند از گل‌ زده‌اش مراقبت کند. در دقیقه ۸۱ خطای عباس بوعذار روی گولسیانی در یک سوم دفاعی تیم صنعت‌نفت فرصت ارسال یک ضربه ایستگاهی را برای سرخپوشان فراهم کرد که این توپ را عالیشاه روی دروازه ارسال کرد و پس از تاثیرگذاری اسماعیلی‌فر، توپ با برخورد به بدن مدافع صنعت‌نفت به آرامی درون دروازه رفت و پرسپولیس ۲ بر صفر برنده این بازی شود.
***
۵۰ بازیکن در فهرست تیم ملی
50 بازیکن در فهرست تیم ‌ملی برای اردوی اتریش قرار دارند. محمد جماعت، مدیر رسانه‌ای تیم ‌ملی فوتبال توضیحاتی به شرح زیر درباره حضور بازیکنان این تیم در سفارت اتریش برای دریافت ویزای این کشور ارائه کرد:
درباره ماجرای امروز و حضور برخی بازیکنان کشورمان جهت انگشت‌نگاری، باید اذعان داشت این به معنای حضور در فهرست نهایی اردوی آماده‌سازی اتریش نیست. با توجه به قواعد صدور ویزای شینگن و نبود زمان کافی، یک فهرست ۵۰ نفره به سفارت اتریش در کشورمان داده شده است. با توجه به فهرست ۵۰ نفره مذکور و زمان‌بندی اعلامی توسط سفارت اتریش، بازیکنان شاغل در کشورمان که فاقد ویزای شینگن بودند، در ۲ گروه جهت طی مراحل اداری حاضر خواهند شد. در نتیجه طی کردن روال اداری صدور ویزا به معنای حضور در فهرست نهایی اردوی شهریور نیست. عدم حضور لژیونرها به دلیل این است که یا دارای ویزای شینگن هستند یا در کشور دیگری حضور دارند که امکان دریافت ویزا را در آنجا دارند.  در نتیجه روال دریافت ویزای آنها به گونه دیگری است که نیاز به حضور در کشورمان ندارد. البته قرار داشتن در فهرست نهایی، منوط به نظر کادر فنی است. 
***
تصمیم‌گیری درباره تیم ‌ملی فوتسال در دستور کار فدراسیون تاج
تصمیم‌گیری درباره وضعیت نیمکت تیم ‌ملی فوتسال ایران و استعفای وحید شمسایی در دستور کار هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال قرار دارد. 
بعد از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال، وحید شمسایی، سرمربی تیم ‌ملی فوتسال از سمت خود کناره‌گیری کرد. 
شمسایی دلیل روشنی برای تصمیم خود اعلام نکرد و گفت: «چون اتفاقات گذشته فوتسال را با چشم دیدم و دوست دارم آن عزت حفظ شود، می‌روم. من آدمی نیستم که به رشته‌ام که سوم دنیا بوده و یک نسل را تغییر داده است، بی‌اعتمادی شود. ان‌شاءالله یک نفر دیگر بیاید و قوی‌تر کار را انجام دهد».
این استعفا در حالی است که تیم ‌ملی فوتسال هفته آینده باید به تورنمنت تدارکاتی تایلند برود و کمتر از یک ماه دیگر در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کویت شرکت کند. 
به همین دلیل یکی از نخستین برنامه‌های تیم جدید مدیریت فدراسیون فوتبال، رسیدگی به وضعیت نیمکت تیم ‌ملی فوتسال است. هیات‌رئیسه فدراسیون احتمالا بزودی جلسه‌ای خواهد داشت و در این باره بحث و بررسی می‌شود. 
این اتفاق در شرایطی رخ داده که تیم ‌ملی هم در اردوی آماده‌سازی به سر می‌برد و قرار است از امروز تمریناتش را قبل از اعزام به تایلند پیگیری کند. 
بعید است با توجه به زمان اندک باقیمانده تا جام ملت‌های آسیا و ثبت‌نام بازیکنان تیم ‌ملی در سامانه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این رقابت‌ها، فدراسیون با استعفای شمسایی موافقت کند ولی باید دید در نهایت خروجی جلسه مدیران فدراسیون چه خواهد بود.

Page Generated in 0/0045 sec