printlogo


کد خبر: 252585تاریخ: 1401/6/10 00:00
سرکه‌ای یا فلفلی

همه می‌دانند که جوانی جمعیت نیاز به طرح‌های فوری و ضربتی دارد، زیرا طرح‌های بلندمدت و ریشه‌ای خیلی حال و حوصله می‌خواهند و آدم خسته می‌شود. متن زیر حاوی چند پیشنهاد زودبازده برای مسؤولان مربوط جهت جوانی جمعیت است:
 
۱. به ثبت‌احوال ابلاغ شود که تاریخ تولد متولدان امسال را به تاریخ ۷ سال آینده ثبت کنند. اینطوری ۷ سال زمان خریده‌ایم و تا بسته‌شدن پنجره جمعیتی ۱۴ سال وقت داریم. یعنی می‌توانیم چهار سال هم استراحت کنیم و وقتی رُند ۱۰ سال وقت داشتیم بنشینیم سر فرصت تصمیمات اساسی بگیریم و تازه باز هم بیشتر از حالا وقت داشته باشیم. 
 
۲. نصف بیشتر افزایش جمعیت سال‌های اخیر به خاطر تصویب قوانینی مثل بلیت نیم‌بهای سینما برای خانواده‌های سه‌فرزندی است‌. چرا همین قوانین را بسط ندهیم؟ مثلا برای فرزند چهارم، به همراه بلیت نیم‌بها یک بسته چیپس هم اهدا شود. با تولد فرزند پنجم، خانواده بین چیپس سرکه‌ای و فلفلی مخیر خواهند بود، و خانواده شش فرزندی به همراه چیپس یک عدد ماست موسیر هم دریافت خواهند کرد.
 
۳. کاهش قیمت کالاهای اساسی حتما به افزایش جمعیت کمک خواهد کرد. البته در سال‌های اخیر اقلامی مثل تور سه شب و چهار روزه ترکیه با صبحانه، مواد مخدر صنعتی و دلار زیمبابوه کاهش قیمت چشمگیری داشته‌اند که در جای خود انگیزه‌بخش بوده و جای تقدیر و تشکر دارد. می‌ماند چیزهای کم‌اهمیت‌تری مثل پوشک و شیرخشک که برای آنها هم عجله‌ای نیست، کو تا ۷ سال دیگر!
 

Page Generated in 0/0051 sec