printlogo


کد خبر: 252599تاریخ: 1401/6/10 00:00
اخبار

کشف 2.5 میلیون قلم کالای قاچاق در تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 2.5 میلیون قلم انواع کالای قاچاق در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا خبر داد. سرهنگ هدایت بهرامی روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا، از اجرای تازه‌ترین مرحله از طرح سراسری و استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالاهای گمرکی، دخانی و ترانزیتی خبر داد و گفت:‌ در این طرح که طی ۷۲ ساعت گذشته به اجرا درآمد، نظارت و واپایش انبارها و محل‌های دپو کالا در محدوده فرماندهی انتظامی تهران در دستور کار قرار گرفت. 
وی با اعلام اجرای این طرح با هماهنگی مقام قضایی انجام شد، گفت: در این طرح علاوه بر ماموران پلیس امنیت اقتصادی، تیم‌هایی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و سازمان تعزیرات حکومتی نیز مشارکت داشتند و در مجموع از ظرفیت ۱۴۰ اکیپ و تیم گشتی در اجرای آن بهره‌ گرفته شد. 
بهرامی به نتایج اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع در این مرحله از طرح، ۱۷ باب انبار پلمب و ‌‎۱۴ دستگاه خودرو نیز توقیف شد، همچنین ۴۶ نفر از افراد مرتبط با این جرائم و اقدامات مجرمانه بازداشت شدند. در مجموع نیز ۳۹ پرونده در این باره تشکیل شده و متهمان دستگیر شده به مرجع قضایی معرفی شدند. 
***
مردم سرگردان «طالب‌آباد» و وعده‌ای که ۳ ساله شد!
به خاطر عملی نشدن وعده‌ای که اکنون ۳ ساله شده است مردم روستای طالب‌آباد تهران مجبورند 14 کیلومتر رفت و برگشت بروند تا به روستا برسند. به گزارش سورپرس، زیرگذری که قرار بود چند ماهه برای رفت‌وآمد مردم روستای طالب‌آباد در جنوب پایتخت افتتاح شود، متاسفانه با گذشت بیش از ۳ سال هنوز مسؤولان هیچ کاری در این باره انجام نداده‌اند و بلاتکلیف مانده است و مردم مجبورند برای رفتن به طالب‌آباد تا پلیس راه قرچک تغییر مسیر بدهند. مسیر طی شده برای رسیدن به طالب‌آباد تا قرچک ۷ کیلومتر رفت و ۷ کیلومتر برگشت است که مردم برای یک رفت‌وآمد ساده باید ۱۴ کیلومتر هر روز بیشتر در راه باشند. با توجه به بازدید میدانی از این منطقه، انتظار و توقع مردم طالب‌آباد در جنوب شهر تهران توقع چندان زیادی نیست، بلکه انجام وعده‌ای است که هنوز عملیاتی نشده است و مردم این منطقه نسبتا محروم همچنان چشم به راه کمک مسؤولان هستند. روستای طالب‌آباد در ۱۵ کیلومتری شهرری واقع شده است. 
***
پیاز، قند خون بالا را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد
متخصصان تغذیه و سلامت نیجریه در یک مطالعه دانشگاهی دریافتند پیاز که یک خوردنی معمول در تغذیه اکثر افراد است، سطح قند خون را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و «احتمالا» می‌تواند در درمان بیماران مبتلا به دیابت کاربرد داشته باشد. لوزالمعده افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ قادر به تولید انسولین کافی برای تنظیم قند خون نیست، یعنی قند خون‌شان ممکن است تا سطح خطرناکی بالا برود اما یافته‌هایی که اخیرا در نودوهفتمین نشست سالانه «انجمن غدد درون‌ریز» در سن‌دیه‌گو ارائه شد، نشان داد پیاز در صورتی که همراه داروی دیابت موسوم به «متفورمین» مصرف شود، قند خون بالا و میزان کلی کلسترول را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. 
آنتونی اوجیه، نویسنده اصلی این پژوهش از دانشگاه ایالتی دلتا در «آبراکا» نیجریه گفت: پیاز ارزان و در دسترس است و به‌ صورت مکمل غذایی مصرف می‌شود. این گیاه خاصیتی دارد که شاید بتوان از آن برای درمان بیماران مبتلا به دیابت استفاده کرد. متخصصان این نظریه را روی موش‌ها امتحان کردند. در مجموع به ۳ گروه از موش‌های صحرایی که با روش پزشکی به دیابت ابتلا پیدا کرده بودند، مقادیر متفاوتی عصاره پیاز دادند تا ببینند آیا اثربخشی دارو را افزایش می‌دهد یا خیر. این مقادیر ۲۰۰ میلی‌گرم، ۴۰۰ میلی‌گرم و ۶۰۰ میلی‌گرم به ازای هر کیلو وزن بدن بود. متخصصان، دارو و پیاز را به ۳ گروه دیگر از موش‌های صحرایی نیز دادند که دیابت نداشتند و قند خون‌شان طبیعی بود. 
یافته‌های آنها نشان داد قند خون موش‌های دیابتی که به ازای هر کیلوگرم وزن بدن 400 و 600 میلی‌گرم عصاره پیاز مصرف کردند، نسبت به سطح پایه به ترتیب 50 و 35 درصد پایین آمد و کاهش قابل توجهی را نشان داد.
***
اجرای 85 درصدی مصوبات اجرایی «صبح خدمت»
 شهردار منطقه 14 در راستای رسیدگی به مطالبات شهروندان، از روند مطلوب اجرایی مصوبات بازدیدهای میدانی محلات و اهتمام ویژه برای تسریع اجرای پروژه‌های شهری خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 14، محمدامین سالاری‌پور با اشاره به اجرای 85 درصدی مصوبات بازدید‌های میدانی از محلات دارالمومنین، بر برنامه‌ریزی مناسب برای حل مشکلات محله‌ای و تسریع اجرای پروژه‌های شهری تاکید کرد. 
سالاری‌‌پور با بیان اینکه در بازدیدهای میدانی «صبح خدمت»، شناسایی مسائل و مشکلات در سطح محلات، پیگیری و نظارت در کمترین زمان ممکن مدنظر قرار گرفته است، افزود: بر این اساس 85 درصد از مصوبات شامل موضوعات مختلف شهری در محلات اجرایی شده و باقی در دست اقدام است. خط‌کشی عابرپیاده و نصب تابلوهای راهنمای مسیر، پل مکانیزه،  تابلوهای دیوارکوب و معرفی میادین، تلویزیون‌های شهری و آب‌نماهای بوستان‌ها، لکه‌گیری آسفالت و هم‌سطح‌سازی نوار حفاری، اصلاح شیب نهرها، تیرهای چراغ برق مزاحم، بازپیرایی تمثال شهدا، نمادسازی دارالمومنین و... از جمله موضوعاتی بود که مدیر ارشد شهری منطقه در جریان رصد وضعیت محلات و روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی، ترافیکی، شهری و اجتماعی مورد بررسی قرار داد. 

Page Generated in 0/0056 sec