printlogo


کد خبر: 252623تاریخ: 1401/6/10 00:00
استقبال گسترده از آثار مرکز گسترش در جشنواره هیروشیما

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: نمایش آثار مرکز در جشنواره هیروشیما با استقبال گسترده همراه بود. به گزارش «وطن‌امروز»، آیین گرامیداشت همراهان حوزه انیمیشن در مرکز گسترش به بهانه دریافت جایزه «کارپ استار طلایی» جشنواره هیروشیما برگزار شد. محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز، معاونان، مدیران و جمعی از هنرمندان و اعضای شوراهای انیمیشن مرکز در ادوار مختلف، در این جلسه حضور داشتند. 
در این مراسم از معاونان اداری - مالی مرکز و همچنین هنرمندانی که آثارشان در جشنواره هیروشیما حضور داشت یعنی مهین جواهریان کارگردان انیمیشن «یکی بود یکی نبود»، فائزه دادگرآزاد کارگردان انیمیشن « 016»، سمانه شجاعی کارگردان انیمیشن «جسم خاکستری»، اهورا شهبازی کارگردان انیمیشن «کلاغ»، فرنوش عابدی کارگردان انیمیشن «ملکوت»، پژمان علیپور کارگردان انیمیشن «بادها کجا می‌میرند»، مجیدرضا عیوضی کارگردان انیمیشن «بهشت»، الهه فلاحیان کارگردان انیمیشن «گنجشکک»، محبوبه کلایی کارگردان انیمیشن «دیوار چهارم»، محبوبه محمدزکی کارگردان انیمیشن «آنیما» و حمید محمدی کارگردان انیمیشن «گذشته» تقدیر شد. 
پس از تجلیل از هنرمندان انیمیشن، در پایان مراسم محمد حمیدی‌مقدم درباره این آیین گرامیداشت از هنرمندان و فعالان حوزه انیمیشن با عنوان «شهریور انیمیشن» بیان داشت: با توجه به اهمیت جایزه‌ای که از سوی جشنواره هیروشیما به مرکز گسترش اهدا شد، لازم دیدیم مراسمی برای قدردانی از تمام کسانی که در رسیدن ما به این جایگاه در حوزه انیمیشن نقش داشته‌اند، برگزار کنیم. در رابطه با سفر به ژاپن و حضور در جشنواره هیروشیما باید بگویم حس احترام و افتخاری که از سوی برگزارکنندگان جشنواره دریافت می‌شد، به من این پیام را می‌رساند که نماینده گنجینه‌ای هستم که بسیار مورد احترام است. وی ادامه داد: مدیران هنری جشنواره هیروشیما به دلیل حضور آثار داستانی و مستند مرکز در جشنواره‌های مهم دیگر این کشور نسبت به مرکز گسترش آشنایی داشتند اما در مواجهه با آثار انیمیشن ما به وضوح شیفتگی و یک اتفاق نو را تجربه می‌کردند که این اتفاق نو ما را در یک فضای پایاپای قرار می‌داد. گرچه از نظر تکنیک، پشتیبانی‌های فنی و... با کشورهای دیگر متفاوت بودیم. 
 

Page Generated in 0/0064 sec