printlogo


کد خبر: 252627تاریخ: 1401/6/10 00:00
اخبار

برنامه موسیقایی ارشاد برای «جاماندگان»
دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی ایران در آستانه فرارسیدن اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) چند ویژه‌برنامه موسیقایی را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهند. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی ایران در قالب فعالیت ستاد اربعین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های مختلفی را پیش روی مخاطبان و عزاداران حضرت ابا عبدالله(ع) قرار خواهند داد. 
بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برای آن دسته از عزادارانی که موفق به حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی نشده‌اند، ویژه‌برنامه‌هایی برای پروژه «جاماندگان» در تهران تدارک دیده شده است که طی آن ویژه‌برنامه‌های موسیقایی در مسیر این پروژه اجرا می‌شود. 
اجرای چند موسیقی آیینی از جمله سنج و دمام از شهر آبادان، نوحه‌خوانی و زنجیرزنی از خراسان شمالی، گهواره‌خوانی از ایلام و غزل‌خوانی استان تهران از جمله این برنامه‌هاست که طی روزهای منتهی به اربعین حسینی، پیش روی شهروندان و عزاداران در تهران قرار داده می‌شود. 
تولید یک نماهنگ موسیقایی ویژه اربعین و تلاش برای انتشار 2 آلبوم موسیقی که جزئیات آن در روزهای آینده منتشر خواهد شد، از دیگر برنامه‌های دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی ایران است که در حوزه اربعین ۱۴۰۱ شمسی برای عزاداران حسینی تدارک دیده شده است. 
***
«بیست سال و سه روز» در راه چاپ ششم
کتاب «بیست‌ سال و سه روز» شامل روایت زندگی شهید سید‌مصطفی موسوی بتازگی توسط انتشارات روایت فتح به چاپ ششم رسیده است. به گزارش «وطن‌امروز»، این کتاب مستندی است داستانی از زندگی جوانی دهه هفتادی، درس خوان، باهوش، اهل تفریح و کاملا امروزی که در بزنگاهی خاص انتخابی خاص‌تر داشت و در آبان ۹۴ در راستای دفاع از حرم بانوی صبر، حضرت زینب(س) در العیس سوریه به شهادت رسید. 
سمانه خاکبازان در این ‌اثر، داستان زندگی این شهید بزرگوار را از زمان کودکی‌اش تا لحظه شهادت در ۲۱۶ صفحه نوشته است. اگر می‌خواهید بدانید چگونه یک جوان 20 ‌ساله پرشور و امیدوار به آینده‌ای درخشان راه کشوری غریب در پیش می‌گیرد و دل از آرزوهایش می‌کشد، اگر پیگیر راز این انتخابید، حتما مطالعه این کتاب را فراموش نکنید. 
***
«هفت خان اسفندیار» در تالار وحدت
موسیقی- نمایش «هفت خان اسفندیار» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین پارسایی و حضور بازیگران شناخته‌شده آماده اجرا می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، اسامی بازیگران، آهنگسازان، طراحان و عوامل اجرایی «هفت‌خان اسفندیار» بزودی اعلام می‌شود. «هفت‌خان اسفندیار» نخستین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج در عرصه تئاتر حرفه‌ای است که با مشارکت بنیاد فرهنگی- هنری رودکی اجرا می‌شود. یوسفعلی میرشکاک در قامت مشاور با این پروژه همکاری می‌کند. 
«هفت خان اسفندیار» یکی از داستان‌های مشهور شاهنامه، اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است که در هفت منزل، حکایت سفر پرماجرای اسفندیار به قصد رهاندن خواهرانش همای و به‌آفرید از دست بیگانگان را روایت می‌کند. 
***
اجرای 40 نمایش عاشورایی در پیاده‌روی اربعین
نشست خبری ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» با حضور علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، سیدمحمدمصطفی موتورچی دبیر هنری همایش و آرش ساربان مدیر اجرایی همایش دیروز در حوزه هنری برگزار شد. 
در این جلسه فروزانفر گفت: این رویداد هر ساله با هدف بزرگداشت عاشورا برگزار می‌شود. امسال نیز همایش «روایت راهیان» با کمیت و کیفیت بالاتری برگزار خواهد شد. در این راستا حوزه هنری همه امکانات موجود خود را برای اجرای بهتر این اتفاق در اختیار برگزارکنندگان خواهد گذاشت. موضوع این راهپیمایی طولانی به سوی بارگاه اباعبدالله(ع) یک حرکت آخرالزمانی و فرامنطقه‌ای است. مخاطبان این پیاده‌روی فقط ایرانیان نیستند بلکه همه آزادگان جهان به این رویداد مهم علاقه‌مند هستند. 
در ادامه نشست کورش زارعی بیان داشت: امسال ششمین دوره این همایش برگزار می‌شود همان‌گونه که آقای فروزانفر بیان کردند این همایش شکلی گسترده‌تر خواهد داشت، البته رشد کمی و کیفی تنها به امسال ختم نخواهد شد بلکه تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده نیز در رشد خود متداوم باشیم. رویکرد این همایش امسال دیگر بخش‌های هنری را هم در بر خواهد گرفت تا بتوانیم تمام سلیقه‌ها را پوشش دهیم. زارعی با بیان اینکه سال گذشته برای نخستین بار در بین‌الحرمین تعزیه اجرا شد، تصریح داشت: دوره پنجم، این افتخار را داشتیم که در صحن امیرالمومنین(ع) و بین‌الحرمین تعزیه اجرا کنیم که برای نخستین‌بار بود و حتی عراقی‌ها اصلا آن را انجام نداده بودند.

Page Generated in 0/0068 sec