printlogo


کد خبر: 252636تاریخ: 1401/6/12 00:00
اخبار

روح‌الامین «سبایا» را برای حضرت رقیه کشید
حسن روح‌الامین همزمان با شب شهادت حضرت رقیه(س) از تابلوی نقاشی «سبایا» رونمایی کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش دهم شهریور (چهارم ماه صفر) مصادف با شب شهادت حضرت رقیه(س) در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از تابلو نقاشی «سبایا» با موضوع شهادت حضرت رقیه(س) در خرابه شام رونمایی کرد. روح‌الامین در توضیح این اثر نوشته است: «دیگر ز سفر بدم می‌آید/ کی می‌بری‌ام پدر به خانه؟» این هنرمند تابلو نقاشی «سبایا» را به ارادتمندان آن حضرت بویژه مدافعان حرم حضرت رقیه(س) تقدیم کرده است. 
***
عباس معروفی درگذشت
عباس معروفی، رمان‌نویس و شاعر به دلیل ابتلا به سرطان در ۶۵ سالگی در آلمان درگذشت. به گزارش «وطن‌امروز»، صفحه اینستاگرام خانه هدایت برلین که صفحه رسمی معرفی و انتشار آثار عباس معروفی است، پنجشنبه (دهم شهریور) از درگذشت این شاعر خبر داد و نوشت: «جان ما، جاودانه شد». 
***
«میشه که بشه» به فصل دوم رسید
فصل دوم «میشه که بشه» به تهیه‌کنندگی کامران سیف‌اللهی با موضوع تجربه‌گرایی مشاغل توسط جوانان، برای پخش از شبکه نسیم جلوی دوربین رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، تولید فصل دوم برنامه «میشه که بشه» به تهیه‌کنندگی و طراحی کامران سیف‌اللهی، کارگردانی سیدعماد کریمی‌فرد و با همراهی گروهی از جوانان، برای پخش از شبکه نسیم آغاز شد. سوژه این فصل «میشه که بشه» مهاجرت معکوس است که به موضوع تجربه‌گرایی مشاغل توسط جوانان می‌پردازد. این برنامه تلویزیونی قصد دارد به مخاطب نشان دهد که در نواحی و مناطق مختلف ایران اسلامی می‌توان با کمترین هزینه، شغل‌ ایجاد کرد. 
عوامل تولید برنامه با سفر به استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، بوشهر، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان و گیلان به دنبال نمایش فعالیت افرادی هستند که توانسته‌اند در روستاها شغل ایجاد کنند. 
***
نمایشگاه اربعین سلام آغاز به کار کرد
نمایشگاه کالای فرهنگی خانواده و ملزومات سفر «اربعین سلام» در مصلای تهران آغاز به کار کرد. به گزارش «وطن‌‌امروز»، نمایشگاه کالای فرهنگی خانواده و ملزومات سفر اربعین سلام شامل محصولات فرهنگی و اسلامی از جمله پوشاک، کتیبه، لوازم سفر آسان و نوشت‌افزار در مصلای تهران آغاز شد. همچنین در این نمایشگاه طرح نذر حجاب، کلاس عربی رایگان و آیین بدرقه خادمان و زائران راهپیمایی جهانی اربعین حسینی اجرا می‌شود. این نمایشگاه از چهارشنبه ۹ شهریورماه در مصلای تهران آغاز شده است و تا ۱۴ شهریورماه ادامه دارد. 
***
«درخت خاموش» از چهارشنبه در سینماهای هنر و تجربه
فیلم «درخت خاموش» تولید مشترک ایران و ترکیه از چهارشنبه هفته جاری، در سینماهای گروه هنر و تجربه روی پرده می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، اکران فیلم سینمایی «درخت خاموش» که محصول مشترک 2 کشور ایران و ترکیه است، از چهارشنبه 16 شهریورماه در سینماهای گروه تجربه و هنر آغاز خواهد شد. این فیلم با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، بخش سینمایی شبکه TRT ترکیه و با همکاری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ ترکیه در این کشور ساخته ‌شده که تاکنون ۲۰ جایزه بین‌المللی کسب کرده است. درخت خاموش درباره زندگی نویسنده‌ای ا‌ست که در مرز جدایی از همسرش قرار دارد و در همین حین برملا شدن رازی از زندگی گذشته پدرش او را در مسیر جدیدی قرار می‌دهد.

Page Generated in 0/0363 sec