printlogo


کد خبر: 252648تاریخ: 1401/6/12 00:00
اخبار

نیمار، بمبی که منفجر نشد!
نشریه اسپانیایی در گزارشی از منتفی شدن انتقال ستاره پاریس به سیتی خبر داد. نشریه «مارکا» در گزارشی با تیتر «نیمار، بمبی که منفجر نشد» به مساله منتفی شدن انتقال این ستاره برزیلی به سیتی پرداخت. این رسانه مادریدی نوشت: ساعات پایانی نقل و انتقالات تابستانی لحظات حساسی را تجربه کرد. در این ساعات می‌توانست بمبی منفجر شود ولی این اتفاق رخ نداد. پاری‌سن‌ژرمن نیمار را به سیتی پیشنهاد داد ولی تیم تحت هدایت گواردیولا دست رد به سینه فرانسوی‌ها زد. با وجود شروع خوب نیمار در فصل جدید اما باشگاه فرانسوی هیچ ابایی در ارائه او به سیتی نداشت. اختلافات نیمار با امباپه باعث شده بود مسؤولان پاریس به فکر فروش این بازیکن بیفتند، به همین خاطر به خواسته امباپه او به سیتی پیشنهاد شد اما سیتی که در ابتدای بازار نقل و انتقالات هالند را به خدمت گرفته بود، به‌ رغم کیفیت بالای بازیکن برزیلی، هیچ قصدی برای امضای قرارداد، آن هم با تأثیرات احتمالی روی رختکن و عملکرد تیم نداشت. سیتی این پیشنهاد را رد کرد و نیمار به بازی خود در
پارک دو پرنس ادامه خواهد داد. 
***
محل بازی پنجم پرسپولیس مشخص شد
مدیرعامل باشگاه هوادار محل میزبانی از پرسپولیس را معرفی کرد. محمدجواد رحیمی برگزاری دیدار هوادار و پرسپولیس در ورزشگاه مد نظر باشگاه میزبان را حق طبیعی و بدیهی برشمرد و اظهار داشت: بازی قطعا در ورزشگاه پاس قوامین تهران برگزار خواهد شد اما اینکه با تماشاگر باشد یا بدون تماشاگر را شورای تامین پایتخت مشخص خواهد کرد. مدیرعامل باشگاه هوادار گفت: به طور طبیعی اگر بنا به برگزاری دیدار با حضور علاقه‌مندان باشد، باشگاه هوادار از موضوع مذکور استقبال خواهد کرد و البته حداکثر میزان ظرفیت متعلق به طرفداران باشگاه میهمان، تعداد صندلی‌ها و حتی جایگاه آنها نیز مطابق قانون تعیین شده است. رحیمی ضمن ابراز رضایت از تلاش بازیکنان، کادر فنی و تمام عوامل باشگاه هوادار افزود: هدف نهایی ما در دومین تجربه لیگ برتری این است که ضمن ارائه نمایش مناسب در طول فصل، تیم در پایان رقابت‌ها نیز بتواند رتبه قابل قبولی به دست آورد که با حمایت مدیران باشگاه، درایت کادر فنی و زحمات بازیکنان قطعا نتیجه مطلوب همه ما در پایان به دست خواهد آمد. 
***
واکنش فدراسیون جهانی والیبال به دوئل ایران - برزیل
تیم ملی والیبال ایران در مرحله حذفی رقابت‌های جهانی به مصاف برزیل خواهد رفت. با پایان مرحله گروهی بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ با حضور ۲۴ تیم، تکلیف مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات مشخص شد. رقابت‌های قهرمانی جهان در 6 گروه در ۲ کشور لهستان و اسلوونی ادامه یافت که در پایان مرحله مقدمانی تیم‌های لهستان، اسلوونی، ایتالیا، صربستان، برزیل، فرانسه، هلند، آمریکا، ترکیه، اوکراین، ژاپن، ایران، آرژانتین، کوبا، آلمان و تونس در رتبه‌های اول تا شانزدهم قرار گرفتند و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند. همچنین تیم‌های کانادا، مکزیک، مصر، بلغارستان، قطر، پورتوریکو، کامرون و چین از صعود به مرحله حذفی بازمانده و به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند. تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی مرحله گروهی خود به مصاف تیم ‌ملی والیبال هلند رفت و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد. این شکست در حالی برای والیبال ایران به دست آمد که ملی‌پوشان ایران صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کرده بودند و برای صدرنشینی در گروه خود در این بازی مقابل هلند قرار گرفتند. در پایان مرحله مقدماتی تیم‌های برزیل (۳ برد و ۹ امتیاز) و ایران (۲ برد و ۵ امتیاز) در رتبه‌های پنجم و دوازدهم جدول قرار گرفتند تا حریف یکدیگر در مرحله یک‌هشتم نهایی شوند. فدراسیون جهانی والیبال درباره این رقابت نوشت: آخرین بازی این مسابقات در مرحله یک‌هشتم نهایی، دوئل برزیل و ایران خواهد بود. والیبال برزیل به عنوان نماینده آمریکای جنوبی در بازی اول گروهی خود ۲ ست را به کوبا داد اما آنها موفق شدند به بازی برگشته و به پیروزی برسند. برزیل در مرحله مقدماتی کوبا، ژاپن و قطر را شکست داد و در صدر گروه خودش ایستاد. فدراسیون جهانی ادامه داد: برزیل در ۱۵ بازی از ۱۸ بازی خود مقابل ایران در تورنمنت‌های بزرگ جهانی پیروز شده است. اخیرا برزیل در VNL (لیگ ملت‌های والیبال) امسال حریفان خود را در ست‌های مستقیم شکست داد. ۳ پیروزی ایران مقابل برزیل همگی در مسابقات لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۴ به دست آمده است. 
* برنامه دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی (زمان مسابقات به وقت ایران است)
شنبه ۱۲ شهریور؛ سالن استوژیتس آرنا در شهر لیوبلیانای اسلوونی
اسلوونی- آلمان، ساعت ۲۰
ایتالیا- کوبا، ساعت ۲۳:۳۰
یکشنبه ۱۳ شهریور؛ سالن آرنا گلیویس در شهر گلیویتسه لهستان 
آمریکا- ترکیه، ساعت ۲۰
لهستان- تونس، ساعت ۲۳:۳۰
دوشنبه ۱۴ شهریور؛ سالن استوژیتس آرنا شهر لیوبلیانای اسلوونی
هلند- اوکراین، ساعت ۲۰
فرانسه- ژاپن، ساعت ۲۳:۳۰
سه‌شنبه ۱۵ شهریور؛ سالن آرنا گلیویس در شهر گلیویتسه، لهستان 
صربستان- آرژانتین، ساعت ۲۰
برزیل- ایران، ساعت ۲۳:۳۰

Page Generated in 0/0049 sec