printlogo


کد خبر: 252661تاریخ: 1401/6/12 00:00
اخبار

آغاز شناسایی ساختمان‌های ناایمن شهرستان‌های تهران
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تاکید بر اینکه در شهرستان‌های استان تهران تاکنون بر اساس بررسی‌هایی که برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن شده است گزارشی برای تخلیه، پلمب و تخریب فوری ساختمانی نداشته‌ایم، گفت: روند شناسایی ساختمان‌های ناایمن شهرستان‌های استان تهران آغاز شده است. عابد ملکی در تشریح روند شناسایی ساختمان‌های ناایمن سطح استان تهران گفت: در استان تهران بر اساس ابلاغ وزارت کشور، شهر تهران به صورت استثنا به شهردار تهران سپرده شده و سایر نقاط استان به معاونت عمرانی استانداری تهران سپرده شده تا مهم‌ترین ساختمان‌های ناایمن استان تهران شناسایی و احصا شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افزود: این شناسایی‌ها هم برای ساختمان‌های بلندمرتبه و هم برای ساختمان‌های قدیمی مثل بازار تهران در شهر تهران و سایر نقاط استان تهران انجام خواهد شد. در همین راستا کار آغاز شده و طرح را به شهرداری‌های سطح استان سپرده‌ایم که آمار ساختمان‌های بلندمرتبه و ناایمن احصا شود و در سامانه ویژه این طرح که توسط وزارت کشور تدارک دیده شده است، بارگذاری کنند. وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر وجود ساختمان ناایمنی که در سطح استان تهران نیازمند تخلیه، پلمب و تخریب فوری باشد، تاکید کرد: تاکنون به جز شهر تهران در شهرستان‌های استان تهران چنین گزارشی نداشته‌ایم، البته ساختمان نیازمند ایمن‌سازی فوری داریم. 
***
راه‌های پیشگیری از سرطان را بشناسیم
فوق‌تخصص خون و سرطان، درباره پیشگیری و درمان سرطان‌ها توضیحاتی را متذکر شد. سیدمحسن رضوی در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که کدام نوع از سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند، گفت: با انجام روش‌های مختلف غربالگری می‌توان از برخی از انواع سرطان‌ها پیشگیری کرد. وی ادامه داد: تنها تستی که در آزمایشگاه‌ها به عنوان غربالگری سرطان پروستات انجام می‌شود PSA نام دارد که در سنین ۵۰ سالگی و بالاتر انجام می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که روش‌های غربالگری سرطان‌های گوارشی کدامند، افزود: یکی از این روش‌ها کولونوسکوپی نام دارد که فرد با آمادگی قبلی ظرف مدت چند دقیقه تحت این آزمایش قرار می‌گیرد و با دوربین نقاط مختلف روده بزرگ از جمله رکتوم، راست‌روده و تا محل اتصال به روده باریک مورد بررسی قرار می‌گیرد. رضوی ادامه داد: کولونوسکوپی در خانم‌ها و آقایان، بویژه در مردان باید بعد از ۵۰ سالگی به طور سالانه انجام شود. وی گفت: شایع‌ترین سرطان مردان در کشور سرطان معده است که غربالگری این سرطان توسط آزمایشی به نام آندوسکوپی انجام می‌شود. رضوی، مشاهده علائمی همچون خون در مدفوع، تغییر در اجابت مزاج و درد بدون توجیه در شکم که بیش از ۴ هفته به طول انجامد را جزو علائم احتمالی سرطان‌های گوارشی عنوان کرد. وی افزود: پیشگیری از چاقی، ورزش کردن، به تعادل غذا خوردن و داشتن سبک زندگی سالم از جمله راه‌های پیشگیری از سرطان محسوب می‌شود. 
***
دیوارنگاره جهان پهلوان تختی رونمایی شد
مراسم رونمایی از دیوارنگاره جهان پهلوان تختی با حضور علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران، دکتر محمدابراهیم امامی، رئیس هیات کشتی تهران، رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان کشتی در منطقه 12 برگزار شد. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، پرتره جهان پهلوان تختی که توسط هنرمند نقاش مرتضی یزدانی طراحی شده و رزگار ناصری آن را اجرا کرده است، صبح دیروز طی مراسمی با حضور مدیران شهری و مسؤولان کشتی کشور برگزار شد. در این مراسم رضا صیادی با اشاره به مسؤولیت سازمان زیباسازی شهر تهران در اعتلای هنر شهری گفت: معرفی اسطوره‌های کشور در قالب هنرهای شهری و انتشار تصاویر این قهرمانان باعث می‌شود تا بتوان مرام، غیرت، مردانگی و تعصب این اسطوره‌ها را میز بین مردم تسری داد و تکثیر کرد. وی با اشاره به تاثیر هنر شهری در بالا بردن سطح فرهنگ عمومی شهروندان ادامه داد: دیوارنگاره یا مجسمه جهان پهلوان تختی، به عنوان پهلوان نامدار کشورمان، برای مردم نشان معرفت، مردم‌داری و مردانگی است که می‌تواند بر رفتار عمومی آنها تاثیر بسزایی داشته باشد. 
***
اعزام معلمان جدید به خارج از کشور
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌و‌پرورش درباره آخرین وضعیت اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور توضیحاتی ارائه و اعلام کرد ماموریت معلمان منقضی‌الخدمت به هیچ‌وجه تمدید نمی‌شود. مهدی فیاضی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور اظهار کرد: معلمان منقضی‌الخدمت که در خارج از کشورند افراد خدومی هستند که 2 سال مأموریت‌شان را به نیکی انجام دادند. وی افزود: عدالت اداری به ما تکلیف می‌کند افرادی که در انتظار هستند جایگزین شوند و مأموریت معلمان منقضی‌الخدمت به هیچ‌وجه تمدید نشود. رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌و‌پرورش با تأکید بر اینکه این گروه از طریق رایزنی‌های مختلف، هیچ درخواستی نکنند که مأموریت‌شان تمدید شود، گفت: منقضی‌الخدمت‌ها باید بازگردند و افراد جدید جایگزین‌ شوند. فیاضی ادامه داد: ما برای معلمان جدید، از میان افرادی که در آزمون شرکت کرده و پذیرفته شده بودند، مصاحبه ترتیب دادیم، البته صرفا قبولی در آزمون حقی برای اعزام کسی ایجاد نمی‌کند؛ نمره آزمون، سوابق اداری و مصاحبه، مکمل پذیرفتگی یک نفر برای اعزام است. وی با اشاره به اینکه افراد انتخاب شده در مصاحبه‌ها که در مجموع امتیاز لازم را کسب کرده‌اند، جایگزین معلمان منقضی‌الخدمت می‌شوند، اظهار کرد: انجام مصاحبه‌ها برای این افراد از فروردین ماه آغاز شده است و کارگاه بدو اعزام با وزارت امور خارجه داشتند و اکنون در شرف تهیه بلیت هستند.

Page Generated in 0/0077 sec