printlogo


کد خبر: 252671تاریخ: 1401/6/12 00:00
مراسم یادبود دومین سالگرد ارتحال حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان برگزار شد
پاسداشت مورخ انقلاب

گروه سیاسی: مراسم یادبود دومین سالگرد ارتحال حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، رئیس پیشین مرکز اسناد انقلاب اسلامی پنجشنبه‌شب در سالن همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد. 
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که یکی از سخنرانان این برنامه بود با اشاره به شخصیت مرحوم حسینیان گفت: تصویر این روحانی مجاهد در فضای عمومی جامعه بیشتر با مشی انقلابی و صراحت لهجه در موضوعات سیاسی و اجتماعی گره خورد و مهم‌ترین ویژگی ایشان، مطالعات علمی در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی بود. وی ادامه داد: به عنوان یک معلم تاریخ و علوم سیاسی و پژوهشگر انقلاب اسلامی، آثار حجت‌الاسلام حسینیان بویژه مجموعه 5 جلدی انقلاب اسلامی، واجد شرایط تاریخ‌نگاری دقیق، علمی و کامل است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مخاطب با مطالعه آثار حجت‌الاسلام حسینیان اطلاعات جامع و مطابق با روح انقلاب اسلامی را دریافت می‌کند. به همین خاطر می‌توان گفت ویژگی علمی شخصیت ایشان در سایه نام پرآوازه او در سیاست نادیده گرفته شده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روحیات حجت‌الاسلام حسینیان گفت: عشق به امام(ره) از ویژگی‌های بارز شخصیتی حجت‌الاسلام حسینیان به شمار می‌رود که این خصوصیات در همه فعالیت‌هایش موج می‌زد؛ چنانکه در گفت‌وگو با ایشان همواره حس عشق همه‌جانبه به امام(ره) به مخاطب منتقل می‌شد، شاید در کمتر کسی بتوان این میزان عشق و علاقه به ولایت و پایمردی در مسیر آرمان‌های انقلاب را پیدا کرد. 
حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز درباره ابعاد شخصیتی حسینیان گفت: صراحت مرحوم حسینیان در مواضع انقلابی از ویژگی‌هایی بود که رهبر انقلاب هم به آن اشاره فرمودند. این صراحت و عدم لکنت نتیجه باور دینی و اعتقاد راسخ وی بود. ثبات‌ قدم مرحوم حسینیان در تمام فعالیت‌های وی مشهود بود. در حالی که دست و پا زدن برای گرفتن مسؤولیت بین رجال سیاسی رایج شده، مرحوم حسینیان هیچ وقت این کار را نکرد. 
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، رضا تقی‌پور، حجت‌الاسلام علی رازینی، صادق محصولی و مسعود ده‌نمکی از دیگران حاضران در این جلسه بودند. 

Page Generated in 0/0055 sec