printlogo


کد خبر: 252672تاریخ: 1401/6/12 00:00
اخبار

اژه‌ای در جلسه شورای قضایی استان یزد مطرح کرد
دستور برای تعیین‌تکلیف وسایل نقلیه توقیف شده در پارکینگ مهریز
رئیس قوه ‌قضائیه گفت: اینکه بیش از هزار خودرو یا وسیله نقلیه توقیف‌شده بدون آنکه تعیین‌تکلیف شده باشند در یک پارکینگ خاک بخورند، با هیچ منطقی سازگار نیست. 
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در شورای قضایی استان یزد با اشاره به گزارش رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مبنی بر موضوع استقرار بیش از هزار وسیله نقلیه توقیف‌شده در پارکینگ شهرستان مهریز و عدم تعیین‌تکلیف آنها، بیان داشت: اینکه بیش از هزار خودرو یا وسیله نقلیه توقیف شده بدون آنکه تعیین‌تکلیف شده باشند در یک پارکینگ خاک بخورند، با هیچ منطقی سازگار نیست. این وضع به هیچ وجه مناسب نیست؛ نباید بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف این مشکل را گردن یکدیگر بیندازند. رئیس قوه ‌قضائیه گفت: مطابق گزارش دادستان مرکز استان یزد، برخی از این وسایل نقلیه مربوط به سال ۹۵ هستند. وی بر همین اساس، مقامات قضایی استان یزد را مکلف کرد موضوع تعیین‌تکلیف وسایل نقلیه توقیف شده در پارکینگ شهرستان مهریز را تا پایان ماه جاری در دستور کار قرار دهند و در این راستا گزارش ناظر بر پرونده‌های دارای حکم از دادگاه اصل ۴۹ که مالک برای تحویل گرفتن خودروها و وسایل نقلیه مراجعه نکرده و همچنین گزارش آن دسته از پرونده‌هایی که هنوز حکم آنها از ناحیه دادگاه صادر نشده را به معاون اول قوه ‌قضائیه ارائه دهند. محسنی‌اژه‌ای در همین راستا مجددا به مسؤولان ذی‌ربط قضایی از جمله نمایندگان دستگاه قضایی در سازمان اموال تملیکی تاکید کرد موضوع تعیین میزان وسایل نقلیه‌ای را که به دلایل مختلف از جمله گذشت مدت زمان قانونی معین از ساخت، قابلیت ترخیص ندارند در اولویت قرار دهند تا نسبت به طرح این موضوع و اتخاذ تصمیم در قبال آنها در جلسه سران قوا، اقدامات مقتضی به عمل آید. 
***
جزئیات توقیف ۲ شناور تجسسی آمریکا توسط نیروی دریایی ارتش
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جزئیات توقیف ۲ شناور تجسسی نیروی دریایی آمریکا را منتشر کرد. بر این اساس، ناوشکن جماران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی حین اجرای ماموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتیرانی در دریای سرخ و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی با چندین شناور ویژه داده‌برداری کوچک که در مسیر کشتیرانی بین‌المللی رها بود مواجه شده و با اقدام به‌موقع و به منظور جلوگیری از وقوع حادثه و احتمال تصادف دریایی، از کنترل‌کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهد. لکن با تغییر مسیر، ناوشکن نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ، مجددا با سایر این شناورها مواجه شد و ناگزیر پس از توقف و کنترل شناورهای موصوف و اطمینان از امنیت دریانوردی، کشتی‌های فوق را رها کرد و از کنترل‌کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهد اما مجددا با این کشتی‌ها مواجه شد و ناگزیر فرماندهی برای جلوگیری از حوادث احتمالی تروریستی نسبت به کنترل و توقف شناورها اقدام کرد و مانع بروز حوادث پیش‌بینی نشده شد. پس از توقف و کنترل این کشتی‌ها و اطمینان از امنیت دریانوردی به تماس‌های مکرر ناوشکن جمهوری اسلامی ایران پاسخی نداده و خارج از کنترل در حال دریانوردی بود و موجب ناامنی و به خطر افتادن ایمنی شناور‌های در مسیر شده و احتمال انجام اقدامات تروریستی نیز متصور بود. در راستای اطمینان از برقراری امنیت دریانوردی با رعایت نکات ایمنی و امنیتی شناورهای فوق بازیافت و پس از بررسی‌های لازم و اطمینان از امنیت دریانوردی شناورهای یاد شده با تصمیم فرمانده ناوشکن ایرانی در منطقه‌ای ایمن رها و توسط یگان‌های آمریکایی دریافت و به آنها تفهیم شد درباره امنیت دریانوردی مسؤولیت‌پذیر باشند و از تکرار موارد مشابه خودداری کنند. جمهوری اسلامی ایران این موارد مغایر با امنیت و ایمنی دریانوردی را از طریق مراجع سیاسی و بین‌المللی پیگیری خواهد کرد. 
***
دشمنان جهان اسلام در صدد تجزیه کشورهای اسلامی هستند
وزیر امور خارجه کشورمان در نشست هم‌اندیشی اعضای مجمع عمومی و اندیشمندان و میهمانان از ۱۱۸ کشور، با تبیین جایگاه برجسته و اثرگذار مقام معظم رهبری در بین اندیشمندان و تحلیلگران جهانی، بینش و گفتمان حکیمانه، منطقی و به‌روز مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف را از افتخارات و سرمایه‌های ارزشمند جهان اسلام و مسلمانان جهان خواند. حسین امیرعبداللهیان در ادامه، ضمن اشاره به تلاش‌های دشمنان جهت ایجاد تفرقه بین جهان اسلام و ارائه تصویری نادرست و خشونت‌آمیز از چهره اسلام، بر ضرورت اتحاد جریان‌های اسلامی و جلوگیری از هر گونه انشقاق و همچنین ضرورت جهاد تبیین به منظور معرفی اسلام ناب محمدی(ص) تاکید کرد. وی رویکرد، گفتمان و عملکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را بر مبنای عزت‌مداری، استقلال و صلح دوستی خواند و بر تداوم مسیر استقلال سیاسی و عزت ملی تاکید کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در پایان ضمن اشاره به فرصت‌ها و چالش‌های جهان اسلام، دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت یمن، سوریه، بحرین، لیبی، افغانستان، لبنان و اوکراین و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها را تشریح کرد.

Page Generated in 0/0070 sec