printlogo


کد خبر: 252692تاریخ: 1401/6/13 00:00
اخبار

فنرباغچه مشتری سردار آزمون شد
باشگاه فنرباغچه سردار آزمون، مهاجم ایرانی باشگاه بایر لورکوزن را در لیست خریدهای خود قرار داده است. در حالی که هنوز یک سال هم از انتقال سردار آزمون، مهاجم تیم‌ ملی ایران از روبین کازان روسیه به بایرلورکوزن آلمان نگذشته است، این مهاجم مشتری جدید پیدا کرده. طبق اعلام «صابونچوغلو» خبرنگار سرشناس ترکیه‌ای، باشگاه فنرباغچه پیگیر جذب سردار آزمون بوده و از لورکوزن شرایط جذب مهاجم ایران را پرس‌و‌جو کرده است. بر اساس ادعای این خبرنگار، لورکوزن ۱۲ میلیون یورو به فنرباغچه قیمت داده و بعید است با این مبلغ، انتقال سردار نهایی شود. فنرباغچه پیش از این سراغ جذب مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو رفته بود. پورتو برای فروش این بازیکن شرط ۲۰ میلیون یورویی مطرح کرده بود. 
***
کمک فدراسیون جهانی به فدراسیون وزنه‌برداری ایران
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری بزودی کمک‌های ویژه‌ای را برای رشد و ارتقای این رشته در ایران به متولیان وزنه‌برداری کشورمان تحویل خواهد داد. سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان که بعد از قبول این مسؤولیت، گام‌های بسیار امیدوارکننده‌ای را برای حل مشکلات مدیریت قبلی فدراسیون برداشته است، این بار هم جلسه ویژه و مثبتی را با رئیس فدراسیون جهانی برگزار کرد. بر این اساس، سجاد انوشیروانی روز گذشته طی یک گفت‌وگوی تصویری با محمد جلود، رئیس عراقی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به بحث و تبادل پرداخت که ماحصل آن دریافت تجهیزات لازم برای ارتقای سطح کمی و کیفی اردوهای تیم‌ ملی بود به طوری که قرار شد فدراسیون جهانی بزودی کمک‌های خود را در قالب ارسال و تحویل تجهیزات به وزنه‌برداری ایران انجام دهد. رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در این باره اعلام کرد انتظار می‌رود ایران دوباره با همان توان و اقتدار همیشگی در میادین بین‌المللی حضور یابد. 
***
پرداخت نصفه و نیمه پاداش مدال‌آوران بازی‌های کشورهای اسلامی
با وجود بسته شدن پرونده کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی هنوز پاداش مدال‌آوران این بازی‌ها به صورت کامل پرداخت نشده، اگرچه بودجه لازم برای آن تامین شده است. کمیته ملی المپیک همچون همیشه و با برنامه‌ای که برای رویدادهای ورزشی مانند بازی‌های المپیک و آسیایی دارد، برای بازی‌های کشورهای اسلامی هم پرداخت «پاداش پای سکو» را به منظور تقدیر از مدال‌آوران مصوب کرد. اجرای این مصوبه در قونیه و همزمان با کسب نخستین مدال‌های کاروان ورزش ایران آغاز شد اما همچنان هستند افرادی که هنوز سهم‌شان را از این پرداختی‌ها دریافت نکرده‌اند، این در حالی است که حدود ۲ هفته از اتمام بازی‌های کشورهای اسلامی و بازگشت کاروان ایران می‌گذرد. اعضای کادر فنی تیم وزنه‌برداری و همچنین مدال‌آوران ۳ رشته ورزش جانبازان و معلولان اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی افرادی هستند که هنوز پاداش خود را از حضور در این بازی‌ها و مدال‌آوری در آن کسب نکرده‌اند. البته به گفته اصغر رحیمی، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی معادل ریالی پاداش این نفرات تامین شده است. وی در گفت‌وگو با مهر گفت که تا پایان هفته جاری ارز لازم تامین و پاداش این نفرات نیز پرداخت خواهد شد. پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی که از ۱۸ مردادماه در قونیه آغاز شد ۲۷ مردادماه در حالی به پایان رسید که کاروان ورزش ایران با مجموع ۱۳۳ مدال شامل ۳۹ طلا، ۴۴ نقره و ۵۰ برنز در رده سوم جدول توزیع مدال‌ها ایستاد. در جریان این دوره بازی‌ها تیم اعزامی وزنه‌برداری صاحب ۹ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۱۲ مدال برنز شد. همچنین کاروان ایران در بخش جانبازان و معلولان هم ۳۹ مدال به دست آورد. این مدال‌ها در رشته‌های پاراشنا (۱۵ مدال شامل ۵ طلا، ۶ نقره و ۴ برنز)، پاراتیروکمان (۱۳ مدال شامل ۵ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) و پاراتنیس روی میز (۱۱ مدال شامل ۴ نقره و ۷ برنز) به دست آمد. طبق مصوبه کمیته ملی المپیک ۱۵۰۰ یورو پاداش مدال‌آوران طلایی بازی‌های کشورهای اسلامی بود. برای مدال‌آوران نقره و برنز این بازی‌ها هم به ترتیب ۱۲۰۰ و ۸۰۰ یورو مصوب شد. 
***
واکنش وزیر ورزش به تغییر سرمربی تیم‌ ملی فوتبال و انتخابات فدراسیون
وزیر ورزش در واکنش به ابهام درباره سرمربی تیم‌ ملی فوتبال و احتمال تغییرات برای حضور در جام‌جهانی گفت: هنوز که اردو شروع نشده است، اجازه بدهید اردو شروع شود تا بعد! حمید سجادی ظهر دیروز شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در واکنش به پرسش خبرنگاری درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: انتخابات که هشتم شهریور بود، امروز دوازدهم است! وی در پاسخ به این پرسش که انتخابات فدراسیون فوتبال حاشیه‌هایی داشت، گفت: ان‌شاءالله که حاشیه‌هایش کمتر شود. وزیر ورزش درباره احتمال تغییرات در نیمکت تیم‌ ملی و انتخاب سرمربی جدید گفت: هنوز که اردو شروع نشده است. اجازه بدهید اردو تشکیل شود تا بعد. سجادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قرار است کی‌روش به جای اسکوچیچ انتخاب شود، گفت: من این مسائل را نشنیده‌ام. اینها خبرهایی است که شما شنیدید. 

Page Generated in 0/0059 sec