printlogo


کد خبر: 252722تاریخ: 1401/6/14 00:00
۳ فیلم جدید گیشه در ۳ روز نخست چقدر فروختند؟
روی‌هم‌رفته یک میلیارد!

گروه فرهنگ و هنر: گیشه افتتاحیه حدودا یک میلیاردی ۳ فیلم جدیدی که از چهارشنبه هفته گذشته روی پرده رفتند، هر چند در مقایسه با دیگر افتتاحیه‌های سال جاری به چشم نمی‌آید اما گویای نقاط قوتی نیز هست. 
به گزارش «وطن‌امروز»، از چهارشنبه هفته گذشته، ۳ فیلم «بانک‌زده‌ها»، «پسر دلفینی» و «خیزش، غرش، آتش» روی پرده رفتند و به چرخه اکران تنوع بخشیدند که این تنوع امکان خوبی برای جلب نظر مخاطبان با ذائقه‌های مختلف بود. 
کمدی «بانک‌زده‌ها» طی ۳ روز نخست نمایش خود ۲۴۰ میلیون تومان فروخت. این فیلم سال ۹۹ به کارگردانی جواد اردکانی جلوی دوربین رفت و آخرین فیلم علی انصاریان است که در آن به نقش‌آفرینی پرداخته است. این فیلم، داستان چند دزد بانک و اختلافات بین آنها را نشان می‌دهد که پس از دزدی بزرگ از بانک، حال زمان تقسیم‌بندی پول فرارسیده است اما هیچ‌کدام به یکدیگر اعتماد ندارند و همگی به دنبال فردی مطمئن و عادل می‌گردند که در این راه، اتفاق‌های جالبی برای این چند نفر رخ می‌دهد. در این فیلم، زنده‌یاد علی انصاریان، نسرین مقانلو، میرطاهر مظلومی، سحر قریشی، بیژن بنفشه‌خواه و الناز عبدی به ایفای نقش پرداخته‌اند. 
انیمیشن «پسر دلفینی» نیز افتتاحیه‌ای معادل ۷۴۰ میلیون تومان را تجربه کرد تا در بین تازه‌اکران‌ها، نسبت به ۲ فیلم دیگر پرفروش‌تر باشد. داستان این انیمیشن به کارگردانی محمد همدانی با سقوط یک هواپیما در دریا آغاز می‌شود. یک دلفین و مادرش، نوزاد پسری که در دریا افتاده‌ است را نجات داده و از او مراقبت می‌کنند. این پسر بزرگ شده و پس از اینکه متوجه هویتش می‌شود، تصمیم می‌گیرد در جست‌وجوی مادر خویش از دریا خارج شود. 
فیلم «خیزش، غرش، آتش» نیز در ۳ روز نخست نمایش خود به فروش ۵۷ میلیون تومانی دست یافت البته این فیلم هندی که نخستین فیلم خارجی است که پس از انقلاب به شکل قانونی به روی پرده رفته، در این مدت، تنها در ۳۴ سالن نمایش داده شده که تمام این سالن‌ها نیز در تهران قرار دارد. «خیزش، غرش، آتش» یکی از پرمخاطب‌ترین آثار یک سال اخیر سینمای هند است که خانه‌فیلم با خرید رایت آن، یک فیلم خارجی را به شکل قانونی در سینماهای کشور نمایش داد؛ اتفاقی که در صورت استقبال، به نمایش بیشتر آثار خارجی در سینمای ایران خواهد انجامید تا جایی که عنوان شده در صورت استقبال خوب، این شرکت پخش، ماهانه یک فیلم خارجی را با خرید حق رایت به نمایش می‌گذارد. این فیلم که به مبارزات مردم هند با استعمار انگلیس می‌پردازد، پس از یک اکران موفق در سینماهای هند، اروپا و آمریکا، راهی ایران شده است. 
افتتاحیه این ۳ فیلم هر چند در مقایسه با افتتاحیه دیگر فیلم‌هایی که اخیرا روی پرده رفته‌اند، مثل «انفرادی» مسعود اطیابی با ۲ میلیارد و 239 میلیون فروش و «دوزیست» برزو نیک‌نژاد با یک میلیارد و 636 میلیون تومان چندان به چشم نمی‌آید اما نقاط قوتی از جمله میزان فروش «پسر دلفینی» در آن به چشم می‌خورد. 
میزان فروش سینمای کودک در دهه اخیر را که بررسی کنیم، به رکورد خوب «پسر دلفینی» پی می‎بریم. اگر فروش ۳ روز نخست انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را با قیمت بلیت فعلی (یعنی با رشد قیمت بلیت 5.5 درصدی) محاسبه کنیم، به فروش حدود 203 میلیون تومانی این انیمیشن می‌رسیم. همچنین فروش ۳ روز نخست «فیلشاه» با قیمت بلیت فعلی حدودا معادل 55 میلیون تومان است. اینجاست که اهمیت فروش 740 میلیونی «پسر دلفینی» روشن می‌شود و پی می‌بریم که این انیمیشن در مقایسه با رقبای هم‌صنف خود، چقدر توانسته در جذب مخاطب موفق عمل کند. فروش خوب این انیمیشن در کشور روسیه نیز بار دیگر این نکته را به ما یادآوری می‌کند که نباید به‌سادگی از کنار آن بگذریم بویژه زمانی که میزان فروش ۳ فیلم کودکی که امسال اکران شده‌اند، زنگ خطری را برای این حوزه به صدا درآورده بود.

Page Generated in 0/0043 sec