printlogo


کد خبر: 252730تاریخ: 1401/6/14 00:00
روزنامه رأی‌الیوم مطرح کرد
تجزیه اسرائیل از درون و ناتوانی آمریکا و اروپا از حفظ آن

روزنامه برخط فرامنطقه‌ای رای‌الیوم دیروز در سرمقاله خود با اشاره به نگرانی روزافزون سران رژیم صهیونیستی از تحولات کرانه باختری اعلام کرد که انتفاضه جدید فلسطینیان این بار متفاوت از انتفاضه‌های قبلی خواهد بود و یک تهدید خطرناک برای موجودیت رژیم اشغالگر است. عبدالباری عطوان، سردبیر این نشریه روند روزافزون مقاومت فلسطینیان را باعث تضعیف رژیم اسرائیل از درون و زیر سوال رفتن مهم‌ترین ارکان وجودی این رژیم اشغالگر یعنی امنیت و ثباتش می‌داند. 
این تحلیلگر فلسطینی برجسته جهان عرب نوشت: «این روزها درگیری مسلحانه فلسطینیان با نظامیان صهیونیست به یک پدیده معمول تبدیل شده است که هر روز تشدید می‌شود و دیگر صرفا محدود به جنین و نابلس نیست و هر روز شمار جوانان فلسطینی‌ای که به گروه رزمندگان مقاومت در برابر رژیم اشغالگر می‌پیوندند افزایش می‌یابد، در واقع انتفاضه جدید که شاخص‌های آن در سراسر کرانه باختری درحال گسترش است آمیزه‌ای از همه انتفاضه‌های قبلی است و این بار سنگ و سلاح گرم فلسطینیان برای آغاز انتفاضه جدید با یکدیگر ترکیب شده است. فلسطینیانی که در این انتفاضه شرکت می‌کنند اغلب زیر 25 سال هستند». او در توصیف ویژگی‌های نسل جدید انتفاضه فلسطین علیه صهیونیست‌ها نوشت: «جوانان انتفاضه جدید فلسطین اعتقادی به تقسیمات سازمانی ندارند، بلکه در هماهنگی و همکاری کامل با یکدیگر چه در سطح مادی و چه تسلیحاتی عمل می‌کنند و اطلاعاتی که از داخل سرزمین‌های اشغالی به ما می‌رسد نشان می‌دهد که در مبارزه با دشمن اشغالگر، هیچ فرقی بین جوانان کرانه باختری و فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی 1948 وجود ندارد. اعتصاب غذای اسرای فلسطینی یکی از سرفصل‌های همین مقاومت آنهاست». بر اساس این مقاله، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان دیگر هیچ رابطه مؤثری با جنبش فتح، شاخه نظامی این تشکیلات ندارد که به طور مستقل در حال تجدید قوای خود به شکل سال‌های اول مقاومت فلسطین است. 
تلاش‌های آمریکایی ـ اسرائیلی جهت یافتن یک جانشین برای عنصر هماهنگی مثل عباس شکست خورد. از همه مهم‌تر اینکه نشانه‌های زیادی از شورش پنهان برخی مسؤولان یگان هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان علیه اسرائیلی‌ها وجود دارد. این وضعیت در سایه افزایش صدور سلاح به کرانه باختری از طریق مرزهای اردن موجب تشدید نگرانی صهیونیست‌ها شده است و جوانان مسلح فلسطینی به اسلحه‌های خود افتخار می‌کنند. 

Page Generated in 0/0043 sec