printlogo


کد خبر: 252731تاریخ: 1401/6/14 00:00
دور دنیا

دعوت هواداران مسلح ترامپ به جنگ با دولت بایدن
با تشدید تنش‌های میان ۲ حزب اصلی ایالات‌متحده، حامیان مسلح حزب جمهوری‌خواه در روزهای اخیر کارزاری را در شبکه اجتماعی تیک‌تاک برای دعوت آمریکایی‌ها به جنگ با دولت مستقر واشنگتن به راه انداخته‌اند. 
شمار زیادی از هواداران دوآتشه و مسلح ترامپ در جنبش ماگا (مخفف دوباره آمریکا را بزرگ کنید) ویدئوهایی را در حمایت از او و تهدید مقامات حزب دموکرات منتشر کرده‌اند. در این ویدئوها حامیان ترامپ، دولت و پلیس آمریکا را مستبد و فاسد و عامل سلب آزادی خود دانسته یا حتی از این هم فراتر رفته و صریحا مخالفان خود را «دموکرات‌های نازی» خوانده و سایرین را دعوت به همراهی برای جنگ با آنها می‌کنند. 
یک هوادار ترامپ نیز خطاب به فرماندهان نظامی پنتاگون با اشاره به اینکه 11 تن آنها توسط رئیس‌جمهور پیشین منصوب شده‌اند، می‌گوید: «شما شاهد خیانت آشکار علیه کشورتان هستید. ما مردم از شما می‌خواهیم کاری بکنید. فقط 2 نفر به شما دستور می‌دهند: وزیر خارجه و رئیس‌جمهور که مرتکب خیانت شده و آن را از زمان تماس تلفنی ترامپ و طرف اوکراینی فهمیدیم».
به گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، طی چند روز گذشته متعاقب هجوم ماموران «اف‌بی‌آی» به عمارت مار‌آ‌لاگوی ترامپ در فلوریدا، بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت ردیابی رسانه‌های اجتماعی«دیتا ماینر»، توییت‌هایی که از اصطلاح «جنگ داخلی» استفاده می‌کنند، بشدت افزایش یافته است.
***
عراق: نمی‌گذاریم هیچ خللی در برگزاری مراسم اربعین حسینی ایجاد شود
«عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق در گزارشی از خروجی‌ها و نتایج نشست هماهنگی مراسم اربعین در بغداد، ضمن تاکید بر تلاش‌های خدماتی حمایتی که از سوی چندین وزارتخانه تقویت خواهد شد، تصریح کرد اجازه نخواهد داد هیچ‌گونه رفتاری در زیارت اربعین حسینی مزاحمت یا خللی ایجاد کند. طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، الغانمی گفت: «برای تدارک زیارت اربعین امام حسین علیه‌السلام جلسه ویژه‌ای برای هماهنگ‌کردن طرح‌های خدمت‌رسانی با تدابیر امنیتی این مناسبت و با حضور تمام وزارتخانه‌ها و مراجع ذی‌ربط برگزار کردیم». وزیر کشور عراق در این باره افزود: «همگان اطلاع دارند که طرح‌های امنیتی بدون خدمات حمایت‌گرایانه که شامل تلاش‌های جمعی از سوی وزارتخانه‌های برق، حمل‌و‌نقل، نفت و شهرداری‌هاست، موفقیتی نخواهد داشت». وی در ادامه تاکید کرد: «محورهای اصلی مربوط به تلاش‌های امنیتی و خدماتی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و تاکید کردیم اجازه نمی‌دهیم هیچ رفتاری به طور سلبی بر جزئیات این رویداد بسیار گسترده تاثیر بگذارد، زیرا این بزرگ‌ترین رویداد جمعی میلیون نفری در سراسر جهان است».

Page Generated in 0/0053 sec