printlogo


کد خبر: 252748تاریخ: 1401/6/14 00:00
اخبار

شهادت پلیس وظیفه‌شناس در حین انجام مأموریت
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت از شهادت یکی از ماموران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در حین انجام ماموریت خبر داد. بنا بر این گزارش، صبح دیروز استواریکم امیر کیوان‌لو، جمعی پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در حین اجرای ماموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمده است. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت همچنین در اعلام جزئیات تکمیلی از شهادت این مامور پلیس اعلام کرد: ‌حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح در پی مراجعه یکی از شهروندان به واحد گشت موتوری کلانتری نامجو مستقر در میدان سپاه و اعلام اینکه سارقان در حال سرقت از منزل خواهر او هستند و خواهرش تنها در منزل به سر می‌برد، بلافاصله با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، واحد گشت موتوری شامل 2 مامور راکب و ترک‌نشین در محل حضور پیدا کردند. در ادامه و به محض ورود ماموران، با سرعت عمل ماموران یکی از سارقان سریعا دستگیر شد. سارق دیگر اما از منزل خارج و اقدام به فرار کرد که توسط استوار یکم امیر کیوان‌لو مورد تعقیب قرار گرفت. در حین این تعقیب و گریز، سارق در حال فرار ناگهان با چاقو ضربه‌ای به سینه استوار کیوانلو وارد کرد که به‌رغم جراحت وارده استوار کیوانلو سارق را دستگیر کرد. در ادامه وی به بیمارستان انتقال داده شد که در آنجا به دلیل شدت جراحت وارده این مامور شجاع و وظیفه‌شناس به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 
***
ایجاد بخشی ویژه در پلیس برای مبارزه با مالخری
رئیس پلیس پایتخت از ایجاد بخشی ویژه برای مبارزه با مالخری در پلیس آگاهی پایتخت خبر داد. سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه پلیس برای ایجاد اداره مبارزه با مالخری در پلیس آگاهی پایتخت گفت: ایجاد اداره مقابله با مالخرها یکی از اصلی‌ترین مواردی است که پلیس دنبال می‌کند. یکی از موضوعات جدی ما بحث مبارزه قاطع با مالخرهاست. به نظر من اگر نقش مالخرها در سرقت بیشتر از سارقان نباشد کمتر نیز نیست. رحیمی ادامه داد: یکی از ماموریت‌هایی که پس از انتصاب رئیس جدید پلیس آگاهی تهران بزرگ به ایشان واگذار کردیم، ایجاد اداره‌ای قوی، بزرگ و حرفه‌ای برای مبارزه با مالخرهاست. مقدمات ایجاد این ارائه فراهم و اقداماتی نیز برای ایجاد آن انجام شده است و فعالیت آن بزودی آغاز خواهد شد. رحیمی تاکید کرد: ماموریت در این زمینه به پلیس آگاهی و همچنین پلیس اماکن واگذار شده است و این ۲ پلیس برای مقابله با این مساله پای کار آمده‌اند. 
***
مدرسه مجازی ایران بزودی افتتاح می‌شود
مشاور وزیر آموزش‌و‌پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی گفت: تلاش می‌شود دیگر هیچ دانش‌آموزی به لوازم‌التحریر خارجی نگاه نکند. حمیدرضا خان‌محمدی به پویش «همه حاضر» اشاره کرد و افزود: یک میلیون بسته با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی بین دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع می‌شود که سعی این است دانش‌آموزی به دلیل نداشتن لوازم‌التحریر به دلیل گرانی از تحصیل باز نماند. وی ادامه داد: در این طرح به استان‌هایی که بیشترین بازمانده از تحصیل به دلیل نداشتن امکانات و لوازم‌التحریر را دارند، بیشتر می‌پردازیم و لوازم‌التحریر آنها را تامین می‌کنیم. وی اضافه کرد: امسال دوم مهر میزبان همه دانش‌آموزان هستیم و اگر دانش‌آموز محرومی را می‌شناسید به دفتر قرارگاه در ادارات آموزش‌و‌پرورش معرفی کنید. وی تصریح کرد: بازماندگانی که کدشان ثبت شده است را تلاش می‌کنیم به مدرسه بازگردانیم و با جسارت هم بازمی‌گردانیم و با 2 نهاد نیز تفاهمنامه داشتیم. همچنین مدرسه مجازی ایران بزودی افتتاح می‌شود که آموزش مجازی و خدمات حضوری ارائه می‌دهد. 
***
ارائه خدمات مشاوره به زوجین در ۵ استان دارای بیشترین آمار طلاق
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اجرای طرح مشاوره در 5 استان دارای بیشترین آمار طلاق گفت: بر اساس این طرح، خدمات مشاوره پیش از ازدواج و ۴ سال نخست زندگی به زوجین ارائه خواهد شد به‌طوری که قرار است زوجین بعد از ثبت ازدواج همان‌گونه که به پزشک مراجعه می‌کنند، ماهانه از خدمات مشاوره نیز بهره‌مند شوند تا پیش از تبدیل آن به معضل و عاملی برای اختلاف، سبک زندگی و نوع رفتار خود را اصلاح کنند. انسیه خزعلی در سومین نشست شورای عالی ستاد صبر با اشاره به نقش خانواده در ترویج فرهنگ صلح و سازش و بخشش و رضایت گفت: بخش عمده‌ای از افزایش طلاق مربوط به نبود گذشت و بخشش است. معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: اگر رفتارهای زوجین، والدین و فرزندان در خانواده اصلاح شود قطعا از تنش‌ها و فشارهای اجتماعی کاسته می‌شود و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از خانواده آغاز خواهد شد. 
وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره پیش از ازدواج و ۴ سال نخست زندگی به زوجین افزود: قرار است با همکاری نهادهای متولی در این زمینه هم‌افزایی داشته باشیم. خزعلی گفت: قرار است زوجین بعد از ثبت ازدواج همان‌گونه که به پزشک مراجعه می‌کنند، ماهانه از خدمات مشاوره نیز بهره‌مند شوند. وی با اشاره به اجرای طرح مشاوره در 5 استان که بیشترین آمار طلاق را دارند، افزود: امیدواریم با این اقدام از آمار طلاق کاسته شود.

Page Generated in 0/0052 sec